Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Kultūra ir žmonėsGamta ir augintiniaiŠeima ir sveikataMokslas ir ITSportasŠvietimasTrasaĮdomybėsRinkimų maratonas
LIETUVA

„Viasat“ už autorių teisių pažeidimus turi sumokėti 7,5 mln. litų 

2014 lapkričio 14 d. 17:10
Ritos Stankevičiūtės (LŽ) nuotrauka

Estijoje registruota didžiausia skaitmeninės palydovinės televizijos operatorė Baltijos šalyse „Viasat“ trims autorių teisių asociacijoms turi sumokėti 7,45 mln. litų, nutarė Lietuvos teismas. „Viasat“ asociacijoms turės atlyginti už neteisėtą kitų transliuotojų - TV3, LNK, BBC ir kitų - parengtų programų perdavimą.

Vilniaus apygardos teismas lapkričio 12 dieną patenkino Lietuvos gretutinių teisių asociacijos (Agata), Lietuvos autorių teisių gynimo asociacijos (Latga) ir Audiovizualinių kūrinių autorių teisių asociacijos (Avaka) skundus.

Teismo sprendimu „Viasat“ asociacijai „Latga“ turi sumokėti 4,103 mln. litų atlyginimą, 286,3 tūkst. litų palūkanų ir 5 proc. metų palūkanas, „Agata“ - atitinkamai 1,937 mln. litų, 130,7 tūkst. litų ir 5 proc. palūkanas, o „Avaka“ - 960 tūkst. litų, 35,5 tūkst. litų bei 5 proc. palūkanų.

„Viasat“ viešųjų ryšių vadovas Gediminas Galkauskas BNS teigė, kad bendrovė aiškinasi padėti ir kol kas išsamesnio komentaro suteikti negali.

Teismo sprendimu „Viasat“ negali skųsti nutarties nei apeliacine, nei kasacine tvarka, tačiau per 20 dienų turi teisę prašyti Vilniaus apygardos teismo peržiūrėti sprendimą už akių. Teismas nurodo, kad „Viasat“ nepateikė atsiliepimo į ieškinį, nepranešė teismui jokių pateisinamų priežasčių, dėl kurių negalėjo to padaryti.

Asociacijų skaičiavimu, „Viasat“ už laidų retransliavimą nuo 2009 liepos iki 2013 metų pabaigos turėjo sumokėti 3,5 mln. litų, tačiau teismas nustatė, kad „Viasat“ tyčia pažeidė autorių teisių ir gretutinių teisių subjektų teises, todėl bendrovei skyrė dukart didesnę baudą.

Teismas nustatė, kad „Viasat“ Lietuvoje retransliuoja kitų televizijų parengtas programas, dėl kurių retransliavimo nėra sudariusi licencinių sutarčių nei su autoriais, nei su autorių teisių kolektyvinio administravimo asociacijomis bei už kurių retransliavimą nemoka atlyginimo.

„Byloje nėra šias aplinkybes paneigiančių duomenų. Taigi, darytina išvada, jog „Viasat“ autorių teisių ir gretutinių teisių objektus naudoja neteisėtai ir tokiu būdu pažeidžia įstatymo nustatytą autorių ir gretutinių teisių subjektų teisę gauti atlyginimą už autorių teisių ir gretutinių teisių objektų naudojimą“, - rašoma teismo nutartyje.

Teismas taip pat įpareigojo „Viasat“ nutraukti programų retransliavimą, kol bendrovė su „Avaka“ ir „Latga“ nepasirašys neišimtinės licencinės sutarties, o su „Agata“ - atlyginimo mokėjimo sutarties dėl transliacijų panaudojimo.

Asociacijos taip pat prašė teismo įpareigoti „Viasat“ apie neteisėtus veiksmus pranešti viešai, tačiau teismas atmetė prašymą.

DALINTIS
ŽYMĖS
_
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
Trasa#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNRPrivatumo politika
#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"