Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASKULTŪRA IR ŽMONĖSSPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITTRASAMULTIMEDIJA
GIMTASIS KRAŠTAS

Visi keliai į Vilnių – per Pilaitę? Ir taip, ir ne

 
2017 10 17 12:41
Vilniaus autobusų stotis /
Vilniaus autobusų stotis / Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Pasirodžiusi naujiena apie naują Vilniaus autobusų stotį Pilaitėje išjudino miesto bendruomenę. Nemaža dalis vilniečių socialiniuose tinkluose piktinasi tokiu savivaldybės sprendimu ir kelia klausimą, ar tikrai reikia naujos stoties miesto periferijoje, gan nepatogioje vietoje.

Toks savivaldybės sprendimas, panašu, yra įsisenėjusio nesusikalbėjimo su UAB „Vilniaus autobusų stotis“ administracija ir vadovybe pasekmė. Vilniaus autobusų stotis paskutinį sykį buvo atnaujinta 2010 metais, tačiau renovacija tebuvo kosmetinė, iš esmės infrastruktūros niekas nekeitė. Viešojoje erdvėje vis pasigirsdavo pasipiktinimai Vilniaus autobusų stoties interjeru, aplinka bei aplinkos funkcionalumu. Antai 2009 metais buvo perstatyta Klaipėdos autobusų stotis, 2017 metais renovuota Kauno autobusų stotis. Panevėžyje autobusų stoties pertvarkos klausimas yra judinamas šiuo metu.

Gali įvykti tipinė istorija, kada prekybos centras nukonkuruos autobusų stotį ir autobusų stotis bus iškelta į miesto pakraštį.

Vilniaus autobusų stotis, kitaip nei Klaipėdos ar Kauno, nepriklauso miesto savivaldybei, tad jos atnaujinimo darbai tiesiogiai nepriklauso nuo savivaldybės. Kurį laiką miesto valdžia bandė pradėti derybas su UAB „Vilniaus autobusų stotis“, įmone, vadovaujama Andriejaus Paleičiko, tačiau bendro sutarimo nebuvo prieita. UAB „Vilniaus autobusų stotis“ buvo privatizuota 2000 metais.

2017 metų sausį pasigirdo pirmosios hipotetinės kalbos apie antros autobusų stoties Vilniuje statymo galimybę, jei nepavyks šios rekonstruoti. Nesusikalbėjimo dėka darbai nepajudėjo, kol 2017 metų liepą buvo konkrečiau pradėta kalbėti apie autobusų stotį miesto pakraštyje. Tiesa, tuo metu Fabijoniškės buvo ta vieta, apie kurią svarstyta. Spalį viešumoje vėl pasirodė planai statyti naują autobusų stotį, bet šį kartą dar toliau nuo miesto centro – Pilaitėje. Pastarasis planas sulaukė kritikos socialiniuose tinkluose, esą kam to reikia, kvailas užmojis, kam statoma nauja stotis, jei su sena nesusitvarkoma ir panašiai.

Panašu, kad konfliktas nesušvelnės ir išties, „visi keliai į Vilnių“ ves per Pilaitę.

Savo „Facebook“ paskyroje Vilniaus meras Remigijus Šimašius bandė raminti įsiaudrinusius vilniečius, kad niekas niekur dabartinės stoties iškelti neplanuoja.

„Visi gali būti ramūs, kad jei nori važiuoti į Kauną, Klaipėda, Trakus, ar kitur, tai ir toliau darys iš šios stoties, kur šalia ir traukinių pasirinkimas, ir šiaip gera transporto integracija. Ją tik dar labiau pagerinsime, užtikrindami geresnį susisiekimą su Oro uostu, ir kitomis Vilniaus vietomis. Dar Vilnius turi porą mikrostočių – šalia „Panoramos“ prekybos centro (nes visiems tarptautinio susisiekimo vežėjams į Rygą, Taliną, Varšuvą, matyt, pagrįstai gėda į pagrindinę važiuoti), ir prie „Akropolio“, kur atvažiuoja autobusai iš Baltarusijos. Taip pat turi tradicinius stabtelėjimus prie Gerosios Vilties žiedo, kai atvažiuoji nuo Kauno krypties, ir Ukmergės gatvėje, kai atvažiuoji nuo Panevėžio krypties“, – vakar rašė R. Šimašius.

Vilniaus miesto tarybos narys ir buvęs meras Artūras Zuokas iškėlė kitą mintį – tęsti derybas su Autobusų stoties savininkais. Jis LŽ teigė, kad derybos su verslu yra įmanomos ir didžiausia dar mero Juozo Imbraso laikais padaryta savivaldybės klaida – visos autobusų stoties privatizavimas, o ne komercinės jos dalies.

„Aš čia matau kelias problemas. Pirmiausia, aišku, nepritariu pasiteisinimams, kad neįmanoma sutvarkyti centrinės stoties. Iš tikrųjų didžiąją dalį sprendimų priima Vilniaus miesto savivaldybė. Pirmiausia – prieigos, kur tikrai yra didžiulė betvarkė, prastai atrodantys kioskais arba lauko prekyba yra miesto atsakomybė. Didžiąją dalį aplinkinių prieigų gali tvarkyti miestas. Pagaliau galima šnekėtis su verslu. Šiuo metu, kaip žinome, „Baltisches Haus“ ir „Rimi“ jungiasi į vieną įmonę, atsiranda nauja vadyba, nauji vadovai ir tikrai galima kalbėtis apie minėtos stoties atnaujinimą bei reikia siekti susitarimų. Aš bijau, kad neįvyktų taip, jog atsiradus naujai stočiai Pilaitėje dabartinė stotis, priklausanti verslininkams, išstums autobusus iš miesto centro. Gali įvykti tipinė istorija, kada prekybos centras nukonkuruos autobusų stotį ir autobusų stotis bus iškelta į miesto pakraštį. Tai tokia istorija tikrai būtų labai bloga Vilniaus miestui“, – teigia A. Zuokas.

Vis dėlto Vilniaus savivaldybės teigia turinti kitokių ambicijų: esą siekiama sutvarkyti ne tik Vilniaus autobusų stoties prieigas, bet visą stotį, įskaitant greta jos esantį žiedą, paversti aplinką kur kas funkcionalesne.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
Trasa#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNRPrivatumo politika
#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"