Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Kultūra ir žmonėsGamta ir augintiniaiŠeima ir sveikataMokslas ir ITSportasŠvietimasTrasaĮdomybėsRinkimų maratonas
EKONOMIKA

Sprendimo dėl automobilių mokesčio laukiama rudenį 

2018 liepos 19 d. 08:25
Alinos Ožič (LŽ) nuotrauka

Sprendimai dėl automobilių mokesčio galėtų paaiškėti rudenį, teigia finansų ministras. Pasak Viliaus Šapokos, Lietuva privalo spręsti taršos problemą ir paskatinti gyventojus rinktis aplinkai mažiau kenkiančias transporto priemones. 

„Ne kartą buvo viešai pasirodžiusios žinutės, kad bus apmokestinti visi automobiliai – tame informaciniame triukšme buvo daug netikrų naujienų. (...) Tos diskusijos tikrai yra pasistūmėjusios į priekį ir manau, kad rudenį prie to grįšime, kuomet Aplinkos ministerija pasiūlys modelį. Aš asmeniškai laikausi pozicijos, kad galimas registracijos mokestis padaryti mažiau patrauklų taršaus automobilio pirkimą ir kartu būtinai turi būti paskatos tam, kad būtų įsigyjami mažiau taršūs automobiliai“, – LRT radijui sakė V. Šapoka.

Pasak jo, lėšos, gautos už taršius automobilius, galėtų būti nukreipiamos skatinti žmones įsigyti ekologiškesnes transporto priemones.

„Manau, kad tos lėšos, kurios galėtų būti surenkamos iš registracijos mokesčio, ta finansinė paskata, turėtų būti nukreipiama tiems žmonėms, kurie keičia automobilius iš taršių į žymiai mažiau taršius. Tai tikrai iš valstybės institucijų nebus noro, kad tas mokestis būtų nukreipiamas kažkur kitur, o grynai būtų sprendžiama taršos problema, kuri ateityje Lietuvai gali kainuoti labai smarkiai“, – argumentavo ministras.

V. Šapokos teigimu, šiuo metu Lietuvoje automobilių parkas yra ypač senas ir taršus. Jeigu artimiausiais metais jo struktūra nesikeis, tai iš mokesčių mokėtojų papildomai pareikalaus „kelis šimtus milijonų finansinių išteklių“.

„Mano asmeninė pozicija, kad turime galvoti apie prielaidų sudarymą, kad keistųsi tas automobilių parkas, bet ne apmokestinti tiesiog žmones dėl to, kad jie važinėja automobiliu. (...) Čia svarbus tarptautinis kontekstas, nes panašių priemonių imamasi daugelyje šalių, negalime pasyviai stebėti, kad Lietuva tampa tų taršių automobilių kapinynu“, – teigė ministras.

V. Šapoka pabrėžė, kad kol kas konkrečių sprendimų šiais klausimais nėra, Vyriausybėje išdiskutavus pradinis siūlymų variantas bus pateiktas viešosioms konsultacijoms.

Įvesti visuotinį automobilių mokestį Lietuvą ne vienerius metus ragino Tarptautinis valiutos fondas, ankstesnės Vyriausybės yra kėlusios panašias idėjas, bet rimčiau svarstyti mokesčio nesiryžo.

DALINTIS
ŽYMĖS
_
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
Trasa#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNRPrivatumo politika
#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"