Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Kultūra ir žmonėsGamta ir augintiniaiŠeima ir sveikataMokslas ir ITSportasŠvietimasTrasaĮdomybėsRinkimų maratonas
LIETUVA

KT: Seimas negali vertinti institucijų vadovų ataskaitų 

2015 gruodžio 30 d. 14:55
Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Konstitucinis Teismas trečiadienį prieštaraujančiomis pagrindiniam šalies įstatymui pripažino Seimo statuto nuostatas, kurios leidžia parlamentui vertinti atskaitingų institucijų vadovų metines ataskaitas ir jų pagrindu inicijuoti atleidimą.

Konstitucinio Teismo vertinimu, įgaliojimai Seimui pritarti ar nepritarti ataskaitai reiškia, kad institucijų vadovai yra „neapsaugoti nuo galimo spaudimo ar nepagrįsto kišimosi į jų veiklą“.

Teismas prieštaraujančiu Konstitucijai pripažino ir Seimo nutarimą, kuriuo 2013 metų spalį buvo nepritarta prokuratūros veiklos ataskaitai.

Anot teismo, pačių ataskaitų teikimas neprieštarauja Konstitucijai, nes Seimui reikia gauti išsamią ir objektyvią informaciją, tačiau antikonstitucinės yra nuostatos, leidžiančios Seimui, nepritarus ataskaitai, pavesti komitetui pateikti Seimo nutarimo projektą dėl nepasitikėjimo valstybės institucijos vadovu.

„Valstybėje valstybės institucijos, jų pareigūnai (...) turi būti apsaugoti nuo spaudimo ir nepagrįsto kišimosi į jų veiklą, sąžiningai eidami savo pareigas jie neturi patirti grėsmės savo asmeniui, teisėms ir laisvėms“, – rašoma Konstitucinio Teismo pranešime spaudai.

Konstitucinis Teismas neužkirto kelio Seimui siūlyti atleisti generalinį prokurorą kitais pagrindais, nesiejant to su nepritarimu ataskaitai.

„Nėra negalimas toks teisinis reguliavimas, pagal kurį Seimas, dalyvaujantis skiriant ir atleidžiant generalinį prokurorą, siūlytų Respublikos Prezidentui atleisti generalinį prokurorą įstatyme nustatytais pagrindais“, – nurodė teismas.

Atsižvelgdamas į tai, Konstitucinis Teismas išaiškino, kad Konstitucijai neprieštarauja Prokuratūros įstatymo norma, numatanti, kad generalinis prokuroras gali būti atleistas Seimo siūlymu.

2014 metų sausį Konstitucinis Teismas jau buvo paskelbęs, kad Seimas negali iš generalinio prokuroro reikalauti ataskaitos, kuriai reikėtų parlamento ar Vyriausybės pritarimo, nes tai prieštarauja prokuroro nepriklausomumui.

Lietuvos Konstitucija numato, kad generalinį prokurorą skiria ir atleidžia prezidentas Seimo pritarimu.

DALINTIS
ŽYMĖS
_
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
Trasa#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNRPrivatumo politika
#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"