Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Kultūra ir žmonėsGamta ir augintiniaiŠeima ir sveikataMokslas ir ITSportasŠvietimasTrasaĮdomybėsRinkimų maratonas
EKONOMIKA

Verslo darbo kalendoriuose – jau Kalėdos 

2018 rugsėjo 17 d. 12:00
Tampa vis populiariau savo darbuotojams bei partneriams dovanoti aplinkai nekenksmingas dovanas.
Tampa vis populiariau savo darbuotojams bei partneriams dovanoti aplinkai nekenksmingas dovanas.
www.unsplash.com nuotrauka

Verslas šiemet kiek anksčiau nei įprasta pradėjo ieškoti kalėdinių dovanų savo darbuotojams ar partneriams ir tam skiria didesnį biudžetą negu ankstesniais metais. Vis dėlto populiarėja nauja tradicija – dovanų atsisakyti ir lėšų skirti labdarai.

Iki žiemos švenčių – dar marios laiko, bet verslas, įvertinęs savo ankstesnę patirtį, tikisi išvengti visuotinės karštligės ir dovanomis rūpinasi jau tuomet, kai apie Kalėdas galvoja dar retas gyventojas.

Bendrovės „Dovanų šalis“ vadovas Darius Markauskas patvirtino, kad įmonių kalėdinių dovanų paieškos jau įsisiūbuoja – užsakymai dovanų gamintojams ir pardavėjams plaukia, bet esą nėra sensacijos, kad prasidėjus rugsėjui atsirado nemažai užklausų kalėdiniam laikotarpiui – tai įprasta.

Ir darbuotojams, ir partneriams

Tiesa, dovanų paieškų tendencijos rodo, kad šiemet, palyginti su ankstesniais metais, užklausų dovanų tiekėjams gerokai padaugėję. Todėl esą galima drąsiai daryti išvadą, kad verslas dovanų paieškas paankstino – nėra linkęs šio rūpesčio palikti paskutinei minutei.

Akivaizdu, kad ne tik įmonės, bet ir fiziniai asmenys – paprasti pirkėjai – į krepšelius jau pradėjo dėtis vieną kitą kalėdinę dovaną. Būtent tai, anot D. Markausko, labiau stebina.

O kiek įmonės bus dosnios, daugiausia priklauso nuo kiekvienos jų dydžio. Kuo stambesnė įmonė, tuo, pasak jo, daugiau lėšų ji gali skirti dovanoms. D. Markausko požiūriu, nesvarbu, ar įmonė tarptautinė, ar vietos kapitalo – jos dosnumą paprastai lemia būtent dydis.

Kai kurios stambios įmonės, pradėjusios iš anksto rūpintis dovanomis savo darbuotojams, kaip pasakojo pašnekovas, tuo pat metu užklausia ir dėl dovanų verslo partneriams – tokiu būdu visus rūpesčius dėl dovanų patikėdamos vienam tiekėjui. „Kartais dovanos partneriams ir darbuotojams net nesiskiria – įmonės ieško daugiafunkcės dovanos. Tai gal įdomi tendencija – iš anksto apsirūpinti universaliomis dovanomis, o vėliau pagal poreikį jas paskirstyti“, – svarstė D. Markauskas.

Standartinis vienos įmonės užsakymas, anot dovanų pardavimo verslo atstovo, apima 100–150 vnt. dovanėlių. Tiesa, joms pirkti skiriamas biudžetas kasmet didėja. Anksčiau vienai dovanai buvo skiriama 10–15 eurų, o šiemet pasitaiko užsakymų, kai vienai dovanai tenka net 20–30 eurų. „Taigi tikrai galima sakyti, kad dovanų biudžetas didėja – ne drastiškai, bet kasmet po 10–15 procentų“, – pasakojo jis.

GOOGLE rekomenduojaStraipsnio tęsinys – žemiau

Didesnės įmonės paprastai užsako apie 500 vnt. dovanų, tiesa, iš skirtingų kainų segmentų. Pavyzdžiui, iš jų 400 vnt. būna iki 10 eurų vertės, o kitos – brangesnės, skirtos ar vadovams, ar partneriams.

Dovanų tiekėjai yra gavę užklausų ir dėl 800 ar net 1000 vnt. dovanų, tačiau tai – retesni atvejai.

Taip pat pastebima, kad smulkesnės įmonės paprastai „atsibunda“ vėliau, bet kadangi jų užsakymai būna gerokai mažesnės apimties, tai jų poreikiai greičiau ir lengviau įgyvendinami. Tuo tarpu stambesnės įmonės jau žino, kad pradėjus dovanų paieškas likus mėnesiui ar kelioms savaitėms iki Kalėdų, galima stipriai „nudegti“ ir likti be nieko arba gerokai permokėti.

Standartinis vienos įmonės užsakymas apima 100–150 vnt. dovanėlių, o joms pirkti skiriamas biudžetas kasmet didėja.

Ieško originalių sprendimų

Mobiliojo ryšio operatorės bendrovės „Bitė Lietuva“ ryšių su visuomene vadovas Antanas Bubnelis „Lietuvos žinioms“ sakė, kad galvodama apie dovanas klientams bendrovė pirmiausia siekia juos nustebinti. „Daugiametė „Bitės“ patirtis rodo, jog dovana nebūtinai turi būti brangi – daug svarbiau, kad ji būtų tiksliai parinkta ir suteiktų teigiamų emocijų. Tokias dovanas klientams teikėme ankstesniais metais, šios idėjos planuojame laikytis ir ateityje. Dovanos parinkimas taip pat siunčia žinią apie įmonę ir jos prekės ženklą, todėl „Bitės“ parenkamos dovanos ir jų pateikimas kasmet būna išmanūs“, – pasakojo jis.

Kasmet klientams bendrovė pasiūlo ir galimybę išmaniai pasveikinti savo artimuosius ir bičiulius. „Antai klientui tinklalapyje įvedus artimųjų numerius, tie sulaukdavo skambučių – šventinius sveikinimus jiems sakė ir Kalėdų Senelis, ir Giedrius Savickas, ir Indrė Stonkuvienė, ir kiti žinomi bei daugelio mėgstami balsai“, – pasakojo A. Bubnelis.

Įmonė šventiniu laikotarpiu nepamiršta ir savo darbuotojų. „Kasmet išmaniosios dovanėlės pasiekia bendrovės darbuotojų vaikus. Pagrindinį metinį įmonės darbuotojų renginį planuojame metų pradžioje, kai būna baigti paskutiniai ankstesnių metų darbai ir galima švęsti praėjusių metų rezultatus, o daugelis padalinių patys organizuoja ir savo komandos šventę“, – dalijosi mintimis pašnekovas.

Gręžiasi į aplinkosaugą

„Turbūt galima sakyti, kad tarptautinės kompanijos, parinkdamos dovanas, labiau atsižvelgia į aplinkosaugą – tai dabar populiaru, ypač tarp stambesnių įmonių. Jos ieško, kad dovana būtų nekenksminga aplinkai, kad nebūtų daug plastiko“, – sakė dovanų pardavimo verslo atstovas D. Markauskas.

Būtent aplinkai nekenksmingos dovanos šiuo metu yra tarp populiariausiųjų. „Pavyzdžiui, šiemet pristatėme daugkartinio naudojimo kartonines kuprines – jaučiamas labai didelis susidomėjimas jomis. Vartotojai tolsta nuo plastiko ir nuo tradicinių dovanų, kaip antai tušinukai ar užrašinės, kurios visiems pabodusios – visi nori naujų idėjų. Todėl jei sugebėsi pasiūlyti tai, ko niekas kitas neturi, smarkiai įsiverši į priekį dovanų pirkimo karšligės metu“, – neslėpė įmonės vadovas.

Nenuostabu, kad nuspėti ateities tendencijas yra vienas pagrindinių tokio verslo iššūkių. „Sakome, kad kai baigiasi Kalėdos, prasideda kitos Kalėdos – iš karto po jų važiuojame į parodas, ieškome to, kas galėtų būti populiaru ateinančiais metais“, – teigė jis.

Dovanų atsisako

SEB bankas, kaip tikino Rinkodaros departamento direktorius Liudas Rimkus, Lietuvoje laikosi vadinamosios „no gift“ politikos, kuria esą vadovaujasi dauguma socialiai atsakingų įmonių. Užuot pirkusios ir dovanojusios materialias dovanas, įmonės savo klientus, partnerius ir darbuotojus įvairiomis progomis įprastai pasveikina simboliškai, o kalėdinėms dovanoms skirtas lėšas aukoja geriems darbams.

„Pernai aukojome geriems darbams – paramos projektui „Išsipildymo akcija“. Šią prasmingą akciją bankas remia daugiau nei dešimtmetį, nuo 2004 metų kasmet skiriama jai lėšų. Šešioliktą kartą šiemet rengiama „Išsipildymo akcija“ yra vienas didžiausių paramos projektų Lietuvoje – per visus metus geros valios žmonės jau paaukojo daugiau nei 8 mln. eurų, kurie buvo skirti vaikų globos namų auklėtinių ir likimo nuskriaustų vaikų gydymui bei kitai būtiniausiai pagalbai“, – sakė pašnekovas.

Partnerius ir klientus pernai bankas pasveikino simboliškai – atviruku ir specialiu kalėdinio sveikinimo vaizdo įrašu. Toks vaizdo įrašas, kurį įmonė kuria kartu su kolegomis iš Latvijos ir Estijos, jau yra tapęs banko tradicija.

Panašios pozicijos laikosi ir „Barclays“ operacijų centras Lietuvoje: kalėdines dovanas keičia vakarėlis darbuotojams ir labdara. „Siekiame, kad mūsų organizacijoje kasdien vyrautų gera atmosfera, komandos jausmas, darbuotojai būtų aktyvūs, turėtų saviraiškos galimybių ir mėgautųsi atliekamu darbu. Esame tikri, kad prie to mažai prisideda kalėdinės dovanos. Tad Lietuvoje vadovaujamės visos „Barclays“ korporacijos politika ir dovanų darbuotojams nedovanojame“, – aiškino „Barclays Group Operations Limited“ vadovaujanti personalo verslo partnerė Auksė Žukauskienė.

Šventę įmonė kasmet mini organizuodama kalėdinį vakarėlį, jį rengia patys darbuotojai. „Barclays“ taip pat kasmet piniginėmis lėšomis prisideda prie įvairių visuomeninių ir labdaros organizacijų veiklos. „Pradėję organizuoti vakarėlį, kviečiame darbuotojus „įsigyti“ bilietą – t. y. paaukoti norimą pinigų sumą. Surinktas lėšas „Barclays“ padvigubina ir šią kalėdinę „dovaną“ įteikiame pasirinktai organizacijai“, – pasakojo A. Žukauskienė.

DALINTIS
ŽYMĖS
_
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
Trasa#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNRPrivatumo politika
#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"