Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Kultūra ir žmonėsGamta ir augintiniaiŠeima ir sveikataMokslas ir ITSportasŠvietimasTrasaĮdomybėsRinkimų maratonas
EKONOMIKA

Verslo idėja gali slėptis net spintoje 

2018 gruodžio 15 d. 09:45
Grytė Žitkienė (dešinėje) ir Arūnė Simanavičienė jau pasvajoja ir apie kitų produktų, kurie taip pat būtų kokios nors problemos sprendimas, kūrimą.
Grytė Žitkienė (dešinėje) ir Arūnė Simanavičienė jau pasvajoja ir apie kitų produktų, kurie taip pat būtų kokios nors problemos sprendimas, kūrimą.
Vilmos Kasperavičienės nuotrauka

Tiek svajojantys apie savo verslą, tiek jau sukūrę sėkmės istorijas ir siekiantys išsilaikyti konkurencinėje kovoje verslininkai ieško unikalių verslo idėjų ir investicinių galimybių. Sakoma, kad genialu tai, kas paprasta. Ši taisyklė pasitvirtina ir ieškant idėjų verslui.

Eksporto ir verslumo plėtros agentūros „Versli Lietuva“ specialistai tvirtina, kad verslo idėjų galima semtis iš daugybės šaltinių. Vienas jų – asmeninis poreikis: prieš pradedant plėtoti verslo idėją, visuomet tikslinga jos paieškas pradėti artimoje aplinkoje, įvertinti, kokio gaminio ar paslaugos pačiam ar artimiesiems dažnai pritrūksta. Būtent trūkstamos prekės ar paslaugos identifikavimas gali tapti niša verslui įgyvendinti.

„Versli Lietuva“ siūlo pasidairyti ir į kitas šalis, pasinaudoti gerąja kitų šalių praktika ir pavyzdžiais – užsienyje pripažintų prekių ar paslaugų kūrimas ir plėtojimas Lietuvoje gali būti puiki naujo verslo idėja.

Padiktuoja rinka

„Baltic Filter“ įmonės įkūrėjas, jos generalinis direktorius Eidminas Kasparevičius tikino, kad verslo idėjas paprasčiausiai padiktuoja rinka. 1992 metais E. Kasparevičiaus individuali įmonė veiklą pradėjo nuo automobilių filtrų gamybos ladoms, volgoms ir moskvičiams, mat detalių sovietinei technikai tiekimas iš Rusijos buvo visiškai sutrikęs.

Atradus nišą ir įsitvirtinus, 1997 metais buvo įkurta bendrovė „Baltic Filter“. Vėliau jos veiklą koregavo sovietinius automobilius išstūmę vakarietiški. Šiandien Širvintų rajono bendrovė gamina įvairiausių rūšių automobilių ir pramoninius filtrus: vidaus degimo, kuro, oro tepalo, salono, filtrus hidraulinei sistemai, buitinei technikai, įvairiai specialiajai technikai.

Pasaulinėje automobilių gamybos pramonėje pradėjus naudoti ekologiškus produktus, atsirado elektrofiltrų poreikis. „Visi nauji automobiliai jau gaminami su ekofiltrais. Rinka vėl padiktavo idėją“, – sakė „Baltic Filter“ generalinis direktorius. Širvintiškiai kartu su Kauno technologijos universiteto (KTU) mokslininkais sukūrė ir patentavo ekofiltro prototipą.

Kadangi tokio gaminio paklausa didžiulė, bendrovė ryžosi plėstis, parengė projektą ir pasinaudojo Europos Sąjungos (ES) investicijų priemone „Regio invest LT+“. Šiuo metu įmonėje „Baltic Filter“ pats darbų įkarštis, mat vasarį jau planuojama pradėti gamybą naujame pastate. Įrengus robotizuotą ekologiškų filtrų gamybos liniją, per valandą planuojama gaminti 600 degalų, tepalo ir oro ekofiltrų ir tiekti juos lengvųjų automobilių gamintojams.

Ekofiltrų gamybai bus naudojamos naujos žaliavos, kurios yra ne tokios kenksmingos aplinkai ir tinkamos antriniam perdirbimui. Tai leis iki 10 proc. padidinti filtravimo efektyvumą: tausoti aplinką, pailginti filtro, taip pat variklio naudojimo laiką. Gamybos proceso metu bus atsisakoma gausybės cheminių medžiagų, tokių kaip purškikliai, skiedikliai, katalizatoriai, riebalų tirpikliai, rašalas, acetonas, guma.

„Nuo kitų metų vasario bendrovėje daug kas keisis: išaugs darbuotojų skaičius, didės gamybos mastas, per trumpesnį laiką atliksime klientų užsakymus, plėsis užsakovų sąrašas“, – numatomus pokyčius vardijo E. Kasparevičius.

Šiuo metu „Baltic Filter“ produkciją eksportuoja į 46 šalis ir taikosi į Afrikos rinką. „Europa jau orientuojasi į elektromobilius, ir jie kada nors išstums įprastinius. Automobiliai su vidaus degimo varikliais iškeliaus į Afriką“, – kodėl pasirinkta ši rinka, neslėpė bendrovės vadovas.

Jo nuomone, ateityje šio segmento gamintojų laukia didžiulė konkurencija. „Tačiau, be automobilių, dar yra pramonės įrenginių filtrai, hidraulika – planuojame ir juos gaminti“, – dar vieną verslo idėją atskleidė E. Kasparevičius.

Visuomet tikslinga verslo idėjos paieškas pradėti artimoje aplinkoje, įvertinti, kokio gaminio ar paslaugoms dažnai pritrūksta pačiam ar artimiesiems – tai gali tapti niša verslui.

„Arkliukas“ – modelių transformacija

Kelių grožio salonų įkūrėjai, įvaizdžio specialistei, kirpėjai-stilistei, vizažistei, knygos autorei Džiuljetai Vėbrei išties galima pavydėti verslo idėjų. Tai išgirdusi kaunietė nusišypsojo: „Jei neturi idėjų, neįdomu gyventi. Pinigai – dar ne viskas, iš tikrųjų „veža“ idėjos, jos yra gyvenimo variklis.“

Kai moteris pradėjo dirbti grožio industrijoje, kirpėjoms buvo siūlomas tik vienas darbo drabužis – prijuostė. „Ir ji visiškai nepuošė. Kirpėjai ir stilistai yra šiek tiek susiję su menu, mados kūrėjai, jie nori atrodyti elegantiškai, stilingai ir tvarkingai. Prisimenu, seminaruose, priartėjus prie praktinės dalies, jų vedėjai kai kurioms kirpėjoms pasiūlydavo užsijuosti tas neišvaizdžias prijuostes, ir seminaro dalyvės tai darydavo nelaimingais veidais.“

Kaunietė, atidariusi savo pirmąjį grožio saloną sugalvojo sukurti uniformą jo darbuotojoms. Plėšyti džinsai, dekoltuotos ar pilvo nedengiančios palaidinės D. Vėbrei atrodė netinkama darbo apranga, neleidžianti net suprasti, kas klientas, o kas darbuotojas. „Juk biuruose dėvimi kostiumėliai, gydymo įstaigose – chalatėliai, todėl ir man norėjosi aprengti savo salono darbuotojas, kad jos atrodytų profesionaliai. Kai įkūriau antrą saloną, padariau tą patį. Iš kolegių išgirdus atsiliepimus, kad mūsiškės kirpėjos atrodo labai gražiai, kilo mintis, kad verta imtis šio verslo“, – pasakojo D. Vėbrė. Moteris prisipažįsta, kad įgyvendinant šią idėją sunkiausia buvo rasti tinkamą – atsparų šviesinimo milteliams, plaukų dažams – audinį ir čia labai pagelbėjo jos vyras.

Neseniai vykusioje parodoje „Moters pasaulis“ kaunietė pristatė naują drabužių kolekciją. Ypač originalus D. Vėbrės sukurtas paltas. Užtrauktukais keičiant detales jis gali atrodyti kaip keturi skirtingi drabužiai. „Vaikščioti visą sezoną su tuo pačiu paltu nusibosta, tuomet gelbsti keičiamos detalės. Transformacija būdinga ir grožio specialistų aprangos linijoje. Tačiau šios kolekcijos idėja kilo užmetus akį į spintą ir pamačius dešimt paltų bei penkiolika porų avalynės. Pagalvojau: o kam to reikia, laikas mažinti vartojimą. Taip ir atsidaro transformuojamas paltas, kurį galima dėvėti ir skirtingais sezonais, ir prie įvairių spalvų avalynės, be to, galima būti pačiam sau dizaineriu. Norėčiau ir avalynę transformuoti“, – juokėsi moteris. Atrodo, kad mūsų pokalbio metu gimė dar viena verslo idėja.

Idėjos į stalčių nepadėjo

Grytė Žitkienė ir Arūnė Simanavičienė – tai dviejų jaunų verslininkių duetas. Jos sukūrė serumą blakstienoms ir antakiams MYLI. Kauniečių pavyzdys žavi ir tuo, kad jos idėjos įgyvendinimo nepadėjo į stalčių net sužinojusios, jog laukiamas šeimų pagausėjimas. Ir ne bet koks: viena iš jų augina trynukus, kita – antrą vaikelį.

A. Simanavičienė neslėpė: ir anksčiau, kai dirbo po vieną, abi taip pat nestokojo idėjų, tik noras jas įgyvendinti kartais priblėsdavo, o dabar verslininkės viena kitą paprasčiausiai paragina. Dabartinio verslo idėja kilo gana netikėtai ir neįprastai: Grytei dažantis blakstienas. „Jos visą gyvenimą buvo silpnos ir trumpos. Pagalvojau, kad vėl reikėtų pradėti blakstienas tepti ricinos aliejumi, tačiau ta procedūra tokia nepatraukli. Ir kodėl niekas nesukuria patogesnio produkto?“ – prisiminė G. Žitkienė. Antroji mintis buvo – kodėl gi pačiai nepabandžius tokį produktą sukurti. Moteris savo mintimis pasidalijo su drauge Arūne, ir ši jai entuziastingai pritarė. Šiandien moterys jau pasvajoja ir apie kitų produktų, kurie taip pat būtų kokios nors problemos sprendimas, kūrimą.

GOOGLE rekomenduoja
DALINTIS
ŽYMĖS
_
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
TrasaPrivatumo politika
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"