Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASKULTŪRA IR ŽMONĖSSPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITTRASAMULTIMEDIJA
EKONOMIKA

Atliko Lietuvos kelių auditą: 9 iš 10 kelių yra nekokybiški

 
2018 02 01 12:04
Ritos Stankevičiūtės (LŽ) nuotrauka

Lietuvos kelių kokybė yra prastesnė nei tikėtasi, teigia susisiekimo ministras Rokas Masiulis, pristatydamas pirmojo kelių audito rezultatus. Pasak jo, tyrimas parodė, kad 9 iš 10-ties kelių yra nekokybiški, o dėl defektų buvo prarasta 5,5 mln. eurų.

„Turime pirmojo etapo kelių kokybės duomenis. Antros dalies lauksime birželį ir priklausomai nuo rezultatų tyrimas gali būti plečiamas ir tęsiams. Pirmasis tyrimas parodė, kad 9 iš 10 tirtų kelių yra nekokybiški. Tikėjomės, kad kokybė bus geresnė. Labai svarbu, kokie rezultatai bus iš antrojo etapo, kai bus ištirti likę 23 keliai“, – ketvirtadienį spaudos konferencijoje teigė R. Masiulis.

Anot jo, tirtų 10 kelių rekonstrukcijai buvo skirta 22 mln. eurų, o dėl defektų buvo prarasta 5,5 mln. eurų.

„Prasta kokybė trumpina ir kelio aptarnavimo laiką. Kelias turi tarnauti 20 metų, o vidutiniškai matome, kad jis tarnaus 5 metais trumpiau, o paskui tuos pačius pinigus reikės investuoti anksčiau“, – kalbėjo susisiekimo ministras.

Jo teigimu, iki vasaros ištirti keliai bus dar kartą peržiūrėti ir bus rengiami teisiniai argumentai, siekiant reikalauti atsakomybės.

„Dabar nustatomi faktai, kad teisiškai galėtume pareikalauti atsakomybės, turime surinkti argumentus ir faktus. Birželį žiūrėsime, kai tyrimas bus išsamus, bus nustatyta ne tik rangovų atsakomybė, bet ir nustatyta, kurie asmenys tą padarė iš valstybinių institucijų. Taip pat turime pakeisti teisės aktus, kad užkirstume kelią, jog tokia situaciją nepasikartotų“, – sakė R. Masiulis.

Laikinasis Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktorius Vitalijus Andrejevas teigė, kad darbus 10-yje tkelių atliko bendrovės „Alkesta“, „Panevėžio keliai“, „Kauno keliai“, „Parama“, „Kamesta“ ir „Kauno tiltai“.

„Ištyrę nustatėme, kad buvo paklota 3,6 tūkst. tonų mažiau asfalto, galimai grobstomos valstybės lėšos, ploninami keliai, bet visa tai buvo legalu, nes buvo daroma pagal tuo metu galiojusius normatyvus. (...) Dažniausiai pasitaikę pažeidimai yra per plonas kelio sluoksnis, naudotos prastesnės kokybės medžiagos, darbai atlikti nesilaikant technologinių reikalavimų“, – ketvirtadienį spaudos konferencijoje kalbėjo V. Andrejevas.

Anot jo, dėl nekokybiškų darbų keliuose formuojasi duobės, provėžos, įtrūkimai, kaupiasi drėgmė ir trumpėja kelio tarnavimo laikas.

„Rangovai privalės ištaisyti 9 iš 10-ies kelių, įrengti naują dangos konstrukciją ir taip kompensuoti trūkumus“, – sakė V. Andrejevas.

Susisiekimo ministerija kartu su Kelių direkcija šalies kelių auditą pradėjo praėjusių metų vasaros pabaigoje, viso ketinama ištirti 33 atsitiktinai pasirinktus kelių ruožus.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
Trasa#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNRPrivatumo politika
#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"