Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASKULTŪRA IR ŽMONĖSSPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITTRASAMULTIMEDIJA
EKONOMIKA

„Klaipėdos naftos“ dirgiklis – Rusijos ir Baltarusijos santykiai

 
2018 01 09 9:30
Vidos Bortelienės (LŽ) nuotrauka

Rusijos ir Baltarusijos santykiai, 2016-ųjų pradžioje lėmę mažesnes naftos produktų krovos Klaipėdos uoste apimtis, ir šiemet išliks dirgikliu.

Taip sako naftos ir suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalų operatorės „Klaipėdos nafta“ vadovas Mindaugas Jusius. „Uosto veikla yra specifinė, o ypač mums, kraunantiems Baltarusijos produkciją, yra labai svarbu ne tik, kaip veiksime patys, bet ir kaip klostysis tarpvalstybiniai santykiai (Rusijos ir Baltarusijos – BNS). Tai labiausiai neramino pernai ir išlieka pakankamai intensyvus dirgiklis šiemet, tad vertiname visas galimas rizikas ir susitelkiame į pamatuotus sprendimus“, – pranešime spaudai sakė M. Jusius.

Anot jo, didžiausi iššūkiai 2017 metais buvo susiję su naftos produktų krova, ypač pirmąjį pusmetį, kai dėl Minsko ir Maskvos nesutarimų sumažėjo baltarusiškų naftos produktų eksportas per Klaipėdos uostą.

2017-ųjų pradžioje buvo sutrikęs naftos tiekimas iš Rusijos į Baltarusiją, kurios perdirbimo gamyklos eksportuoja per Klaipėdą. Vėliau šalims sutarus dėl naftos tiekimo, atsigavo ir eksportas per Lietuvą.

„Klaipėdos naftos“ teigimu, SGD terminalas pernai buvo išnaudojamas 90 proc. pajėgumu.

„Lietuvos vardas SGD rinkoje buvo ir yra matomas ir vertinamas dėl aukštos kompetencijos darbuotojų, laiku įgyvendinamų projektų. Pernai iš SGD terminalo dujos pasiekė 7 valstybes, o į terminalą SGD buvo atplukdytos iš keturių kontinentų – Europos, Pietų ir Šiaurės Amerikos bei Afrikos. Lietuva turi galimybę pirkti dujas iš ten, kur yra pigiau“, – sakė M. Jusius.

„Klaipėdos nafta“ pernai gavo 106,5 mln. eurų pajamų – 2,6 proc. daugiau nei 2016 metais (103,8 mln. eurų), vien 2017-ųjų gruodį, palyginti su 2016 metų gruodžiu, – 10 mln. eurų, arba 23,5 proc. daugiau, preliminarius veiklos rezultatus per „Nasdaq“ Vilniaus biržą pranešė „Klaipėdos nafta“.

Įmonės naftos terminalų veiklos pajamos pernai ūgtelėjo 3,8 proc., iki 38,3 mln. eurų, SGD terminalo – 2 proc., iki 68,2 mln. eurų, o vien gruodį – atitinkamai išaugo 73,1 proc., iki 4,5 mln. eurų ir išliko stabilios – 5,5 mln. eurų.

Pernai Klaipėdos bei Subačiaus naftos terminaluose į talpyklas perkrauta beveik 7,2 mln. tonų naftos produktų, arba 2,2 proc. mažiau nei užpernai (7,3 mln. tonų), SGD išdujinimas sumažėjo 13,4 proc., iki 12,6 mln. megavatvalandžių (MWh), o vien gruodį – atitinkamai padidėjo 43,8 proc., iki 834 tūkst. tonų ir mažėjo 46,2 proc., iki 457 tūkst. MWh. Valstybei priklauso 72,32 proc. „Klaipėdos naftos“ akcijų, dar 10,28 proc. valdo koncernas „Achemos grupė“. „Klaipėdos naftos“ akcijos kotiruojamos biržos Oficialiajame prekybos sąraše.

BNS, „Lietuvos žinių“ inf.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
Trasa#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNRPrivatumo politika
#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"