Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Kultūra ir žmonėsGamta ir augintiniaiŠeima ir sveikataMokslas ir ITSportasŠvietimasTrasaĮdomybėsRinkimų maratonas
EKONOMIKA

Klaipėdos uoste daugėja rekordų 

2018 gruodžio 19 d. 16:34
MSC laivai milžinai perrašo uosto navigacinių galimybių istoriją
MSC laivai milžinai perrašo uosto navigacinių galimybių istoriją
Vidos Bortelienės (LŽ) nuotraukos

Į Klaipėdos uostą gruodžio 19 dieną atplaukęs konteinerius gabenantis 400 metrų ilgio ir 59 metrų pločio laivas „MSC Ingy“ verčia naują jo istorijos lapą. Tokiems milžinams įvesti būtinas navigacijos specialistų sumanumas yra ne mažiau svarbi sąlyga nei tinkamas kanalas bei krantinės.

Klaipėdos uosto kapitonas Adomas Alekna dar prieš dieną, kaip uoste pasirodė pats ilgiausias kada nors atplaukęs laivybos kompanijos MSC laivas, spaudos konferencijoje teigė neabejojantis, kad švartavimo operacija vyks sėkmingai, nes tam kruopščiai ruoštasi. „Savotiška repeticija buvo vasarą atplaukęs 366 metrų ilgio laivas, po to pas mus atvažiavę MSC kapitonai konsultavo, į ką atkreipti dėmesį. Keliskart modeliavome laivo įplaukimą uosto simuliatoriuje. Kai kanale iš abiejų laivo pusių liks vos po 50 metrų, svarbu, kad įvestas laivas būtų laiku ir teisingai pasuktas“, – aiškino A. Alekna, pažymėdamas, kad Baltijos jūroje patys didžiausi konteinerių laivai iki šiol plaukdavo tik į Aarhus (Danija) ir Gdansko (Lenkija) konteinerių terminalus. Įvesti ilgiausią konteinervežį, pasak uosto kapitono, patikėta dviem locmanams – vyriausiajam locmanui Rimvydui Eitučiui ir I klasės locmanui Dariui Stonkui.

Su Liberijos vėliava plaukiojantis 2016 metais statytas vandenų laivas „MSC Ingy“ šįkart gabena Kinijos konteinerius į perkrovimo centrus Baltijos jūroje. Prieš atplaukdamas į bendrovės „Klaipėdos Smeltė“ konteinerių terminalą, priklausantį MSC tinklui, jis užsuko į Sines uostą Portugalijoje, Bremenhaveną Vokietijoje ir Gdanską. Jo talpa – daugiau kaip 19,5 tūkstančių sąlyginių konteinerių (TEU).

Viena didžiausių pasaulyje laivybos operatorė MSC šiemet lapkritį vertinimų organizacijos „Lloyds Loading List“ buvo išrinkta „Metų konteinerių linijos“ nominacijos laimėtoja. Jau antrą kartą peiliui geriausios titulą laiminti kompanija MSC tokia „karūna“, kaip nurodo savo svetainėje, pasipuošė 7 kartus per pastaruosius 10 metų.

Ant kompanijos adminitracinio pastato stogo laivo „MSC Ingy“ stebėjęs „Klaipėdos Smeltės“ generalinis direktorius Rimantas Juška „MSC Ingy“ įplaukimą vadino didžiausia kalėdine dovana, kurios link uostas ėjo kelerius metus. „Anksčiau buvo neįsivaizduojamas dalykas, kad į Klaipėdos uostą kada nors įplauks 400 metrų laivas – ilgesnių šiuo metu ir nėra. Šis laivas patenka į didžiausių pasaulio laivų dvidešimtuką. Tai bandomasis reisas, nuo kurio priklausys, ar kitąmet mūsų uostas bus įtrauktas į laivybos 2M tinklą. Laivu atplaukia MSC mokymo centro vadovas, kuris pats nori įsitikinti, ar uostas atitinka sąlygas. Jei viskas klostysis sklandžiai, Klaipėda bus 28 uostas pasaulyje, galintis priimti didžiusius konteinerinius laivus“, – džiaugėsi R. Juška.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos (KVJUD) vadovas Arvydas Vaikus kalbėjo, kad įsibėgėjus „Klaipėdos Smeltės“ konteinerių centro apyvartai bendrovės savininkai planuoja naujas investicijas, todėl KVJUD ateinančiais metais gali planuoti krantinių pratęsimo darbus. Tačiau A. Vaitkus pažymi, kad rekordinė konteinerių krova uoste šiemet pasiekta ne tik „Klaipėdos Smeltės“ terminale, bet ir beveik dvidešimt metų veikiančiame „Klaipėdos konteinerių terminale“ , kuris krauna be perstojo ir vos spėja suktis. Iš viso jau perkrauta beveik 700 tūkst. TEU, iš kurių 380 tūkst. TEU krovė „Klaipėdos Smeltė“.

Iš viso uoste jau pasiekti trys krovinių rekordai – ro-ro terminalo apyvartos, kuri artėja prie 6 mln. tonų, 50 proc. padidėjusio konteinerių kiekio, o taip pat smarkiai kilusios birių trąšų krovos. Bendra uosto apyvarta iki gruodžio 17 dienos jau buvo viršijusi 44 mln. tonų, o tai 7,7 proc. daugiau nei per tą patį laikotarpį pernai. Iki metų pabaigos gali būti pasiekta 46 mln. tonų aukštumą.

2017 metais Klaipėdos uoste buvo perkrauta 43,17 mln. tonų, 7,6 proc. daugiau negu 2016 metais. Pasak A. Vaitkaus, visų rūšių apyvarta didėja, uostas jau kuris laikas viršija prognozuotą dešimtmečio vidurkį – 6,5 proc. per metus. Kompanijos stengiasi išnaudoti kiekvieną papildomą uosto kampelį, tačiau galimybių rezervai senka. Antai viena įmonė, A. Vaitkaus teigimu, ieško 150 ha vietos prie krantinių didelių gabaritų krovinių terminalui, kuriame įdarbintų 600 žmonių. Ploto trūkumą, A. Vaitkaus įsitikinimu, padėtų išspręsti tik naujos uosto teritorijos, todėl labai svarbu, kad Vyriausybė kuo greičiau patvirtintų bendrąjį uosto planą su išorinio uosto vieta. Pasak uosto vadovo, išoriniu uostu domisi kelios pasaulinės kompanijos.

KVJUD rinkodaros ir bendrųjų reikalų direktorius Artūras Drungilas atkreipia dėmesį į tai, kad Klaipėdos uostas rytinėje Baltijos pakrantėje prieš du dešimtmečius buvo ketvirtas pagal krovą, po to dėl Rusijos tarifų skirtumo krito į 6–7 vietą, bet šiuo metu vėl yra ketvirtoje vietoje ir nedaug nusileidžia didžiausiems Rusijos uostams.

Į Klaipėdos uosto infrastruktūrą šiemet investuota 38,12 mln. eurų, 21 proc. daugiau nei planuota. Per 11 mėnesių uosto pajamų kiekis padidėjo 6,26 proc., palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, iki 57,88 mln. eurų.

GOOGLE rekomenduoja
DALINTIS
ŽYMĖS
_
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
TrasaPrivatumo politika
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"