Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Kultūra ir žmonėsGamta ir augintiniaiŠeima ir sveikataMokslas ir ITSportasŠvietimasTrasaĮdomybėsRinkimų maratonas
EKONOMIKA

Milijonų telefonuose – lietuvių kurti žaidimai 

2017 spalio 28 d. 15:00
Ričardo Jaščemsko planšetėje - 150 mln. vartotojų turintis lietuvių sukurtas žaidimas "Cooking Fever".
Ričardo Jaščemsko planšetėje - 150 mln. vartotojų turintis lietuvių sukurtas žaidimas "Cooking Fever".
Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Pusantro šimto milijonų viso pasaulio žmonių savo mobiliuosiuose telefonuose ir planšetiniuose kompiuteriuose žaidžia žaidimą „Cooking Fever“, kurį sukūrė lietuvių studija „Nordcurrent“. Jos naujausias žaidimas, taip pat skirtas itin populiariai maisto tematikai, „Happy Cafe“.

Vos pasirodęs rinkoje „Happy Cafe“ pateko į pagrindinius „Google“ ir „Apple“ parduotuvių puslapius ir populiariausių žaidimų sąrašus JAV, Anglijoje, Prancūzijoje, Vokietijoje ir daugelyje kitų šalių, o per pirmąsias keletą dienų jau sulaukė milijono žaidėjų.

Naujausias "Happy Cafe" žaidimas per pirmas dienas sulaukė milijono žaidėjų./Asmeninio albumo nuotrauka
Naujausias "Happy Cafe" žaidimas per pirmas dienas sulaukė milijono žaidėjų./Asmeninio albumo nuotrauka

Kaip pasakojo studijos „Nordcurrent“ komunikacijos skyriaus vadovas Ričardas Jaščemskas, tokia lietuvių žaidimų kūrėjų sėkmė – penkiolikos darbo metų šioje rinkoje nuopelnas, studija neseniai smagiai atšventė šią sukaktį. Pradėjusi darbą kaip dviejų brolių Michailo ir Sergejaus Trofimovų ir Michailo žmonos Viktorijos šeimos verslas, šiandien studija turi per šimtą darbuotojų ne tik Lietuvoje, bet plečia savo veiklą ir į Lenkiją.

Pirmas žaidimas – Kalėdoms

Pasak Ričardo, „Nordcurrent“ studija įkurta 2002-ųjų pabaigoje, o pirmasis žaidimas, išleistas tų pačių metų Kalėdoms, vadinosi „Santa Claus Saves the Earth“, jis buvo skirtas „Nintendo Game Boy Advance“ nešiojamajam žaidimų kompiuteriui. „Tuo metu, kai susikūrė studija, Lietuvoje tai buvo visiška naujovė. Buvo bandymų daryti žaidimus, tačiau ne komerciniais tikslais. Steigėjai pasakojo istoriją, kad kai jiems reikėjo registruoti savo veiklos rūšį, tokios srities net nebuvo. Bandantys kurti skaitmeninius žaidimus lietuviai registruodavosi kaip informacinių technologijų bendrovės, tačiau mūsų vadovai žinojo, kad jie užsiims ne apskritai informacinėmis technologijomis, o konkrečiai žaidimų kūrimu. Tad tai buvo pirmasis atvejis Lietuvoje, kai įregistruota būtent skaitmeninių žaidimų kūrimo studija“, – pasakojo Ričardas.

Pašnekovo teigimu, pirmasis lietuvių sukurtas žaidimas buvo gana paprastas, dabar tokio pobūdžio žaidimų galima rasti begalėje mobiliųjų įrenginių – telefonuose, planšetėse. Anot jo, pirmam lietuviškam žaidimui reikėjo atpažįstamo personažo, kuris gali būti laisvai naudojamas, neribojamas autoriaus teisių, tad buvo pasirinktas Kalėdų Senelis. „Jį nusipirko viena britų leidėjų firma, kuri užsiėmė žaidimų platinimu. Anksčiau šios veiklos buvo atskiros – vieni žaidimus kūrė, kiti juos platino: gamino diskelius, platino parduotuvėse. Šis pirmas mūsų žaidimas buvo sėkmingas, tad keletą metų lietuviai kūrė panašaus tipo žaidimus, tik jau didesniems „PlayStation“ žaidimų kompiuteriams. Vėliau sulaukėme dėmesio iš kelių didžiųjų Amerikos žaidimų studijų, nes nuolat dalyvaudavome pasaulinėse šios srities parodose, pristatydavome ten savo kūrybą. Tuo metu dar nebuvo tokių plačių internetinių galimybių prisistatyti didiesiems rinkos žaidėjams“, – prisiminė Ričardas.

Lietuvių kūrybą pastebėjo didžiausia pasaulio studija „Activision“ – kompiuterinius žaidimus platinanti amerikiečių įmonė, kuri ketino sukurti žaidimą apie lėlę Barbę. Lietuviai jau turėjo mergaitėms skirtų žaidimų kūrimo patirties ir ji patiko solidiems amerikiečiams. Mūsiškių darbas buvo itin sėkmingas, 2007 metais sukurtas žaidimas su pagrindine heroje Barbe rinkoje buvo labai populiarus.

Po Barbės – Šrekas

Barbei patyrus sėkmę, lietuviai gavo užsakymą sukurti žaidimą, kurio pagrindinis veikėjas būtų populiaraus animacinio filmo „Šrekas“ herojus – didelis, stiprus, ramybę mėgstantis žalias žmogėdra vardu Šrekas. „Šis užsakymas atėjo iš „DreamWorks Animation SKG“ studijos, jos atstovai patys buvo atvykę į Lietuvą. Filmo ir personažų teisės itin akylai saugomos, mums pateikta daug griežtų reikalavimų. Viską įveikėme ir žaidimas buvo sėkmingai sukurtas“, – pasidžiaugė Ričardas. Jo teigimu, pajutę, kad žaidimus kurti sekasi gerai, lietuviai nutarė patys imtis viso proceso: kurti ir platinti žaidimus savo jėgomis.

Pats sėkmingiausias iš keleto mūsiškių sukurtų ir pačių išleistų į rinką žaidimų buvo nešiojamajam žaidimų kompiuteriui „Nintendo DS“ skirtas žaidimų rinkinys. Ričardas prisiminė, kad tuo metu Lietuvoje dar vyko nežabotas skaitmeninis piratavimas, nelegaliai prekiauta nelegaliai sudarytais žaidimų rinkiniais – į vieną diskelį įrašydavo nuo šimto iki tūkstančio vogtų žaidimų, jų buvo galima įsigyti turgavietėse. Žaidimų kūrimo studija „Nordcurrent“ nutarė rinkai pasiūlyti legalių žaidimų rinkinukų, tad sukūrė rinkinį „101 Viename“, kur sudėjo daug nedidelių smagių žaidimukų. „Šis projektas sulaukė labai didelės sėkmės. Ne tik Lietuvoje, bet ir pasaulyje. Pasirodo, rinkai tokio dalyko seniai reikėjo, tačiau legalių žaidimų rinkinių nebuvo, tad šią nišą užvaldė piratai“, – sakė pašnekovas. Jo teigimu, didžiausias iššūkis studijai buvo ne sukurti žaidimų rinkinį, o rūpintis jo platinimu visame pasaulyje.

Mobiliosios eros žaidimai

Maždaug 2010 metais žaidimų rinka iš žaidimų kompiuterių persikėlė į mobiliuosius įrenginius. Čia vieni pirmųjų lietuviai suskubo prisitaikyti – perkėlė ir pritaikė savo kurtus skaitmeninius žaidimus mobiliesiems telefonams ir planšetėms. „Mūsų sukurtas rinkinys puikiai tiko „iPhone“ telefonams, tad kai buvo įkeltas į „Apple“ parduotuvės puslapį, sulaukė labai didelės sėkmės. Buvome vieni pirmųjų, kurie „įšokome“ į šią mobiliąją rinką, tada gyvavusią vos apie metus. Nebuvo tokios konkurencijos, kokia yra dabar, pasiūla buvo mažesnė, bet ir vartotojų tada dar buvo mažiau. Nuo to laiko specializuojamės kurti žaidimus, skirtus mobiliesiems įrenginiams“, – pasakojo Ričardas.

Prieš trejus metus lietuviai sukūrė ir paleido į rinką sėkmingiausią savo žaidimą „Cooking Fever“. Maisto tematikai skirtas žaidimas – pačių lietuvių sugalvotas, trejus metus kurtas produktas. Šis žaidimas jau naujos kartos – jo atsisiuntimas nemokamas, tačiau norint pasiekti gerų rezultatų galima papildomai nusipirkti reikalingus priedus. Nemokamo žaidimo su papildomais priedais sprendimas labai pateisino lūkesčius – šiandien „Cooking Fever“ į savo mobiliuosius ir planšetinius kompiuterius jau parsisiuntę per 150 mln. vartotojų ir jų nuolat daugėja.

Sėkmingiausias lietuvių žaidimas "Cooking Fever".
Sėkmingiausias lietuvių žaidimas "Cooking Fever".

Nors pasaulyje šiuo metu kuriama begalė skaitmeninių žaidimų, Ričardo teigimu, lietuvių žaidimų kūrimo studijos sukurtasis patenka į populiariausiųjų penkiasdešimtuką. Tam, kad įsivaizduotume žaidimų rinkos mastą, pašnekovas pateikė pavyzdį: ji yra net keletą kartų didesnė nei kino industrija – įvairių žaidimų visame pasaulyje sukuriama kokius tris kartus daugiau nei kino filmų. Kasdien rinka pildosi keliais šimtais ir pavienių aistruolių, ir solidžių kompanijų kuriamų skaitmeninių pramogų.

Naujausias „Nordcurrent“ studijos žaidimas skirtas mobiliesiems „Android“ ir „Apple“ įrenginiams. Jis patraukia žaidėjus tuo, kad jie atidaro savo kavinę ir turi ne tik gaminti maistą jos lankytojams, bet ir pasirūpinti pačiais produktais. Tarkime, norint pagaminti traškučių, reikia pasodinti bulvių ir jas nukasti, o prireikus hamburgerio pirmiausia teks užsiauginti grūdų ir pastatyti mėsos parduotuvę. Iš viso „Happy Cafe“ yra daugiau nei šimtas įvairaus sudėtingumo patiekalų receptų, suskirstytų į kelias populiarias pasaulio virtuves, – amerikiečių, japonų ir italų. Ateityje kūrėjai planuoja pristatyti ir kitų kraštų patiekalus. Taip pat naujame žaidime daugiau dėmesio skirta socialiniams aspektams: žaidėjai gali jungtis prie feisbuko, pasižvalgyti po kitų žaidėjų kavines, daryti specialias užduotis, rungtis turnyruose.

Daugelio aistringų žaidėjų svajonių darbas - "Nordcurrent" žaidimų testuotojo: visą dieną žaidi žaidimus ir gauni už tai atlyginimą.
Daugelio aistringų žaidėjų svajonių darbas - "Nordcurrent" žaidimų testuotojo: visą dieną žaidi žaidimus ir gauni už tai atlyginimą.
GOOGLE rekomenduoja
DALINTIS
ŽYMĖS
_
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
TrasaPrivatumo politika
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"