Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Kultūra ir žmonėsGamta ir augintiniaiŠeima ir sveikataMokslas ir ITSportasŠvietimasTrasaĮdomybėsRinkimų maratonas
GIMTASIS KRAŠTAS

Be Klaipėda-Nida katamarano – ir Kiaulės metais 

2019 sausio 4 d. 15:00
Ketverius metus žmones mariomis iš Klaipėdos į Nidą plukdęs katamaranas pernai išplukdytas į Belgiją neturint jam pamainos.
Ketverius metus žmones mariomis iš Klaipėdos į Nidą plukdęs katamaranas pernai išplukdytas į Belgiją neturint jam pamainos.
Deniso Nikitenkos nuotrauka

Nors AB „Smiltynės perkėla“ planavo jau šiemet atnaujinti buvusį itin populiarų maršrutą Kuršių mariomis Klaipėda-Nida, šios pramogos teks palaukti dar mažiausiai metus.

„Smiltynės perkėlos“ generalinis direktorius Darius Butvydas „Lietuvos žinias“ informavo, jog neseniai nuspręsta koreguoti naujo katamarano viešojo pirkimo sąlygas.

„Pirmąjį konkursą skelbėme dar rudenį, bet buvo pasiūlytos per didelės laivo statybos kainos. Norėjome, kad katamaranas būtų pastatytas per septynis mėnesius, tačiau nuspręsta terminą pailginti. Tad šiais metais, deja, to maršruto dar nebus. Pabrėšiu, kad jis jokiu būdu nėra naikinamas. Bus statomas modernus dviejų denių laivas, kuriame tilps triskart daugiau žmonių ir daugiau dviračių. Nuo 2020 metų vėl bus galima iš uostamiesčio plaukti mariomis į Juodkrantę ir Nidą“, – sakė jis.

Tokią žinią tiek vietinio turizmo, tiek Neringos bei Klaipėdos savivaldybių atstovai įvertino kaip skaudų smūgį skatinant žmones į Kuršių neriją vykti be automobilių.

Procedūros užtruko

Nuo 2014 metų iki 2017-ųjų vasaros sezono pabaigos maršrutu Klaipėda-Juodkrantė-Nida plaukė AB „Smiltynės perkėla“ katamaranas „Smiltynė“. Kelionė iš Klaipėdos į Nidą vienam žmogui kainavo 12 eurų. Katamarano viduje buvo įrengtos 72 sėdimos vietos, o denyje buvo galima nemokamai gabenti 43 dviračius.

Šis greitaeigis laivas švartuodavosi Šiauriniame rage, Klaipėdoje. Nidą juo buvo galima pasiekti per dvi valandas. Daugybę žmonių žavėjo galimybė kelionės metu išvysti Kuršių nerijos pusiasalį, Mirusias kopas, Pervalkos švyturį ir kitas grožybes.

Pernai netikėtai paaiškėjo, kad valstybinė bendrovė katamaraną išnuomojo, o vėliau esą ir pardavė belgams. AB „Smiltynės perkėla“ vadovybė aiškino, jog buvęs laivas – per senas (apie 20 metų senumo), nebetenkinantis poreikių, per mažas, todėl nuspręsta įsigyti naują. Šis plukdytų nuo 230 iki 250 žmonių, jame tilptų ne mažiau kaip 60 dviračių.

Rudenį bendrovė paskelbė viešą tokio laivo statybos konkursą. Katamaranas turėjo būti pagamintas ir pristatytas iki naujojo sezono 2019-aisiais pradžios (per 7 mėnesius). Šios procedūros patyrė fiasko, mat potencialūs statytojai pateikė esą neadekvačiai dideles kainas. 2018-ųjų gruodį bendrovės valdyba nusprendė koreguoti konkurso sąlygas ir naująjį skelbti šių metų pradžioje.

„Norėta pastatyti katamaraną kitam sezonui, tačiau pasiūlytos kainos buvo per didelės, laivas bendrovei būtų nerentabilus. Nuspręsta nustatyti ilgesnį katamarano statybos terminą, tuomet ir įkainiai bus mažesni. Deja, 2019-ųjų vasaros sezoną teks pakentėti be katamarano. Bėda, kad rinkoje nėra pirkti tokio laivo, kokio mums reikia. Jei jis būtų – įsigytume, tačiau teks statyti, nes mums reikia labai specifinio laivo, pritaikyto seklioms Kuršių marioms“, – pasakojo D. Butvydas.

Esą senasis laivas buvo per mažas, nepatogus. „Žmonės tiesiog netilpdavo. Likdavo stovėti krante. Be to, nebuvo deramos galimybės pasigrožėti marių panorama lauke, nes senojo katamarano denyje vietos buvo tik gale. Kai bus pastatytas naujas laivas, žmonės galės mėgautis visiškai kita kokybe. Laivas turės antrą – atvirą – denį viršuje, tilps daugiau dviračių. Norėtume, kad viskas vyktų greičiau, tačiau yra viešųjų pirkimų procedūros, jos užtrunka“, – teigė bendrovės vadovas.

Prarasti metai

Turizmo pajūryje plėtotojus jau buvo pribloškusi žinia, kad 2018-aisiais katamarano nebus, tad faktą, jog situacija kartosis ir šiemet, jie priėmė ramiau.

„Situacija liūdna. Maršrutas Klaipėda-Nida jau buvo išpopuliarėjęs, padarytas didžiulis įdirbis jį reklamuojant, o dabar staiga prarandami dveji metai. Užsieniečiams galimybė pasiimti dviračius, nuplaukti į Nidą ir grįžti sausuma buvo itin patraukli. Dabar srautai sumažės. Man apskritai nesuvokiama, kaip galima parduoti laivą dar neturint naujo? Ir taip elgiasi valstybinė bendrovė“, – „Lietuvos žinioms“ sakė turizmo specialistas ir dviračių propaguotojas klaipėdietis Saulius Ružinskas.

Neringos meras Darius Jasaitis taip pat tikino, kad valstybinė bendrovė negalėjo sau leisti dvejus metus palikti pajūrio žmones be išpopuliarėjusio vandens maršruto.

Darius Jasaitis: "Valstybinė bendrovė nusprendė geriau pasipelnyti ir parduoti seną katamaraną, o tik paskui mąstyti apie naujo laivo statybą."/ Deniso Nikitenkos nuotrauka
Darius Jasaitis: "Valstybinė bendrovė nusprendė geriau pasipelnyti ir parduoti seną katamaraną, o tik paskui mąstyti apie naujo laivo statybą."/ Deniso Nikitenkos nuotrauka

„Laivais į Kuršių neriją vasarą atplaukia apie 10 tūkst. turistų. Dauguma jų pusiasalio kurortus pasiekdavo katamaranu. Valstybė deklaruoja skatinanti ekologinį turizmą, todėl šis laivas buvo itin svarbus jį plėtojant. Tačiau dabar valstybinė bendrovė nusprendė geriau pasipelnyti ir parduoti seną katamaraną, o tik paskui mąstyti apie naujo laivo statybą. Vadinasi, du sezonus iš žmonių atimta galimybė keliauti ekologiškai. Gaila, kad bendrovės valdybai rūpi tik pelnas, o ne klientų lūkesčiai, poreikiai“, – „Lietuvos žinioms“ komentavo jis.

D. Jasaitis priminė, kad 2019-aisiais ir toliau bus vykdomi reguliarūs reisai laivais iš Drevernos į Juodkrantę bei iš Šilutės į Nidą.

„Raginčiau žmonės aname krante palikti automobilius ir keliauti dviračiais. Labai apmaudu, kad vėl nebus katamarano iš Klaipėdos. Gal verta paskatinti privatų verslą plukdyti žmones iš uostamiesčio į Nidą... Neringos ir Klaipėdos savivaldybės galėtų diskutuoti apie tokio maršruto subsidijavimą“, – svarstė meras.

Klaipėdos vicemeras Artūras Šulcas tikino, jog „Smiltynės“ pardavimas buvo didžiausia 2018-ųjų netektis pajūryje.

„Dabar sužinome, kad dar metus to reiso nebus. Labai blogai. Valstybės valdoma bendrovė pademonstravo socialiai neatsakingą elgesį. Buvo negalima parduoti laivo neturint kuo jį pakeisti. Žmonės jau buvo pamėgę keliones katamaranu, padaryta reklama, sudominti užsieniečiai. Bet visas įdirbis nubrauktas“, – stebėjosi jis.

GOOGLE rekomenduoja
DALINTIS
ŽYMĖS
_
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
TrasaPrivatumo politika
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"