Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISEKONOMIKASPORTASĮDOMYBĖSGIMTASIS KRAŠTASISTORIJA
ŽMONĖSGAMTA IR AUGINTINIAIŠEIMA IR SVEIKATAMOKSLAS IR ITKULTŪRAŠVIETIMASGYNYBAPOPIEŽIAUS VIZITASMULTIMEDIJA
#AUGULIETUVOJE

Vašingtono vaikus į kavinę kvies lietuviai

 
2018 08 14 16:00
Kokia kavinė patiktų vaikams, Rolandui Pulauskui padeda suprasti ir jo duktė Santa. / 
Kokia kavinė patiktų vaikams, Rolandui Pulauskui padeda suprasti ir jo duktė Santa. /  „Domus Tea“ nuotrauka

Lietuvos restoranų vilkai žengia į JAV rinką su unikaliu startuoliu – kitąmet pavasarį JAV sostinėje planuojamos pirmosios kavinių tėvams su vaikais tinklo „Domus Tea“ įkurtuvės.

Pradinėje stadijoje planuojama investuoti per 4,5 mln. JAV dolerių ir per dvejus metus atidaryti penkias šeimoms skirtas kavines Vašingtone. Ateities planuose – tokių kokybiškam tėvų su vaikais laisvalaikiui jaukioje kavinės aplinkoje skirtų maitinimo įstaigų tinklas ne tik JAV, bet ir Europoje, galbūt ir Lietuvoje. Ambicingą projektą sumanę du restoranų verslo profesionalai – jau 25-erius HoReCa (hotel, restaurant, catering) srityje dirbantis ekspertas-konsultantas Rolandas Pulauskas ir ketvirtus metus šioje srityje dirbantis B2B (verslas verslui) pardavimų plėtotojas Justas Vėžys subūrė stiprią tarptautinę komandą.

Justas Vėžys: „Kavinių šeimoms su vaikais tinklą ketiname išplėtoti visose JAV, o paskui ir Europoje, pradedant Skandinavijos šalimis.“

„Pabo Latino“ ir restorano „Grill Brazil“ akcininkas R. Pulauskas su partneriais pirmieji Lietuvoje pristatė amerikietiškus kokteilius, Lotynų Amerikos linksminimosi kultūrą, atidarė pirmąjį Baltijos šalyse braziliško maisto restoraną, o dabar sakosi subrendę kai kuo nustebinti ir Ameriką. Unikalių kavinių tinklo idėją jau dvejus trejus metus brandinantys lietuviai tikina į JAV rinką einantys ne eksperimentuoti, o daryti sėkmingo verslo.

Sveikas maistas ir vaikų erdvė

Idėja, atrodytų, guli visiems gerai matoma, tik reikėjo ja pasinaudoti – juk kartais net iki raudonumo įkaista diskusijos, vieniems piktinantis, jog žmonės į kavines atsiveda triukšmaujančius vaikus, o kitiems – kad kavinės nepritaikytos kartu būti šeimai su atžalomis. Tiesa, dabar Lietuvoje, kaip ir kitose šalyse, jau nėra problemų rasti kavinę, kuri priima ir su vaikais, turi kampelį jiems pažaisti. Tačiau, pasak J. Vėžio, vis dar yra labai nedaug restoranų ar kavinių, kur tėvai galėtų ramiai leisti laiką, kol jų vaikai, prižiūrimi šios srities specialistų, pažaistų ir ko nors reikalingo išmoktų. Šią spragą visų pirma JAV rinkoje lietuviai nutarė užkamšyti „Domus Tea“ kavinių tinklu.

Jų receptas remiasi trimis pagrindiniais ingredientais – sveiku maistu, rinktinėmis arbatos ir kavos rūšimis bei išskirtine vaikų erdve. „Domus Tea“ kavinės bus 250–500 kv. m, atitinkamai 50–200 sėdimų vietų. Nemaža dalis ploto bus skirta uždarai žaidimų ir edukacijų patalpai. Profesionalūs šios srities darbuotojai ne tik prižiūrės vaikus, kad šie būtų saugūs, bet ir stengsis, kad ten praleistas laikas jiems būtų smagus, o kartu vaikai ko nors išmoktų. Pamokėlių bus įvairių: piešimo, dainavimo, elgesio prie stalo, maisto gamybos ar dantų priežiūros (juk labai svarbu nuo mažens išmokti taisyklingai juos valyti). Kavinėje bus rengiama ir interaktyvi edukacinė mokyklėlė vaikams. Kavinių šeimoms su vaikais idėjos sumanytojai sako nenorintys, jog vaikai ,“Domus Tea“ tiesiog „būtų“ – nori, kad jie ten tobulėtų.

Žinoma, tokios paslaugos didina kavinės šeimininkų išlaidas. Bet, kaip pasakoja J. Vėžys, kainos bus patrauklios – ištyrus per šimtą kavinių Vašingtone kainas nustatytos vidutiniškos rinkoje. Pavyzdžiui, keturių asmenų šeima galės papusryčiauti už 60–80 JAV dolerių, galios ir narystės principu pagrįsta nuolaidų sistema.

Meniu – ir lietuviškas „tinginys“

Lietuviai amerikiečiams ir jų vaikams ketina pasiūlyti sveikuolių meniu. Ar bus ledų ir picų, kurias nuo rudens ketinama uždrausti Lietuvos mokyklose? „Picų nebus“, – juokiasi J. Vėžys. O štai ledų bus. Bet ne pagamintų iš miltelių, o natūralių, naminių ar šaldytų vaisių.

Tačiau Lietuvoje vyrauja nuomonė, kad vaikams nepatinka sveikas maistas, o ir JAV negarsėja sveika mityba. Ar Vašingtono gyventojus lietuviai pritrauks sveiku maistu? J. Vėžys pasakoja, kad amerikiečių mitybos įpročiai skirtingose valstijose skiriasi, o Vašingtonas pasirinktas neatsitiktinai, mat tai – labai edukuotas, sveikas miestas, o jo gyventojų finansinė padėtis leidžia vartoti tuos produktus, kurių jie nori. JAV sostinės suaugusių gyventojų mitybos įpročiai problemų nekelia, o vaikai juk valgo tai, kas valgoma šeimoje.

Taip, vaikai mėgsta gruzdintas bulvytes, picas, saldumynus. „Tačiau konditerijos gaminiai gali būti skanūs ir mažai kenksmingi. O sveiką maistą vaikui galima patiekti patraukliai, pavyzdžiui, vištiena gali būti išpjaustyta viščiuko formos. Vaikai mėgsta žaisti, linksmai leisti laiką. Jei valgymas asocijuosis su žaidimu, jie noriai valgys ir sveiką maistą“, – neabejoja J. Vėžys.

„Domus Tea“ bus prekiaujama natūraliais konditerijos gaminiais ir kasdienai tinkamu sveiku, kokybišku maistu tiek suaugusiesiems, tiek vaikams. Bus galima pasirinkti ir patiekalų be gliuteno ar veganiško meniu. „Domus Tea“ virtuvės šefas turi per 30 metų patirties. Aukščiausios rūšies kava ir arbata rūpinsis šios srities „guru“ iš Lietuvos.

Ar bus meniu kas lietuviška? „Cepelinų nebus, bet „tinginį“ tikrai pasiūlysime. Yra tikimybė, kad bus lietuviškos arbatos“, – žada J. Vėžys. „Domus Tea“ numatyta pasiūlyti lengvų alkoholinių gėrimų – silpnesnio vyno, šampano, bet, kaip žada J. Vėžys, „tai tikrai nebus alkoholizmo vieta“. Be kita ko, prekybos alkoholiu licenciją JAV gauti nelengva, tad kavinių tinklo sumanytojai dar nėra užtikrinti, kad apskritai jo turės. Kavinių šeimoms tinklo kūrėjai tikisi, kad jame gerai jausis ir lankytojai be vaikų, nes bus pasiūlyta sveiko ir skanaus maisto, bus sukurta jauki aplinka. Beje, numatyta ir prekybinė salelė, kur bus parduodami kava, arbata ar sausainiai išsinešti, aksesuarai.

Projektas sujungė lietuvius abipus Atlanto

J. Vėžys pasakoja, kad jiedu su R. Pulausku nėra naivuoliai, tikintys, kad nuvažiuos į JAV ir viską iš karto supras, todėl orientavosi į vietinius ekspertus. Ambicingas projektas suvienijo lietuvius abiejose Atlanto pusėse. Patarėjų komandos vadovas Rokas Beresniovas, iš Lietuvos į JAV emigravęs prieš 17 metų, ir nuo to laiko ėjęs vadovaujamas pareigas įvairiuose JAV ir tarptautiniuose bankuose, padėjo ištirti rinką, parengti investicinį planą. Jis atsakingas už investuotojų – tiek privačių, tiek institucinių – pritraukimą. R. Beresniovas padėjo suburti ir patarėjų komandą iš rinkodaros, finansų, franšizės, teisės ekspertų. Kai kurių jų konsultacijos valanda kainuoja 100 dolerių, bet jie dirba „už ačiū“ – mainais, kad taptų verslo partneriais.

Patarėjų komandoje, be patyrusių amerikiečių, yra ir daugiau į JAV emigravusių lietuvių. Verslo plėtros klausimais konsultuoja pirmoji oficiali Lietuvos garbės konsulė JAV Ingrida Bublys. Rinkodara internete rūpinasi bendrovės „Intelligent Clout“ įkūrėjas Vladas Krivickas, gyvenantis Los Andžele. Patarėjų komandoje taip pat yra JAV gyvenančių advokatų, finansų specialistų ir kitų sričių atstovų.

Žinoma, įsiterpti į JAV rinką sunkoka, bet dveji treji kryptingo darbo metai artėja prie kitąmet pavasarį vyksiančių įkurtuvių. Dalis lietuviškos komandos, kol verslas įsibėgės, kuriam laikui kelsis į Vašingtoną, kiti periodiškai važiuos mėnesiui ar kelioms savaitėms, bet padalinių vadovai bus vietiniai.

Idėjos sumanytojai užsimoję franšizės būdu išplėtoti „Domus Tea“ tinklą visose JAV, o paskui ir Europoje, pradedant Skandinavijos šalimis. O ar tokių kavinių nereikia Lietuvoje? J. Vėžys sako, kad jie remiasi skaičiais, o toks verslo modelis nedidelei Lietuvos rinkai būtų iššūkis, jei nori sukurti rimtą verslą, o ne tik darbo vietą sau. Bet neatmestina ir tai, kad JAV sukūrus prototipą tą pačią koncepciją jie plėtos ir Lietuvoje.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
#AUGULIETUVOJE
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklama
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITReklaminiai priedai
PasaulisPopiežiaus vizitasSportasŠeima ir sveikataPrenumerata
ŠvietimasTrasaŽmonės#ATEITIESLYDERIAIPrivatumo politika
#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNR#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"