Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Kultūra ir žmonėsGamta ir augintiniaiŠeima ir sveikataMokslas ir ITSportasŠvietimasTrasaĮdomybėsRinkimų maratonas
EKONOMIKA

Verslo profesionalai: kaip karjerą pradėti galingu šuoliu? 

2018 rugpjūčio 5 d. 22:02
pixabay.com nuotrauka

Daugelis studentų vis dar dvejoja ir nėra apsisprendę, kokio darbo jie norėtų ir kur galėtų realizuoti save pabaigę studijas. Tačiau tai, kad jiems iš anksto suteikiama proga priartėti prie verslo pasaulio ir su juo susipažinti, tikrai padeda suprasti, kas yra kas, atrasti galimybes ir kuo anksčiau pasirinkti savo trokštamą karjeros kelią, sako Kauno technologijos universiteto (KTU) karjeros mentorius, UAB „Ikea Purchasing Services“ vykdantysis direktorius Stephane Armani.

KTU studentai turi unikalią galimybę mokytis iš verslo įmonių atstovų – dalyvauti mentorystės programoje „GUIDed“. Jos metu ne tik iš arčiau susipažįstama su pasirinkta profesija, dalijamasi patirtimi, žiniomis, užmezgami pirmieji kontaktai verslo sektoriuje, bet ir neretai gaunamos galimybės atlikti praktiką ar net įsidarbinti.

„Patirties pasidalinimas ir padiskutavimas, abipusės krypties suradimas, kur reikėtų eiti, kaip tobulėti. Tai vieni iš svarbiausių mentorystės faktorių“, – teigia KTU mentorystės programos mentorius UAB „Kesko Senukai Lithuania“ generalinis direktorius Arvydas Šapola.

Įgyjamos žinios ir ugdomi asmeniai įgūdžiai

Studentai tikina iš savo mentorių išmokę daugybės naudingų dalykų: jie ne tik pagilino turimas žinias, bet ir asmeninius įgūdžius, kurie neabejotinai pagelbės ateityje.

Trečio kurso Automatikos ir valdymo studentas Aivaras Rastenis teigia mentoriaus dėka supratęs, kaip svarbu suvokti visą bendrą vaizdą, o ne tik detales.

„Esminė pamoka, kurią pasiėmiau sau – tai, kad reikia suprasti bet kokį procesą, kaip jis vyksta nuo A iki Z. Pavyzdžiui, kaip įmonėje prekė nukeliauja nuo gamybos linijos iki kliento, kad į tai įeina ir buhalterija, finansai, rinkodara, dizainas, produkto kūrimas, pardavimas ir dar daug dalykų. Tad tu turi suprasti, kaip visi departamentai tarpusavyje bendrauja, koks yra juos siejantis procesas“, – sako jis.

A. Rastenis taip pat tikina, kad mentorystė – puiki proga susipažinti su žmogumi, kuris gali tave labai įkvėpti ir motyvuoti.

„Įgavau pasitikėjimo savimi, sužinojau daugiau apie tinklų kūrimą. Supratau, kad reikia nepasiduoti net iš karto nepatekus sritį, kurioje nori dirbti. Reikia iš kiekvienos veiklos išgauti maksimumą, jeigu nori progresuoti tolyn“, – apie savo bendradarbiavimo su mentore rezultatus pasakoja „GIFTed“ Talentų akademijos antro kurso Programų sistemų studentas Eimantas Butkus.

GOOGLE rekomenduojaStraipsnio tęsinys – žemiau

Tuo tarpu „GIFTed“ Talentų akademijos pirmakursis Industrinių technologijų vadybos studentas Žygintas Narkus prisimena mentoriaus patarimus, kaip svarbu mokėti išeiti iš komforto zonos ir išnaudoti kiekvieną pasitaikiusią galimybę.

„Tai man suteikė daugiau pasitikėjimo ir motyvacijos savo karjeros kelyje. Taip pat sužinojau sėkmingos lyderystės principus, kuriuos panaudosiu ateities darbe“, – teigia jis.

Abipusė nauda

Tačiau iš mentorystės programos naudą gauna ne tik studentai, bet ir patys mentoriai. „Įvyksta sąžiningi mainai“, – teigia A. Šapola.

Anot UAB „Kesko Senukai Lithuania“ generalinio direktoriaus, būdamas mentoriumi jis turėjo unikalią galimybę išgirsti jaunosios kartos norus, susipažinti su jų požiūriu į vykstančius procesus, jų supratimą.

„Tai yra be galo vertinga, nes tu turi ruošti savo platformą, įmonę ateinančiai kartai, kuri yra kitokia. Svarbu suprasti, kad tai arba tavo potencialus klientas, arba potencialus darbuotojas“, – teigia A. Šapola.

Pasak jo, mentorystės programos metu pamatoma visai kita pusė: kaip jaunas žmogus mąsto, į ką atkreipia dėmesį, kas jam svarbu, kaip jį veikia duoti patarimai ir pan. „Kiekvienas pokalbis, kiekvienas bendravimas tai yra tam tikras žinių pasikeitimas“.

Be to, mentorystės metu mentoriai dažnai atranda itin žingeidžius, proaktyvius, savo karjerą dar studijų metu planuojančius būsimus darbuotojus.

„Mums, kaip įmonei, bendravimas su studentais yra ypatingai gera proga pastebėti ir atsirinkti didelį potencialą turinčius ateities profesionalus“, – sako UAB „Ikea Purchasing Services“ vykdantysis direktorius S. Armani.

Jis džiaugiasi, kad turėdamas įvairios patirties, gali ja pasidalinti su studentais, o kartu galbūt ir įkvėpti juos bei padėti rasti savo kelią greitai besikeičiančiame pasaulyje.

KTU „GUIDed“ mentorystės programos mentorius A. Šapola tikina, kad mentorystės patirtis aktuali ir pačių mentorių saviugdos atveju.

„Mentorius mokosi ugdyti ir perduoti savo patirtį ir patarimus kitiems, pasidalinti savo matymu ir pasiūlymais. Dažniausiai būnant aukšto lygio vadovu nėra laiko bendrauti su tokiais jaunais žmonėmis arba tu apskritai neturi tokios galimybės“, – teigia jis.

Partnerystė ne tik mentorystės metu

A. Šapola pasakoja, kad kartu su A. Rasteniu mentorystės programos metu daug diskutavo apie pirmuosius žingsnius darbo rinkoje, apie tai, ko iš jauno potencialaus darbuotojo tikisi darbdaviai, kaip ir ką kalbėti darbo pokalbio metu, kur reikėtų sudėti akcentus, taip pat apie paties studento galimybes ir norus.

„Arvydas padėjo man susiplanuoti žingsnius, ką turėčiau daryti, kad įsidarbinčiau didelėje tarptautinėje kompanijoje – tai viena iš „Forbes“ įvertintų geidžiamiausių darbdavių. Tikslą pasiekiau ir toje įmonėje jau gavau praktikos vietą“, – sako studentas A. Rastenis.

Pasak Ž. Narkaus, iš mentorystės programos pirmiausia jis tikėjosi įgyti „minkštųjų“ įgūdžių (pvz., darbo komandoje, lyderystės) ir susipažinti su sėkmingo žmogaus veikla, tačiau gavo kur kas daugiau.

„Visi šie lūkesčiai išsipildė su kaupu: šiuo metu esu ir įgijęs naujų žinių, ir turiu galimybę pats prisijungti prie karjeros mentoriaus įmonės, t. y. UAB „Ikea Purchasing Services“, veiklos“, – sako Ž. Narkus.

Žyginto mentorius S. Armani teigia, kad prisijungęs prie „IKEA“ vykdomo projekto studentas turės galimybę susipažinti su įmonės veikla, dar labiau išvystyti pasitikėjimą savimi ir galbūt dar tiksliau apsispręsti dėl savo ateities karjeros pasirinkimų.

Tuo tarpu antro kurso E. Butkus bendraudamas su savo mentore, žaidimų ir virtualios bei papildytos realybės sprendimų kūrimo studijos „SneakyBox“ verslo plėtros vadove Egle Čiuoderiene, įgavo ir darbinės patirties.

„Dabar detaliau įsivaizduoju kūrimo procesą, įmonės atmosferą ir valdymą. Taip pat gavau galimybę susipažinti su keliais projektais. Mūsų bendravimas padėjo susikurti aiškesnę karjeros viziją ir paklojo tvirtą kelią tos vizijos sekimui“, – tikina E. Butkus.

Karjeros mentorystės atrankos Kauno technologijos universitete vykdomos kiekvienais metais. Šiais metais mentorių atranka studentams vyks rugsėjo 10–25 d. Iki to laiko laukiami ir profesinėje srityje patyrę asmenys, norintys tapti mentoriais ir pasidalinti savo patirtimi su studentais. Daugiau apie KTU GUIDed mentorystės programą: https://studentams.ktu.edu/paslaugos/guided/.

DALINTIS
ŽYMĖS
_
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
Trasa#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNRPrivatumo politika
#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"