Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Kultūra ir žmonėsGamta ir augintiniaiŠeima ir sveikataMokslas ir ITSportasŠvietimasTrasaĮdomybėsRinkimų maratonas
EKONOMIKA

Lietuviai vertina patogumą apsipirkti ir patrauklias kainas 

2019 vasario 28 d. 08:48
„Maxima“ nuotrauka 

Mūsų šalyje atlikti pirkėjų tyrimai parodė, jog vykdami į prakybos vietas, žmonėms labiausiai vertina galimybę apsipirkti vienu kartu, kainos ir kokybės santykį, malonią aplinką, platų asortimentas bei nuolatinė prekių pasiūla.

Tokius svarbiausius apsipirkimo kriterijus atskleidė tyrimų bendrovės „Nielsen Lietuva“ 2018 metais atliktas Lietuvos pirkėjų tyrimas.

Svarbu – kaina ir kokybė

„Nors visais būdais vartotojas ir bando išleisti mažiau, kokybės kartelė auga“, – tvirtina Daiva Buckonytė, „Nielsen Lietuva“ verslo plėtros ir įžvalgų skyriaus vadovė Baltijos šalims.

Anot jos, 57 proc. pirkėjų teigia, jog kasdienis apsipirkimas jiems įprasta rutina. Nuo to esą visiškai pabėgti būtų sudėtinga. Jei neiname į parduotuvę kasdien, tai užsukame kas antrą ar kas trečią dieną. Tai užima dalį gyvenimo.

„Žmonės visame pasaulyje prekybos vietose ieško patogumo. Patogumas gali būti išreikštas skirtingais būdais“, – kalbėjo D. Buckonytė.

Anot jos, visi pirkėjai nori sutaupyti, visi ieško mažų kainų, tačiau europiniame kontekste lietuviai išsiskiria tuo, kad negali pasakyti kokios yra jų perkamiausių produktų kainos.

„Kalbant apie visą kainų suvokimo foną, lietuviai tikrai išsiskiria Europoje – net 99 proc. jau kelintus metus iš eilės teigia, kad kainos auga. Tačiau vis dar esame ta šalis, kurioje pirkėjai nuoširdžiausiai prisipažįsta nežinantys, kas kiek tiksliai kainuoja“, – – teigė D. Buckonytė.

„Nielsen Lietuva“ verslo plėtros ir įžvalgų skyriaus vadovės Baltijos šalims žodžiais, atrodytų, jog lietuviai turėtų būti kaip vengrai ar čekai, kurie taip pat susirūpinę kainų kilimu. Tačiau mūsų šalies pirkėjai mažiau racionalūs, nes paprasčiausiai negali įvardyti, kas kiek kainuoja.

Akcijos – dar ne viskas

Atlikto tyrimo išvadas patvirtina ir kalbinta vilnietė Diana K. Moteris atskleidžia, kad parduotuvėse stengiasi lankytis kas tris dienas, o pagrindiniam apsipirkimui renkasi tuos prekybos centrus, kuriuose gali rasti ne tik geras akcijas, bet ir visus būtiniausius produktus už gerą kainą.

„Lankydamasi įvairiose parduotuvėse visada ieškau galimybių sutaupyti. Tačiau po darbo skirtingų parduotuvių lankymui ir mažiausių kainų paieškai lieka mažai laiko, o savaitgalį norisi praleisti su šeima. Todėl man svarbu, kad pasirinktoje parduotuvėje galėčiau visada rasti mažas perkamiausių produktų kainas“, – savo apsipirkimo lūkesčiais dalinasi vilnietė Diana.

Moteris teigia, kad per mėnesį maisto produktams išleidžia nuo 150 iki 200 eurų, o didžiąją jos pirkinių krepšelio dalį sudaro šviežias maistas. Ji tvirtina, kad akcines prekes renkasi gan dažnai, tačiau ne mažiau nori žinoti, kad jos lankomoje parduotuvėje kainos būtų mažos ir nereikėtų blaškytis po kitus prekybos centrus.

„Geros akcijos – nėra viskas. Labai svarbu, kad pasirinktoje parduotuvėje būtų ir geras asortimentas, ir nuolatos rasčiau mažas kainas. Man į akis krito „Maximos“ parduotuvėje prie kai kurių prekių iškabintos geltonos etiketės, pavadintos „Mažos kainos garantija“. Išsiaiškinau, kad tai nėra trumpalaikė akcija, bet nuolatos vykdoma iniciatyva, kurios metu „Maxima“ tikrina tokiomis etiketėmis pažymėtų produktų kainas kituose prekybos centruose, o jei randa mažesnes – jas irgi sumažina“, – teigia pašnekovė.

Kalbinta pirkėja sakė, jog iš pradžių netikėjusi, kad tai daroma nuosekliai. Bet lankydamasi įvairiose parduotuvėse įsitikino, jog „Mažos kainos garantijos“ prekes tikrai galima įsigyti nebrangiau, nei kitose parduotuvėse.

„Tai labai patogu – kadangi geltonomis etiketėmis pažymėta daugelis mano mėgstamų maisto produktų, man nebereikia gaišti laiko, blaškantis po kitas parduotuves. Dabar visada žinau, kad „Maximoje“ rasiu ir gerą asortimentą, ir mažas kainas. Teriekia surasti geltonas „Mažos kainos garantijos“ etiketes“, – kalbėjo vilnietė Diana.

Nereikia važinėti po skirtingas parduotuves

Kaip sakė prekybos tinklo „Maxima“ atstovai, kainų tikrinimo ir mažinimo iniciatyva „Mažos kainos garantija“ vyksta jau beveik du metus, o pirkėjai pajuto jos naudą ir sutaupė lėšų.

„Kainų tikrinimą pradėjome 2017 metų pradžioje, o nuo 2018 metų rugsėjo tikriname jau net dviejų tūkstančių perkamiausių prekių kainas didžiuosiuose prekybos tinkluose. Net pusė iš tų prekių – lietuviškos“, – – teigia „Maximos“ komercijos vadovė Vilma Drulienė.

Vadovės žodžiais, viskas labai praprasta. Jei randamos kampanijoje dalyvaujančios prekes pigiau, iš karto mažinama jų kaina „Maxima“ parduotuvėse. Taip esą laimi pirkėjai – jiems nebereikia blaškytis po skirtingas parduotuves, ieškant mažiausios kainos.

„Skaičiuojama, kad nuo 2018 metų rugsėjo mėnesio pabaigos iki 2019 vasario vidurio pirkdami šios kampanijos etiketėmis paženklintas prekes pirkėjai sutaupė per 1.9 mln. eurų“, – kalbėjo V. Drulienė.

Kainas vertina nepriklausomi ekspertai

„Mažos kainos garantijos“ prekių kainas tikrina nepriklausoma ekspertų komanda, kuri ne mažiau nei du kartus per savaitę surenka informaciją apie „Maximos“ ir kitų didžiųjų Lietuvos prekybos tinklų prekių kainas.

Ekspertai renka ir lygina didžiųjų prekybos tinklų parduotuvėse siūlomų identiškų prekių, kurioms netaikomos nei nuolaidos, nei akcijos, kainas. Pavyzdžiui, įvertinama, kiek visur kainuoja 1 litras 2,5 proc. riebumo „Dvaro“ pieno. Jei randama kitur pigiau, „Maximos“ parduotuvėse iš karto mažinamos konkretaus produkto kainos.

Reklama
DALINTIS
ŽYMĖS
_
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
TrasaKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2019 UAB "Lietuvos žinios."
Privatumo politika