Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASKULTŪRA IR ŽMONĖSSPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITTRASAMULTIMEDIJA
EKONOMIKA

Aplinkos ministerijos siekis užgesinti „dyzeliukus“ sulaukė kritikos

 
2018 07 30 13:34
Ritos Stankevičiūtės (LŽ) nuotrauka

Kai kurių šalies didžiųjų miestų valdžios atstovai skeptiškai vertina Aplinkos ministerijos siūlymą riboti dyzelinių automobilių eismą miestuose nuo 2020 metų.

Aplinkos ministerijos registruotame oro taršos mažinimo plane nurodoma, kad nuo 2020 metų miestuose ar jų dalyse dyzelinių automobilių eismą apribojusios Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių, Panevėžio savivaldybės galėtų tikėtis finansinės paramos.

Vilniaus savivaldybės administracijos direktorius Povilas Poderskis BNS sakė, jog neaišku, kodėl norima riboti tik dyzelinių automobilių eismą.

„Koks pagrindinis tikslas noro drausti būtent dyzelinių, o ne vien visų, įskaitant ir benzininius automobilių, įvažiavimą į miestus ar atskiras jų dalis“, – kalbėjo P. Poderskis.

Jo nuomone, automobilių draudimas įvažiuoti į miestą turėtų būti įvedamas palaipsniui.

„Norėčiau palinkėti Aplinkos ministerijai imti pavyzdį kaip palaipsniui įgyvendinti tokią sudėtingą reformą, nes paprastas paliepimas tiesiog nuo 2020 metų drausti įvažiuoti į miesto centrą dyzeliniams automobiliams atrodo kaip sprendimas, apie kurio įgyvendinimą nėra pagalvota“, – sakė P. Poderskis.

Jis pridūrė, kad sostinės savivaldybė dabar svarsto, kaip galėtų riboti tranzitinį eismą per senamiestį ar miesto centrą.

Panevėžio savivaldybės mero pareigas laikinai einantis vicemeras Aleksas Varna BNS tvirtino, kad miesto valdžia ketina aptarti ministerijos siūlymus, tačiau neaišku, ar jiems bus pritarta šioje kadencijoje.

„Aš manau, kad centrinėje dalyje tikrai galbūt ir reikėtų (riboti dyzelinius automobilius – BNS). Geriausia būtų, kad išvis nevažinėtų automobiliai, bet reikia visuomeninio transporto. Gal paleisti elektromobilius, kad pastoviai važinėtų centre. Svarbu, kad būtų patogu žmonėms. Čia toks sisteminis klausimas“, – tvirtino A. Varna.

Jo teigimu, Panevėžys jau mąsto, kaip apskritai apriboti eismą centrinėje miesto dalyje.

„Pas mus yra darnaus judrumo planas baigiamas daryti. Yra ten minčių, kad apskritai kuo mažiau automobilių miesto centre būtų“, – teigė jis.

Kauno mero atstovas spaudai Tomas Grigalevičius BNS sakė, jog kol kas šiuos siūlymus vertinti per anksti.

„Kol kas turime per mažai informacijos ir nuo platesnių komentarų susilaikome“, – teigė jis.

Aplinkos ministerija oro taršos mažinimo plane dar siūlo nuo 2021 metų numatyti finansines paskatas asmenims, įsigyjantiems ekologiškus automobilius.

Perkantiems naują elektra varomą ar hibridinį automobilį siūloma taikyti pridėtinės vertės mokesčio (PVM) dydžio vienkartinę negražinamą subsidiją. Vienkartinė subsidija būtų mokama ir tiems, kurie įsigyti ne senesnį kaip 6 metų ne dyzelinu varomą automobilį, o turimą 10 metų ar senesnį automobilį priduotų kaip netinkamą eksploatuoti.

Pirmuoju atveju, Aplinkos ministerijos skaičiavimais, pirmajai paskatai 2021–2027 metais reikėtų 20 mln. eurų, antroji per tą patį laikotarpį pareikalautų dar 40 mln. eurų.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
Trasa#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNRPrivatumo politika
#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"