Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Kultūra ir žmonėsGamta ir augintiniaiŠeima ir sveikataMokslas ir ITSportasŠvietimasTrasaĮdomybėsRinkimų maratonas
EKONOMIKA

Primenama: jei sąskaitą gavote didesnę – prašykite grąžinti pinigus 

2019 sausio 17 d. 10:16
BNS nuotrauka

Lietuvos bankas atkreipia dėmesį, kad prekių ir paslaugų teikėjai neturi teisės imti mokesčio iš pirkėjų, atsiskaitančių mokėjimo kortelėmis, pavedimu per internetinę bankininkystę ar kitomis mokėjimo priemonėmis, o jeigu mokestį jau pritaikė – privalo jį grąžinti.

„Sulaukėme gyventojų nusiskundimų, kad, pavyzdžiui, mokėjimo kortele perkant elektroninėje parduotuvėje arba atsiskaitant restorane, sąskaita išaugo papildoma suma, kuria siekiama kompensuoti mokėjimo operacijos išlaidas. Vis dėlto taip elgtis pardavėjas ar paslaugų teikėjas neturi teisės“, – pranešime spaudai sako Priežiūros tarnybos direktorius Vytautas Valvonis.

Dalis prekybininkų ir paslaugų teikėjų aiškina, kad, klientams atsiskaitant mokėjimo kortelėmis, jie patiria papildomų išlaidų, todėl ir taiko šį mokestį, kuris sudaro iki 2 proc. mokėtinos sumos. Jie taip pat teigia, kad apie tokį mokestį savo klientus informuoja iš anksto ir apmokėjimą priima tik tuo atveju, jeigu klientas sutinka. Tačiau Mokėjimų įstatyme tai aiškiai draudžiama ir nenumatoma jokių išimčių, leidžiančių prekybininkams iš klientų reikalauti, kad, atsiskaitydami mokėjimo kortele ar kita mokėjimo priemone, už tokį pasirinkimą jie mokėtų dar ir papildomą mokestį.

Sprendžiant atsiskaitymo išlaidų klausimą, prekybininkams ir paslaugų teikėjams verta atkreipti dėmesį į alternatyvas. Atsiskaitymų mokėjimo kortelėmis apdorojimo paslaugas įmonėms Lietuvoje gali teikti ir kitose Europos Sąjungos valstybėse įsteigti bankai ar kiti mokėjimo paslaugų teikėjai. Be to, galima kreiptis į mokėjimo inicijavimo paslaugų teikėjus svarstant alternatyvą „Bank link“ paslaugai, taip pat skatinti klientus atsiskaityti kitomis priemonėmis, kurios verslininkams būtų patrauklesnės sąnaudų požiūriu, pavyzdžiui, bankų pavedimai.

Lietuvos bankas primena, kad, imant mokesčius už atsiskaitymą mokėjimo kortele ar kita mokėjimo priemone, gali grėsti ir sankcijos. Vartotojai, pastebėję tokį jiems pritaikytą mokestį, turi teisę kreiptis į prekybininkus dėl pinigų grąžininimo, o šiems nesutinkant ar kilus klausimų, – į Lietuvos banką.

GOOGLE rekomenduoja
DALINTIS
ŽYMĖS
_
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
TrasaKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2019 UAB "Lietuvos žinios."
Privatumo politika