Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Kultūra ir žmonėsGamta ir augintiniaiŠeima ir sveikataMokslas ir ITSportasŠvietimasTrasaĮdomybėsRinkimų maratonas
KULTŪRA IR ŽMONĖS

Stiliaus lūžis XVII amžiaus muzikoje 

2018 gruodžio 4 d. 10:00
Renata Dubinskaitė kviečia pasiklausyti naujosios XVII amžiaus muzikos. / 
Renata Dubinskaitė kviečia pasiklausyti naujosios XVII amžiaus muzikos. / 
LŽ archyvo nuotrauka

Mecosopranas Renata Dubinskaitė kviečia prisiminti žymų italų kompozitorių Giulio Caccini ir jo muziką, pralaužiusią iki tol vyravusį renesanso polifonijos stilių.

Gruodžio 9 dieną minimos 400-osios žymaus italų kompozitoriaus Giulio Caccini (apie 1550–1618 ) mirties metinės. Ta proga Vilniaus dailės akademijos Gotikinėje salėje rengiamas mecosoprano R. Dubinskaitės rečitalis „Naujoji XVII amžiaus muzika: Giulio Caccini ir jo amžininkų dainos“. Drauge muzikuos koncerto garbės svečias Rodrigo Calveyra (išilginė fleita, kornetas) ir Vaiva Storastienė (klavesinas).

Su Giulio Caccini susijusi bene ryškiausia muzikos stiliaus revoliucija.

„G. Caccinio įtaką muzikos istorijai sunku pervertinti, nes su juo susijusi bene ryškiausia muzikos stiliaus revoliucija – naujo solinio vokalinės muzikos stiliaus, vadinamo monodija, atsiradimas, – pasakojo R. Dubinskaitė. – Tai buvo priešprieša sudėtingam renesanso polifonijos stiliui, kuriame 3–6 lygiaverčiai balsai nuolat pynėsi tarpusavyje, taip apsunkindami dainuojamo teksto suvokimą. XVII amžiaus pradžios barokinėje monodijoje daugiabalsį muzikos audinį pakeitė vienas balsas su aiškia melodija. Kartu su jį lydinčiu instrumentiniu akompanimentu solistas galėjo ekspresyviai perteikti poezijoje užrašytas prasmes. Stiliaus lūžį paženklino 1601 metais Florencijoje išleistas G. Caccini natų rinkinys „Naujoji muzika“. Kompozitoriaus jubiliejus yra puiki proga prisiminti Lietuvoje labai retai atliekamus jo kūrinius ir išgirsti unikalų XVII amžiaus pradžios naujosios muzikos skambesį.“

Nemokamo koncerto programoje – G. Caccini ir jo amžininkų (Girolamo Frescobaldi, Claudio Monteverdi ir Stefano Landi) dainos, parašytos pagal garsių to meto poetų tekstus. Skambės melancholiški ir linksmi kūriniai, sukurti paprasta strofine forma, bei vokalinės kompozicijos, primenančios ankstyvosios operos fragmentus. Kūriniuose išryškėja tobula muzikos ir poezijos sąjunga, kurią papildo projekcijoje rodomi XVII amžiaus pradžios italų tapybos vaizdai.

DALINTIS
ŽYMĖS
_
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
Trasa#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNRPrivatumo politika
#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"