Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Kultūra ir žmonėsGamta ir augintiniaiŠeima ir sveikataMokslas ir ITSportasŠvietimasTrasaĮdomybėsRinkimų maratonas
LIETUVA

STT: daugiausia korupcijos rizikos – sveikatos priežiūros įstaigų NT valdyme 

2017 birželio 16 d. 09:49
Alinos Ožič (LŽ) nuotrauka

Specialiųjų tyrimų tarnyba (STT), atlikusi korupcijos rizikos analizę Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijai (SAM) pavaldžių viešųjų sveikatos priežiūros įstaigų ir dalies savivaldybių tarybų įsteigtų viešųjų sveikatos priežiūros įstaigų valdomo (naudojamo) nekilnojamojo turto perdavimo tretiesiems asmenims laikinai naudotis (išnuomojant ir pan.) srityje, nustatė 4 korupcijos rizikos veiksnius.

NT perdavimas – be tinkamų teisės aktų

STT korupcijos prevencijos specialistai atkreipia dėmesį, kad kai kuriais atvejais savivaldybėse nebuvo užtikrinto tinkamo teisės aktų, reglamentuojančių savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo tvarką, nuostatų vykdymo. Pavyzdžiui, savivaldybės nekilnojamasis turtas būdavo perduodamas viešosioms sveikatos priežiūros įstaigoms valdyti patikėjimo teise, kai turėjo būti perduodamas panaudos pagrindu.

NT nuomojamas pagal subjektyvius kriterijus

Esamas teisinis reglamentavimas neužtikrina vienodos praktikos taikymo nuomojant valstybei ir savivaldybėms nuosavybės teise priklausantį nekilnojamąjį turtą. Taip sudaromos galimybės asmenims, kurie priima sprendimus, nuomojant turtą elgtis neobjektyviai, pavyzdžiui: nustatyti skirtingus nuomos terminus arba nuomoti neterminuotai, nustatyti mažesnius nei rinkoje esančius nuomos mokesčius, pratęsti nuomos sutartis ilgiems terminams ir pan.

Nuomojama neatsižvelgiant į teisės aktus

Dalyje savivaldybių nėra sukurto efektyvaus disponavimo savivaldybės nekilnojamuoju turtu teisėtumo vidaus kontrolės mechanizmo. Nustatyta atvejų, kai sveikatos priežiūros įstaigos išnuomojo savivaldybių nekilnojamąjį turtą tretiesiems asmenims, neatsižvelgdamos į savivaldybės tarybos sprendimus ar teisės aktų nuostatas. Pavyzdžiui, turtas išnuomojamas ilgesniam terminui ar kitai veiklai nei buvo leista arba sudaromos turto nuomos sutartys, kurios neatitinka pavyzdinės sutarties formos.

Slepiama informacija apie galimą NT nuomą

Kai kurios savivaldybės neviešina dalies savivaldybės tarybos sprendimų, susijusių su savivaldybės patalpų nuoma. Taip ribojama suinteresuotų subjektų (galimų nuomininkų, vietos bendruomenės atstovų) galimybė gauti informaciją apie savivaldybei nuosavybės teise priklausančių patalpų nuomą, stebėti, ar priimti sprendimai atitinka nustatytą reglamentavimą ir daugumos interesus.

Tikimasi, kad į STT pateiktus pasiūlymus bus atsižvelgta tobulinant SAM pavaldžių viešųjų sveikatos priežiūros įstaigų ir savivaldybių tarybų įsteigtų viešųjų sveikatos priežiūros įstaigų valdomo (naudojamo) nekilnojamojo turto perdavimo tretiesiems asmenims laikinai naudotis (išnuomojant ir pan.) tvarką.

DALINTIS
ŽYMĖS
_
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
Trasa#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNRPrivatumo politika
#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"