Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Kultūra ir žmonėsGamta ir augintiniaiŠeima ir sveikataMokslas ir ITSportasŠvietimasTrasaĮdomybėsRinkimų maratonas
EKONOMIKA

Lietuvės baldai – pasaulio turtingiesiems 

2017 kovo 26 d. 12:00
Eglė Mieliauskienė juokauja, kad nors ir negimė vyru, siekti savo tikslų pasirengusi visomis išgalėmis.
Eglė Mieliauskienė juokauja, kad nors ir negimė vyru, siekti savo tikslų pasirengusi visomis išgalėmis.
Asmeninio albumo nuotrauka

Nepraėjo nė metai, kai pirmoji lietuvių dizainerė Eglė Mieliauskienė savo išskirtinių baldų kolekciją pristatė Europos didžiausioje baldų parodoje „Salone del Mobile“ Milane. Šiandien meno kūriniais pripažįstami baldai per Atlantą jau keliauja į Niujorko dizaino parodą, o gegužės pradžioje bus pristatyti Paryžiaus „Grand Palais“ meno bienalėje.

Lietuviškas prekės ženklas „Eglidesign“ gyvuoja tik antrus metus, tačiau E. Mieliauskienės baldais-skulptūromis ir dizaino meno kūriniais žinovų vadinamus gaminius įvertino prestižinių interjerų kūrėjai. Prieš porą savaičių Eglė su savo komandos nariais grįžo iš Šanchajaus dizaino parodos, kur Lietuvoje kurti baldai sulaukė milžiniško lankytojų ir profesionalų dėmesio.

Azijai patiko

„Šanchajuje sulaukėme išskirtinio dėmesio, – grįžusi iš kelionės į Kiniją pasakojo Eglė. – Buvome labai išreklamuoti jų internetinėje svetainėje, kai per Milano parodą „Salone del Mobile“ mus atrado šios parodos atstovas Londone. Kinijoje buvome pakviesti pristatyti savo darbus kolekcinių darbų salėje tarp labai žymių pasaulio kompanijų, kurių tebuvo pakviesta apie penkiolika. Ir organizatorius, ir mus pačius nustebino, kad būdami beveik nežinomi pasaulyje sulaukėme neįtikimo lankytojų susidomėjimo. Nors nei aš, kaip autorė, nei juolab kompanija „Eglidesign“, kuriai dar tik antri metai, nėra žinoma šioje srityje, mūsų kūriniais buvo labai domimasi.“

Pasak Eglės, Azijos rinkos atstovai paprastai labai atsargiai žvelgia į naujokus, stebi iš tolo ir nelinkę greitai reikšti pripažinimo. Tačiau lietuvių darbai buvo labiausiai fotografuojami ir komentuojami per visą renginį. Parodos organizatoriai patys stebėjosi tokiu lietuvių populiarumu, iš kitų stendų į lietuvių ekspoziciją užsukantys parodos dalyviai rodydavo mūsiškiams, kad internetinėje parodos erdvėje žinios apie „Eglidesign“ kūrinius, darbų nuotraukos nuolat buvo pirmoje pozicijoje.

Trisdešimties kvadratinių metrų stende Šanchajuje Eglė parodė ne tik savo kurtus meniškus ir funkcionalius baldus – krėslus, staliukus, komodas, originalius raudonajam vynui laikyti skirtus barus, bet ir naujus interjero aksesuarus – šešis unikalius padėklus, kuriuos dizainerė intensyviai kūrė pastaruoju metu. Šiuos gaminius ji vadina gera dovana – jie ne tik originalūs, patogūs, bet ir pateikiami gražiai įpakuoti, tinka dovanoti.

Lietuvės baldai - pasaulio turtingiesiems

Pasirodyti pasauliui

Kalbinama Eglė leidosi į prisiminimus. Pirmasis jos unikalių baldų kolekcijos gaminys buvo pristatytas tik praėjusių metų sausį. „Esame labai jauna kompanija, tačiau neturime laiko delsti ir pamažu išsikovoti pozicijas pasaulio rinkoje. Gal mūsų užmojai ir per dideli, tačiau tik taip, manau, galime tapti žinomi. Pasaulis labai greitai pamiršta gamintojus ir kūrėjus: pasibaigus vienai parodai tavęs neprisimena jau po mėnesio. Tad mes nuolat šmėžuojame, vos tik atsiranda galimybė pasirodyti“, – aiškino pašnekovė.

Kaip teigė Eglė, dar tik kurdama verslo planą ji su komanda nutarė nesitenkinti vien Lietuvos rinka, rodyti ir skleisti savo sukurtus baldus ir Europoje, ir už Atlanto, ir Azijos šalyse. Netrukus dizainerė planuoja įsirengti nuolatinį savo kūrinių saloną sostinėje, tada visi norintieji galėtų pamatyti jos gaminius. Moteris tiki, kad jos baldai gali būti įdomūs ir mūsų rinkai, tiesiog mūsų krašte mažoka galimybių parodyti juos. „Esame dalyvavę parodose Milane, Singapūre, Paryžiuje Luvre vykusioje meno parodoje buvome kviestiniai svečiai, dabar netrukus – gegužės 3–8 dienomis – dalyvausime tarptautinėje meno bienalėje Paryžiuje, kuri vyksta seniausiame ekspozicijų paviljone „Grand Palais“. Bandysime prisistatyti ir komercinėje Niujorko parodoje ICFF, nors ji skirta labiau pramoniniam dizainui. Balansuojame ties gana slidžia riba tarp meno ir praktinio gaminio, todėl renkamės skirtingų krypčių parodas – tiek meno, tiek komercines. Bet esame maži, gaminių nedaug, jie turi savo sertifikatus, tad mus tarsi savaime priskyrė prie meno srities. Todėl ketiname šiai rinkai ir skirti daugiausia dėmesio“, – teigė E. Mieliauskienė.

Eglė Mieliauskienė: „Esame labai jauna kompanija, tačiau neturime laiko delsti ir pamažu išsikovoti pozicijas pasaulio rinkoje, nes pasibaigus vienai parodai tavęs neprisimena jau po mėnesio.“

Saudo Arabija, Kinija, Niujorkas – vietos, kur Eglės kurti išskirtinio dizaino baldai jau randa šeimininkus. Baldų kūrėja dažnai net nežino, kur konkrečiai atsidurs jos darbai, nes per parodas juos įsigyja kiti interjero dizaineriai, architektai. Vėliau tuos darbus jie pritaiko kurdami prabangius interjerus.

Anot Eglės, susidomėjusieji jos kurtais baldais dažnai stebisi, kad skulptūras, įspūdingus medžio paveikslus ar pano primenantys jos baldai yra labai funkcionalūs, pritaikyti naudoti pagal paskirtį. Dažnas šiuolaikinis ekstravagantiškų baldų kūrėjas neskiria daug dėmesio baldo funkcionalumui, susitelkia į jo dizaino subtilybes. Lietuvoje gaminami E. Mieliauskienės baldai vien rankų darbo, tik iš natūralių medžiagų, tad jų kaina gali siekti ir keliasdešimt tūkstančių eurų. „Mūsų baldai yra visiškai išbaigti ir pritaikyti naudoti. Gaminame juos Širvintose, meistrų komandą sudaro penkiolika profesionalių stalių, drožėjų, kurie pagal mano sukurtą dizainą šiuos baldus ir pagamina. Lietuvių meistrams dėl kokybės neturiu jokių priekaištų“, – pasidžiaugė dizainerė.

Azijos rinkos atstovai paprastai labai atsargiai žvelgia į naujokus, nelinkę iškart reikšti pripažinimo, tačiau lietuvių darbais susižavėjo.

Eglė prisipažino, kad suprojektavusi baldą niekada nesulaukianti iš meistrų aikčiojimo, kad to neįmanoma įgyvendinti. Su šiuo stalių kolektyvu ji dirba daugelį metų, anksčiau jie yra gaminę vienetinius jos kurtus gaminius užsakovams, su kuriais Eglė dirbo kaip interjero dizainerė. Moteris visada įsiklauso į specialistų nuomones, diskutuoja su jais kurdama techninį brėžinį.

Senelio dirbtuvių kvapas

Aistrą kurti išskirtinio dizaino baldus Eglė, ko gero, gavo iš savo senelio. „Vasaras leidau pas senelius kaime, ten mano senelis turėjo dirbtuvę ir gamino smuikus. Juos ir parduodavo, ir pats grieždavo visur – vestuvėse, laidotuvėse, kaimo šventėse. Iki keturiolikos metų vasarą sukiodavausi jo dirbtuvėje tarp jo pagamintų smuikų detalių, medžio skiedrų ir drožlių kvapas man iki šiol vienas maloniausių“, – prisiminė Eglė.

Pašnekovės teigimu, nei viščiukai, kuriuos augino močiutė, nei bitės, kurių taip pat turėjo senelis, jai vaikystėje nebuvo tokie pasakiški, kaip senelio dirbtuvėje vykstantis smuiko kūrimo procesas. Deja, nė vieno senelio gaminto smuiko Eglė sakė šiandien neturinti – šeima gyveno nepasiturimai, tad visus smuikus pardavė, kad turėtų lėšų pragyventi. Pašnekovė svarstė, kad vaikystės patirtis ją, matyt, paskatino baigus mokyklą svajoti apie skulptūros studijas Vilniaus dailės akademijoje. „Tačiau tėvai, kurie su menu neturi jokio ryšio, mane perkalbėjo, siūlė geriau rinktis drabužių modeliavimą, nors tai manęs visai netraukė. Radome kompromisą – įstojau mokytis grafikos“, – šypsodamasi prisiminė išskirtinių baldų dizainere tapusi E. Mieliauskienė.

Suprojektavusi baldą Eglė Mieliauskienė niekada nesulaukianti meistrų aikčiojimo, kad to neįmanoma įgyvendinti.

Tiek darbe, tiek namuose moteris visada apsupta vyriškos kompanijos. Linksmai nusiteikusi Eglė prisiminė vieno verslo bičiulio pasakymą, esą jai būtų buvę verta gimti vyru Paryžiuje ar Niujorke, tuomet sėkmė dizaino versle būtų buvusi labiau užtikrinta. Eglė pripažįsta, kad kuriančių menininkų pasaulyje yra begalinė daugybė, visi jie trokšta patekti į prestižines galerijas, rengti parodas, siekti karjeros, tačiau pasiseka ne visiems. Savo sėkme lietuvė tiki ir iš visų jėgų stengiasi, kad tai taptų realybe.

Visokeriopo palaikymo ji sulaukia iš savo vyro ir trijų sūnų. Su vyriausiuoju dvidešimt vienų metų sūnumi, Roterdame studijuojančiu finansus, mama dažnai konsultuojasi, išklauso jo patarimų ir siūlymų. Mažieji – dešimtmetis ir devynmetis – sūnūs auga kūrybiškoje aplinkoje, jie taip pat noriai išsako savo mintis ir idėjas apie mamos gaminius. „Šeimoje esu vienintelė menininkė, tačiau ir vyras, ir berniukai mane palaiko, supranta ir skatina siekti savo tikslo“, – šypsodamasi pasigyrė moteris.

GOOGLE rekomenduoja
DALINTIS
ŽYMĖS
_
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
TrasaPrivatumo politika
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"