Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Kultūra ir žmonėsGamta ir augintiniaiŠeima ir sveikataMokslas ir ITSportasŠvietimasTrasaĮdomybėsRinkimų maratonas
GIMTASIS KRAŠTAS

100minciu. Vokiečių gatvės marazmai 

2018 lapkričio 24 d. 14:17
100minciu.wordpress.com nuotraukos

Labai norėčiau, kad į Vilnių atvažiuotų kuo mažiau turistų iš Nyderlandų. Reikia kuo skubiau ištrinti visą informaciją apie Vilnių olandiškoje Vikipedijoje ir visose olandiškose svetainėse. Tokių dviračių takų, kokius turi Vilnius, negalima rodyti niekam, o labiausiai olandams.

Jeigu rimčiau, tai Vilnių darosi vis sunkiau suvokti. Turėti tokią betvarkę su dviračių takų ženklinimu pačiame miesto centre ir nieko nedaryti – čia jau talentas.

Savivaldybė gali pridaryti kad ir šimtą gražių filmukų su iš drono nufilmuotais gražiais raudonais dvirtakiais kažkur Justiniškėse. Tačiau visas pastangas akimirksiu nubrauks apsileidėliški takai centre. Su duobėta danga, išsilupusiais ir vienas kitam prieštaraujančiais žymėjimais. Liūdniausia, kad kartais šioms nesąmonėms ištaisyti užtektų vos vienos dienos darbo.

1. Vokiečių gatvės marazmai

Pirmiausia atkreipkim dėmesį į protu nesuvokiamą poelgį Vokiečių gatvėje.

Čia buvo dviračių takas. Dabar jis panaikintas! Vietoje jo spalvotai išdažytas takas… pėstiesiems su telefonais.

Ką apie tai rašė vilnius.lt?

GOOGLE rekomenduojaStraipsnio tęsinys – žemiau

[K]ur įmanoma <…> įrengiami nauji asfaltuoti dviračių takai, kitur, ypač lėto eismo gatvėse, kurios apima didžiąją dalį Senamiesčio, dviratininkams suteikiama galimybė važiuoti gatve arba bendrame sraute su pėsčiaisiais.

Pasirodo, Vilnius suteikė galimybę dviratininkams važiuoti važiuojamąja Vokiečių gatvės dalimi. Visi dviratininkai turėtų būt dėkingi už šią unikalią galimybę grūstis su džipais ir autobusiukais!

„Vienas artimiausių planų – panaikinti dviračių juostas Vokiečių gatvės šaligatviuose, kur kasdien eina itin dideli pėsčiųjų srautai.

Taip, pėsčiųjų srautai dideli. Bet automobilių dar didesni, o greitis tikrai didesnis už leistiną.

Dviratininkai galės važiuoti gatve, kurioje dabar galioja gyvenamosios zonos ženklas, taip pat ji paženklinta dviračiams draugiškos gatvės ženklais.

Trūksta žodžių. Uždėkim porą kelio ženklų, pavadinkim gatvę „dviračiams draugiška“, ir darbas bus baigtas. Bet nei automobilių greitis, nei kiekis nepasikeitė. Kaip visada, į senamiestį plūsta ištisinis srautas automobilių, besigrūdančių vienas per kitą, gazuojančių tiesesnėse atkarpose. Jeigu pėstysis savo siauruose šaligatviuose yra užspraustas ir vos vos gali pereiti gatvę, kaip jaustis dviratininkui, važiuojančiam bendrame mašinų sraute?

2. Amžiaus mįslė

O čia dar vienas perliukas. Kas būtų kaltas, jei dviratininkas čia partrenktų pėstįjį ir prasidėtų teismai?

Kas turėjo dėtis projektuotojų-dažytojų galvose, kai jie dažė ir žmogeliukus, ir dviračius vienoje vietoje? Po kurio laiko ant žmogeliukų atsirado du plonyčiai iksai, kurie jau seniausiai išsitrynę (kad senus žymėjimus galima uždažyti pilnai, naudojant pilkus dažus, į galvą gali ateiti tik privačioms įmonėms).

Takas „mobiliesiems“ išdažytas šimtą kartų ryškiau, spalvočiau ir aiškiau, nei bet kuris senamiesčio dviračių takas. Ar tai neparodo sistemos bejėgiškumo? Kažkokia kompanija reklamuojasi, ryškiai išdažo šaligatvį panaikindama dviračių taką, juostelę perkerpa pats meras, o dviračių takams už 50 metrų gaila kibiriuko dažų?

Jeigu Vilnius toks nuskuręs, kad negali nupirkti dažų, tai gal duokim privačioms bendrovėms galimybę reklamuotis dviračių takuose: išdažys, išlygins ir išblizgins kaip reikiant.

3. Akyse nykstantis dviračių takas

Paeikim toliau, prie S. Nėries gimnazijos.

Na gerai, nekreipkim dėmesio:

– kad takas eina šaligatviu;

– kad danga neturi savo spalvos (pvz., raudonos);

– kad nėra absoliučiai jokių barjerų tarp tako ir šaligatvio (bortelio, stulpelių);

– kad milžiniški gatvės plotai skiriami automobilių stovėjimui, o dviratininkai turi grūstis su pėsčiaisiais.

Visus šituos punktus kol kas palikim ramybėje. Klausimas toks: kodėl, dėl dievo meilės, niekas negali nubrėžti ištisinės linijos? Jau mėnesių mėnesiais linija pusiau dingusi!

Kartais linija dingsta, kartais tiesiog susiaurėja iki kelių centimetrų.

Dviračių takas turi būti toks, kad stovint bet kuriame taške būtų aišku, kuris plotelis skirtas pėstiesiems, kuris – dviratininkams. Geriausia, kad takas būtų spalvotas. O kas yra dabar? Dvi pranykstančios linijos.

4. Dažymo ypatumai

–“Petrai, šiais metais tikrai nusipelnei premijos! Tavo trečias bandymas jau visai nieko!“

– – –

Jeigu jau turim nevykusius takus, išdažytus ant šaligatvių, tai nors aiškiai ir estetiškai išdažykim!

Rekomenduoju

„Vilnius nebetinka būti sostine. Perkelkime ją į Kauną“ (Užkalnis)

Daugiau apie mūsų miestus ir aplinką

Vilnius – pažemintų pėsčiųjų sostinė

Viešojo transporto bėdos: kaip spręsti?

Kaip turėtų atrodyti mūsų blokiniai rajonai

Pakeliui į automobilinę vergovę

Ar laidai gadina miesto vaizdą?

Informacijos šaltiniai

[1] „Daugėjant dviračiams draugiškų gatvių ir naujų takų Vilniuje – ant šaligatvių neliks daugumos dviračių juostų“ (vilnius.lt)

[2] „Vokiečių gatvėje – unikalus takas „mobiliems“ (madeinvilnius.lt)

– Papildymas: ačiū M.S. už pastabą dėl stulpelio.

DALINTIS
ŽYMĖS
_
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
Trasa#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNRPrivatumo politika
#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"