Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Kultūra ir žmonėsGamta ir augintiniaiŠeima ir sveikataMokslas ir ITSportasŠvietimasTrasaĮdomybėsRinkimų maratonas
LIETUVA

#RinkimųMaratonas: kaip VRK sukontroliuos „Facebooką“? 

2018 spalio 10 d. 11:00
Laukia sudėtingi rinkimai /
Laukia sudėtingi rinkimai /
Ritos Stankevičiūtės (LŽ) nuotrauka

Rinkimų vajus jau čia pat, o teisinėje bazėje akis bado vis dar neužlopytos skylės. Kas slepiasi po dvigubos pilietybės referendumo klausimu? Kaip bus kontroliuojama politinė reklama? Klausimų daug, o už rinkimų priežiūrą atsakingos institucijos atsakymų į juos vis dar neturi. 

„Ateinantys metai, lyginant su praėjusiu 12 metų laikotarpiu, yra pirmi tokie, kuomet į vieną pavasarį sutelpa labai intensyvus politinis sezonas“, – kassavaitinėje LŽ studijos laidoje „Rinkimų maratonas“ tikino rinkimų ekspertas, teisininkas Jonas Udris.

Jau ateinantį kovą Lietuvos piliečiai rinks savivaldybių tarybas, vėliau – prezidentą, narius į Europos parlamentą, o prie pastarųjų dviejų Vyriausybė planuoja pridėti ir dvi dienas su pertrauka truksiantį referendumą dėl dvigubos pilietybės.

Pasak Jono Udrio, aktyvi rinkimų agitacija jau prasidėjo, nors iki oficialios pradžios liko mėnuo, tačiau Vyriausioji rinkimų komisija (VRK) nėra tinkamai pasiruošusi užtikrinti, kad rinkimų agitacija būtų vykdoma teisėtai. Esą visa rinkimus reglamentuojanti teisinė bazė yra gerokai pasenusi ir neatitinka nūdienos realijų.

Vienas didžiausių galvos skausmų: politinė reklama internete, socialiniuose tinkuose, elektroniniame pašte. Jos šį rinkimų sezoną tikimasi sulaukti gerokai daugiau, bet kol kas nėra galimybių patikrinti, kiek jos yra paskleidžiama, kokiomis apimtimis, kas ją skleidžią ar kas už ją moka.

„VRK užsiiminėja smulkmeniškais dalykais, tokiais kaip, pavyzdžiui, vienos politinės partijos logotipas ant automobilio yra politinė reklama ar ne. Tai būtų taip pat absurdiška, jeigu Vyriausybė imtų svarstyti vieno konkretaus vaisto kainą. Didesnė problema yra internetas ir socialinė media. Kuris iš mūsų portalų turi tokį populiarumą, kaip pavyzdžiui, „Facebook“, kuris turi daugiau nei milijoną vien tik Lietuvos vartotojų. Rinkėjų Lietuvoje yra 2,6 mln. Šiais rinkimais mes tikrai mažiau matysime išorinės reklamos, pavyzdžiui stendų autobusų stotelėse, kuriuos galime suskaičiuoti, bet tai nėra pakankamai efektyvu ir naudinga. Šiandien galimybių yra daug daugiau, o jas visas sugaudyti, sukontroliuoti bus sunkiau, reiškia ir pačių skundų dėl pažeidimų bus daugiau nei įprastai“, – įsitikinęs Jonas Udris.

Plačiau apie rinkimų metu laukiančius sunkumus ir skubotą pasiruošimą referendumui – naujoje LŽ TV studijos laidoje „Rinkimų maratonas“.

DALINTIS
ŽYMĖS
_
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
Trasa#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNRPrivatumo politika
#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"