Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Kultūra ir žmonėsGamta ir augintiniaiŠeima ir sveikataMokslas ir ITSportasŠvietimasTrasaĮdomybėsRinkimų maratonas
KULTŪRA IR ŽMONĖS

Menininko karjerą kūrė galvodamas grįžti į Lietuvą 

2018 gruodžio 24 d. 16:15
Andrius Darela savo lietuvišką biografiją Vilniuje kuria nuo 2017 metų./Asmeninio albumo nuotrauka
Andrius Darela savo lietuvišką biografiją Vilniuje kuria nuo 2017 metų./Asmeninio albumo nuotrauka

Lietuvos rusų dramos teatro (LRDT) žiūrovai jau ne kartą matė spektakliuose vaidinantį aktorių Andrių Darelą, pažįstamą ir iš garsių rusų režisierių kino filmų. Jis dar nėra LRDT trupės narys, tad artimiau supažindiname su šiuo aktoriumi, režisieriumi, dramaturgu, neseniai su šeima iš Sibiro platybių persikėlusiu gyventi į Vilnių.

41 metų A. Darela yra gimęs ir gyveno Krasnojarske, tremtinių lietuvių šeimoje. Pirmą kartą į Lietuvą jis atvyko 1993 metais, nuo tada svajojo sugrįžti nuolat gyventi. 2017 metais aktorius grįžo į Lietuvą, vaidina Lietuvos rusų dramos teatro spektakliuose ir startavo kaip šį sezoną veiklą pradėjusio LRDT klubo dramaturgijos skaitymų režisierius. „Savo menininko karjerą kūriau galvodamas, kad grįšiu į Lietuvą išsilavinęs ir patirtį sukaupęs žmogus. Ir būtinai būsiu naudingas“, – sako A. Darela.

Lietuvių tremtinių sūnus pirmą kartą į Lietuvą jis atvyko 1993 metais, nuo tada svajojo sugrįžti gyventi nuolat.

Diplomas su pagyrimu

Baigęs Krasnojarsko valstybinę muzikos ir teatro akademiją kino ir teatro aktoriaus diplomu su pagyrimu, režisūros magistrantūrą A. Darela studijavo Maskvoje, MCHAT‘o V. Nemirovičiaus-Dančenkos institute, Kirilo Serebrenikovo kurse.

„Sužinojęs, kad K. Serebrenikovas renka kursą, ilgai negalvojęs pateikiau dokumentus. Žinojau jį kaip kūrėją, režisierių, nors asmeniškai nebuvome pažįstami. Dabar vykstanti K. Serebrenikovo ir jo sukurto „Gogol-centro“ apkaltinimo biudžetinių lėšų grobstymu ir režisieriaus namų arešto bei teismo istorija man yra pasibjaurėtina. Savo akimis mačiau tikrą stebuklą, kaip buvo kuriamas „Gogol-centras“, kaip iš labai prastai lankomo teatro Maskvoje per kelis mėnesius jis tapo neatpažįstamas. Kirilas subūrė puikią komandą, visiškai pakeitė repertuarą, publika vėl atrado šį teatrą, pasikeitė ir visa miesto erdvė aplink šį centrą – tai tikrai buvo stebuklas. Aktyviai kūrėme jame, o paskutinis mano darbas šiame centre sutapo su visos tos bjaurios istorijos pradžia 2017 metais, prieš pat man persikeliant gyventi į Lietuvą“, – sako A. Darela.

Ir režisavo, ir vaidino

A.Darela yra režisavęs spektaklį „Малыш“ pagal Mariaus Ivaškevičiaus pjesę Krasnojarsko A. Puškino teatre. Šis spektaklis dalyvavo „Auksinės kaukės“ programoje „Kaukė plius“ Maskvoje 2012 metais. Tais pačiais metais spektaklis tapo laureatu festivalio „Naujasis Sibiro tranzitas“ nominacijoje „Inovacija“. A. Darela režisavo spektaklius pagal F. Dostojevskį, I. Viripajevą, B. Brechtą, V. Vysockio prozos motyvais.

2013 metais „Teatre ant stogo“ Krasnojarske (Rusija) A. Darela yra sukūręs Roberto Zucco vaidmenį rež. A.Teriochino spektaklyje „Roberto Zucco“ pagal B. M. Koltesą. Dėmesio sulaukė pirmieji A.Darelos vaidmenys LRDT scenoje – Čertkovas (rež. Oskaro Koršunovo „Rusiškas romanas“ pagal M.Ivaškevičių) ir Direktorius (rež. Georgijaus Surkovo spektaklyje „Kreida“ pagal Mindaugą Valiuką), o naujausias vaidmuo – Generolas Jepančinas spektaklyje „Idiotas“ pagal Fiodorą Dostojevskį (rež. Agnius Jankevičius).

Kine aktorius sukūrė nedidelių, bet ryškių vaidmenų garsių režisierių filmuose: 2016 metais suvaidino režisieriaus P. Čuchrajaus filme „Šaltas tango“, 2015 metais Piotrą – rež. A. Mindadzės filme „Mielas Hansai, brangus Piotrai“. Šis filmas laimėjo du Nikės prizus už režisūrą ir geriausio filmo kategorijoje bei keletą prizų „Blow-Up Chicago International Arthouse Film Fest“ kino festivalyje Čikagoje (JAV).

Domisi šiuolaikine dramaturgija

A. Darela pats rašo pjeses ir inscenizacijas. Jo pjesė „Mirusi upė“ buvo pristatyta 2011 metais Vilniuje, Nacionalinio dramos teatro festivalio „Versmė“ programoje. Jis yra nuolatinis šiuolaikinės dramaturgijos skaitymų režisierius festivaliuose „DNK“ ir „Liubimovka“, labai domisi šiuolaikinės rusų dramaturgijos situacija. Puikiai Rusijos realijas pažįstantis kūrėjas stebisi, kodėl šiuolaikiniai Rusijos ir Ukrainos dramaturgijai visai nerašo apie dabar aktualius, skaudžius dalykus, išskyrus keletą šiuolaikinių ukrainiečių dramaturgų, iš kurių bene ryškiausia – Natalija Vorožbit (jos pjesė „Saša, išnešk šiukšles“ pastatyta ir Panevėžio Juozo Miltinio dramos teatre).

„Dabartinis dramaturgų pasyvumas man yra mįslė. Ukrainoje paskelbta karo padėtis, jau keletą metų tęsiasi karo veiksmai, bet šiuolaikiniai dramaturgai apie tai nerašo. Kur šio laikmečio pjesės Rusijoje? Nejaugi žmonės nemato, kas darosi aplinkui, argi reikia dar svarstyti, o ne sėsti ir rašyti? Matyt, stabdo kažkoks vidinis cenzorius, bet jeigu yra galimybė šitą gyvenimą perleisti per save ir teatro. dramaturgijos kalba įprasminti jo problemas, kodėl vis svarstoma, reikia ar nereikia? Argi rusų dramaturgai nenori būti panašūs į Bertoldą Brechtą, kurio aktualumas dabar vėl atgyja įvairių šalių teatruose, nors statomos vos kelios jo pjesės? Beje, Brechtą mes statėme Rusijoje su paaugliais ir jaunimu – jiems, pasirodo, įdomu, ką Brechtas rašė apie Trečiojo Reicho laikotarpį 1934 metais, jų spektaklis išėjo nuoširdus ir labai tikslus“, – pažymi A. Darela.

Vyks kūrybos vakarai

Šiuo metu jis pastebi įdomų judėjimą Baltarusijos dramaturgijoje, kur kyla kūrybingų ir drąsių dramaturgų banga. „Aš daugiau pažįstu vyriškąją dramaturgų dalį, bet man labai įdomi moterų kūryba. Gruodžio pradžioje LRDT klube pristatėme atvirumu šokiruojančią jaunos baltarusių dramaturgės Alionos Ivaniušenko iš Minsko pjesę „Škura/Шкура“, dalyvaujant autorei ir LRDT aktorėms. „Liubimovkos“ konkurse ši pjesė net nebuvo įtraukta į pagrindinę programą, o man ji dar įdomesnė už pagrindiniame konkurse dalyvavusias pjeses“, – pripažįsta A. Darela.

Įsibėgėjančios veiklos metus baigiantis LRDT klubas antrą sezono pusmetį 2019-aisiais žiūrovus kvies į šiuolaikinės ukrainiečių dramaturgijos pristatymą, vėliau siūlys pasidomėti radikaliai šiuolaikiniu, alternatyviu rusiško slemo poezijos žanru. Svarbiausia – teatras skatins Klube susitikti žiūrovus ir LRDT aktorius, o kadangi nemažai aktorių ateinančiais metais švęs asmenines sukaktis arba darbo teatre jubiliejines datas, Klubo rėmuose vyks įvairiausių formų autoriniai aktorių kūrybos vakarai.

GOOGLE rekomenduoja
DALINTIS
ŽYMĖS
_
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
TrasaPrivatumo politika
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"