Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Kultūra ir žmonėsGamta ir augintiniaiŠeima ir sveikataMokslas ir ITSportasŠvietimasTrasaĮdomybėsRinkimų maratonas
LIETUVA

Vyriausybė raginama pasukti galvą dėl Klaipėdos uosto nuomininkų 

2014 gegužės 22 d. 13:41
Klaipėdos uostas
Klaipėdos uostas
portofklaipeda.lt nuotrauka

Seimo Ekonomikos komiteto narys, Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos seniūno pirmasis pavaduotojas Jurgis Razma apgailestauja, kad Vyriausybė, reaguodama į Europos Komisijos (EK) prieš Lietuvą inicijuotą pažeidimo procedūrą, eina paprasčiausiu keliu. Užuot ieškojusi protingo sprendimo, skubotai ir tiesmukiškai puola keisti įstatymus.

Prieš kelerius metus Briuselis atkreipė dėmesį, kad Klaipėdos uoste dirbančių krovos kompanijų pirmenybė atnaujinti uosto žemės nuomos sutartis pasibaigus jų terminui, nesuderinama su Europos Sąjungos (ES) įsisteigimo laisvės taisyklėmis. EK nuomone, Kalipėdoje egzistuojanti tvarka riboja prieinamumo laisvę naudotis „viešosiomis gėrybėmis“. Lietuva paraginta kuo skubiau pašalinti šį prieštaravimą - naikinti kliūtį kitiems ūkio subjektams, kurie norėtų kurtis Klaipėdos uoste, teikti krovos paslaugas. Vyriausybės parengtas Klaipėdos valstybinio jūrų uosto (KVJU) įstatymo keitimo projektas jau pasiekė Seimą. Juo siūloma pripažinti netekusia galios EK ginčijamą įstatymo dalį, kuri suteikia konkurse pirmenybę nuomotis uosto žemę buvusiam jos nuomininkui.

“Mano vertinimu, EK pareikšta pretenzija labai abejotina. Kiek žinau, tikrai ne vienas iš didžiųjų ES šalių uostų taiko panašias nuostatas nuomininkams suteikdami vienokias ar kitokias galimybes turėti pranašumą pratęsiant veiklą. Bet kažkodėl užsipultas tiki Klaipėdos uostas. Ne pirmą kartą taisome KVJU įstatymą, bet vis netinka”, - portalui lzinios.lt sakė J. Razma. Kita vertus, pasak konservatoriaus, jei jau būtina koreguoti įstatymą, negalima ignoruoti tos aplinkybės, kad dabartiniai Klaipėdos uosto nuomininkai “turi pagrindą kalbėti apie teisėtus lūkesčius”. “Jei sutartis jie sudarė tam tikru metu ir atitinkamoje teisinėje aplinkoje, kur numatytos galimybės ir garantijos jas pratęsti, tai jų lūkesčių turi būti paisoma”, - įsitikinęs J. Razma. Politikas mano, kad liberalizuoti uosto žemės nuomą (jei iš tiesų to reikia), galima tik pasirašant naujas sutartis. “Tuomet jie kitaip planuos savo veiklą, žinos, kur ir kiek investuoti būtent tokiomis sąlygomis. Nes sąlygų pabloginimas – antikonstitucinis veiksmas”, - sakė Seimo narys. Anot jo, būtina ieškoti teisinių galimybių apginti dabartinių uosto nuomininkų interesus. “Įregistravau siūlymą skubėdamas, nesu tikras, kad teisiškai jis nebus kritikuojamas. Tačiau siekiau išsakyti tam tikrą poziciją, atkreipti dėmesį į problemą. Manau, kad Vyriausybė, gindama dabartinių nuomininkų interesus, pasitelkusi teisininkus, turėtų ieškoti kitokių sprendimo variantų – gal per kitus įstatymus, Civilinį kodeksą. Siūlau Vyriausybei jautriau nagrinėti šį klausimą, o ne tiesmukiškai pulti taisyti įstatymus”, - teigė J. Razma.

DALINTIS
ŽYMĖS
_
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
Trasa#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNRPrivatumo politika
#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"