Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Kultūra ir žmonėsGamta ir augintiniaiŠeima ir sveikataMokslas ir ITSportasŠvietimasTrasaĮdomybėsRinkimų maratonas
LIETUVA

Vietoj departamento – agentūra 

2018 liepos 21 d. 12:00
Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Ūkio ministerija Vyriausybei siūlo naikinti Valstybinį turizmo departamentą: dalį jo funkcijų jau šįmet perduoti būsimai viešajai įstaigai „Keliauk Lietuvoje“, o turizmo paslaugų teikėjų priežiūrą – kol kas neįvardijamai viešojo administravimo institucijai.

Esą taip bus sudarytos geresnės galimybės plėtoti turizmo rinkodarą – didinti Lietuvos žinomumą, vykdyti atvykstamojo ir vietinio turizmo plėtrą. Departamento pertvarka turėtų būti baigta, o nauja agentūra darbą pradėtų jau po pusmečio – kitų metų sausio 1 dieną.

Lietuvoje pernai apsilankė ir bent vieną naktį praleido 1,58 mln. turistų iš užsienio, t. y. 4,3 proc. daugiau nei 2016 metais.

Tačiau turizmo asocijuotų organizacijų atstovai nuogąstauja, kad pertvarka gali būti niekinė, jei tam nebus skirta pakankamai lėšų ir iš esmės pakeisti iš naikinamo departamento į „Keliauk Lietuvoje“ pereinančių specialistų darbo principai.

Lietuvoje pernai apsilankė ir bent vieną naktį praleido 1,58 mln. turistų iš užsienio, t. y. 4,3 proc. daugiau nei 2016 metais. Daugiausia turistų į Lietuvą atvyko iš Baltarusijos, Vokietijos, Rusijos, Lenkijos, Latvijos, Ukrainos. Vietinių turistų skaičius augo 7,9 proc. – po Lietuvą praėjusiais metais keliavo ir bent vienai nakvynei šalies apgyvendinimo įstaigose apsistojo 1,66 mln. gyventojų.

Ministrui svarbus darbas

Šiuo metu Lietuvos, kaip patrauklios šalies turizmui, įvaizdžio formavimo ir su tuo susijusias turizmo rinkodaros funkcijas atlieka biudžetinė įstaiga – Valstybinis turizmo departamentas (VTD). Jis vykdo ir turizmo paslaugų teikėjų kontrolę, atstovauja turistų interesams kelionių organizatoriaus nemokumo atvejais ir pan.

Tačiau šios biudžetinės įstaigos nuo kitų metų turėtų nebelikti. 2018-ųjų pradžioje vos tik tapęs ūkio ministru Virginijus Sinkevičius pareiškė, kad vienas pirmųjų jo darbų bus turizmo sektoriaus sutvarkymas. „Lietuvai ruošiantis švęsti valstybės 100-metį lyderystę šioje srityje prisiėmė įvaizdžio grupė, o Turizmo departamentas liko visiškai nuošalyje. Manyčiau, kad reikėtų apsvarstyti galimybę departamentą pertvarkyti į viešąją įstaigą“, – tuomet kalbėjo ministras.

Kiek vėliau, pristatydamas viziją naikinti VTD ir kurti ministerijai pavaldžią VšĮ „Keliauk Lietuvoje“, ūkio ministras V. Sinkevičius tvirtino, kad tokia pertvarka padės sustiprinti šalies turizmo rinkodarą ir kovoti su didžiausiais iššūkiais – sezoniškumu ir regioniniu netolygumu. „Pagrindinis pertvarkos uždavinys nuo pat pradžių buvo atskirti šiuo metu VTD priskiriamas turizmo rinkodaros ir turizmo veiklos priežiūros funkcijas. Turizmo paslaugų teikėjų priežiūra bus konsoliduota su kitomis verslo priežiūros veiklomis ir toliau priklausys Ūkio ministerijos kompetencijai. Tuo tarpu „Keliauk Lietuvoje“ veikla bus atvykstamojo bei vietinio turizmo skatinimas – vystomos alternatyvios Lietuvos turizmo sritys, stiprinamos analizės ir rinkodaros funkcijos. Kitaip tariant, agentūra turės tokią struktūrą, kad veiktų kaip didelės įmonės rinkodaros padalinys ir padėtų siekti rezultato“, – aiškino V. Sinkevičius.

Ministro teigimu, naujoji agentūra išliks panašaus dydžio kaip ir šiuo metu veikiantis VTD, o iškėlus priežiūros specialistus į kitas valstybės struktūras, atsiradę papildomi specialistų etatai bus panaudojami įdarbinant socialinių medijų, tyrimų ir analizės specialistus, turizmo produktų bei turinio ekspertus. Taip esą bus sustiprinti analitikų, turizmo produktų ekspertų ir turinio specialistų pajėgumai, o šie darbuotojai sukurtų patrauklių maršrutų, kad kuo daugiau užsieniečių ir šalies gyventojų keliautų po visą Lietuvą – ir ne tik vasarą, bet ir kitais metų laikais.

GOOGLE rekomenduojaStraipsnio tęsinys – žemiau

Keisti ne tik pavadinimą

Lietuvos turizmo asociacijos tarybos pirmininkas, UAB „Ambertours“ direktorius Romualdas Barzda abejojo jau pradedama įgyvendinti pertvarka. „Tikrai turėtų būti kokia nors institucija, kuri valstybės lygiu reguliuotų turizmą. Pagrindinė jos funkcija turėtų būti turizmo strategijos įgyvendinimas ir rinkodara – Lietuvos pristatymas užsienyje bei įvairūs renginiai“, – „Lietuvos žinioms“ teigė R. Barzda.

Tačiau dabar, anot jo, beveik trečdalis VTD darbuotojų užsiima visiškai kitais darbais – tokiais, kuriuos galėtų atlikti kitos valstybinės priežiūros institucijos – teisėsaugos, finansinės priežiūros, vartotojų teisių gynimo institucijos, Valstybinė mokesčių inspekcija. „Bet jei ir naujai sukurtai agentūrai bus paliktas toks pat finansavimas – apie 300 tūkst. eurų (tiek dabar skiriama VTD rinkodarai), ji taip pat nelabai daug galės nuveikti“, – svarstė Lietuvos turizmo asociacijos tarybos pirmininkas.

Turizmo rinkodaros asociacijos prezidentė Danutė Mažeikaitė pasigedo Ūkio ministerijos iniciatyvos ekonominio pagrįstumo. Esą neaišku, ar buvo atlikta rinkos analizė, todėl nežinoma, kokią įtaką daro dabar vykdomi projektai ir kokio pozityvaus postūmio laukiama.

Jos nuomone, departamente reikia pokyčių, nes Lietuvą reikėtų pristatyti kitaip, nei iki šiol buvo daroma, keisti turinio rinkodarą. Atvykstamojo turizmo priemonės turėtų labiau atspindėti Lietuvos patrauklumą. „Tačiau tokiu atveju ne itin svarbus turėtų būti įstaigos juridinis statusas – ar tai būtų valstybės įkurta viešoji įstaiga – agentūra, ar departamentas“, – sakė D. Mažeikaitė. Ūkio ministerijos sumanymas naikinti VTD atrodo keistokas, juolab kad iki šiol neaišku, kokią sprendžiamąją galią turės naujai kuriama viešoji įstaiga.

Pasak Turizmo rinkodaros asociacijos prezidentės, jei tikimasi, kad naujai viešajai įstaigai išlaikyti lėšų skirs verslas, vertėtų pasvarstyti, ar atvykstamųjų kelionių organizatoriams nereikėtų taikyti tokių pat mokesčių lengvatų, kokios taikomos viešbučiams.

DALINTIS
ŽYMĖS
_
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
Trasa#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNRPrivatumo politika
#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"