Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Kultūra ir žmonėsGamta ir augintiniaiŠeima ir sveikataMokslas ir ITSportasŠvietimasTrasaĮdomybėsRinkimų maratonas
EKONOMIKA

Kaip gimė 15 mln. eurų vertas lietuviškas startuolis 

2017 gegužės 29 d. 10:02
"Oberlo" įkūrėjai: Tomas (kairėje) ir Andrius Šlimai 
"Oberlo" įkūrėjai: Tomas (kairėje) ir Andrius Šlimai 
Asmeninio archyvo nuotrauka

Prieš kelias savaites informacinių technologijų pasaulyje nuskambėjo lietuviško startuolio „Oberlo“ vardas. Jaunų IT specialistų įkurta įmonė, skaičiuojanti vos 18 darbo mėnesių, buvo parduota už įspūdingą 15 mln. eurų sumą. Šis jaunas startuolis ne tik atvedė į sėkmę jo kūrėjus, bet ir padeda savo sėkmės istorijas kurti kiekvienam jo naudotojui.

Apie „Oberlo“ veiklą, asmeninę sėkmę ir misiją padėti kiekvienam ambicijų turinčiam būsimajam verslininkui, kalbamės su vienu iš startuolio kūrėjų Tomu Šlimu.

Parduotuvė be prekių

Pirmuosius žingsnius elektroninės komercijos srityje T. Šlimas žengė iš karto išvykęs studijuoti į Vilnių. Čia su įvairiais projektais jau dirbo keliais metais vyresnis jo brolis Andrius. Sujungę jėgas broliai ėmė kurti įvairias elektronines parduotuves, kur prekiavo gaminiais iš Kinijos ir kitų šalių. Tačiau dirbti pelningai toli gražu nebuvo lengva.

Viskas pasikeitė, kai jie sužinojo apie naują verso modelį – vadinamą dropshippingu. Jis pranašesnis prieš daugelį tradicinių verslo būdų, mat panaikina didelių investicijų poreikį ir kartu sumažina riziką. Čia pardavėjui nebereikia turėti prekių savo sandėlyje, o klientui užsisakius gaminį siuntimu pasirūpina pats gamintojas.

Jau pirmoji brolių Šlimų sukurta parduotuvė buvo sėkminga. Vos per savaitgalį sukurtoje el. parduotuvėje pirmąją darbo savaitę klientai nupirko prekių už 5 tūkst. dolerių.

„Tačiau mes prekių neturėjome ir nežinojome, iš kur jų gauti. Visą savaitę naktimis skambinėjome kinams, klausėme, kas galėtų išsiųsti produktus, kuriuos pardavėme“, – juokdamasis pradžią prisimena T. Šlimas.

Nuo klystkelių prie „Oberlo“

Susitvarkę su pirmaisiais iššūkiais, gautą pelną jauni verslininkai investavo į naujos kompanijos vystymą. Pastaroji veikla pasirodė ne tokia sėkminga – per metus prekiaujant naujoje parduotuvėje jiems tepavyko uždirbti 40 centų. Todėl netrukus teko veiklą stabdyti.

Susipažinę su elektronių parduotuvių paslaugas teikiančios platformos „Shopify“ veikla, broliai Andrius ir Tomas kartu su keliais pažįstamais specialistais ėmėsi kurti aplikacijas, pritaikytas e-komercijai. Jų veikimo principas panašus į programėles, kurias kasdien naudojame savo išmaniuosiuose įrenginiuose. Tik „Shopify“ platformoje jos susietos su komercinės veiklos tobulinimu.

Viena iš aplikacijų, kuri palengvino prekių „importavimą“ į susikurtą elektroninę parduotuvę, išaugo į „Oberlo“.

"Oberlo" komanda / Asmeninio archyvo nuotrauka
"Oberlo" komanda / Asmeninio archyvo nuotrauka

Staigus augimas

Nors formaliai „Oberlo“ savo veiklą pradėjo tik 2015 metų rudenį, tačiau patys broliai Andrius ir Tomas tokią aplikaciją naudoja jau bent 5 metus. Pasak T. Šlimo, e-komercijos verslas apima tris pagrindines sritis: kur pardavinėsi, ką pardavinėsi ir kaip reklamuosi savo gaminį. Iki šiol patogūs sprendimai buvo rasti būtent elektroninių parduotuvių kūrimo srityje ir marketinge, tačiau trūko dėmesio produktų prieinamumo užtikrinimui.

Jie apjungė elektroninių parduotuvių paslaugas teikiantį „Shopify“ su vienu didžiausių pasaulyje prekių tiekėjų tinklų iš Kinijos „AliExpress“.

„Visos parduotuvės turi tą pačią viščiuko ir kiaušinio problemą – jeigu nėra klientų, nebus ir tiekėjų, o jei nėra tiekėjų – niekas neateis pirkti“, – sako T. Šlimas. Broliams pavyko rasti puikų sprendimą. Jie apjungė elektroninių parduotuvių paslaugas teikiantį „Shopify“ su vienu didžiausių pasaulyje prekių tiekėjų tinklų iš Kinijos „AliExpress“. Šie siūlo daugiau nei 50 mln. skirtingų prekių, bet tokioje gausoje dažnai sunku rasti tai, ko reikia, todėl individualios parduotuvės užsiima prekių atranka.

Pradėję veiklą nuo 5 darbuotojų kolektyvo, kurie dirbo negaudami jokio pastovaus atlygio, šiandien „Oberlo“ dirba 45 žmonų komanda, iš jų trečdalis – naujame skyriuje Berlyne.

„Dabar turime svorį ateiti pas Kinijos tiekėjus ir sakyti, jog mūsų pardavėjai yra pardavę virš 85 mln. produktų, todėl galime jums padėti vystyti verslą. Taip suteikiame stimulą dirbti su mumis.“ – teigia T. Šlimas. Kinijos rinka yra itin patraukli, mat daugelis gamintojų čia yra susipažinę su dropshippingu, čia yra išvystyta palanki e-komercijos struktūra.

„Oberlo“ sėkmę liudija faktas, kad neseniai kompaniją už 15 mln. eurų įsigijo e-komercijos milžinas „Shopify“.

„Niekada nestatėme kompanijos, kad ją parduotumėme. Susijungėme, nes dirbame prie to paties produkto, vadovaujamės ta pačia vizija, todėl mums pakeliui.“ – sako T. Šlimas.

Konkurencija ir vizija

„Oberlo“ savo veiklą vysto pasaulinėje rinkoje, todėl konkurencijos čia nestinga.

„Konkurentų yra, tačiau dažniausiai tai yra ripoffai (angl. kopijuotojai), kurie atsiranda kiekvieną savaitę. Mes teikiame idėją, technologiją, edukaciją ir visą kitą. Jei kas nors kitas padaro technologiškai panašų sprendimą, dar nereiškia, kad jis gerai veikia, – privalumus vardija T. Šlimas – Žiūrime, kaip galėtume užtikrinti paslaugų kokybę prekiautojams. Labai svarbus yra siuntimo greitis ir automatizacija, kad būtų išvengiama mechaniško žmogaus darbo.“

„Oberlo“ tikslas yra sujungti žmones, kurie moka pardavinėti prekes, su tais, kurie moka jas gaminti.

Pasak pašnekovo, „Oberlo“ tikslas yra sujungti žmones, kurie moka pardavinėti prekes, su tais, kurie moka jas gaminti. Todėl įmonė siekia automatizuoti kuo daugiau techninių prekybos sprendimų, kuria įvairius edukacinius filmukus ir straipsnius, kurie padeda žmonėms susipažinti tiek su e-komercija apskritai, tiek ir suprasti daugelį rinkos procesų.

Tokiu būdu verslu norinčiam užsiimti žmogui telieka kurti savo prekės ženklą ir ieškoti kelio į sėkmę.

Lietuva startuoja

Šiandien „Oberlo“ vardas plačiau žinomas tik e-komercijos pasaulyje ir Lietuvos startuolių bendruomenėje. Įsikūrę „Vilnius Techpark“ jauni specialistai taip pat dalyvauja įvairioje edukacinėje veikloje, skaito pranešimus startuolių ir įvairių verslumo forumų renginiuose.

Anot T. Šlimo, Lietuva yra puiki šalis pradėti IT verslą. „Čia daug labai stiprių specialistų, kurie prieinami už konkurencingą kainą. Jei kuri verslą Lietuvos rinkai, tada gali būti sunku, tačiau jeigu nori veikti pasaulinėje rinkoje, iš karto turi milžinišką konkurencinį pranašumą“, – sako specialistas.

Tradicinis karjeros patarimas – pasiimk kokią nors sritį, kuri yra pradinėje stadijoje.

Norint sukurti tvarų IT verslą, Europoje pradinis kapitalas dažniausiai siekia apie 400 tūkst. eurų, o Lietuvoje išlaikyti kelis darbuotojus ir patalpas užtenka pusės tiek, o štai JAV prireiktų kelių milijonų.

Žinoma, kartais tenka susidurti su tam tikromis problemomis, mūsų šalyje neteikiamos kai kurios pasaulinio lygio paslaugos, tačiau visada galima rasti problemos sprendimą.

T. Šlimas negaili patarimų ambicijų turintiems žmonėms: „Tradicinis karjeros patarimas – pasiimk kokią nors sritį, kuri yra pradinėje stadijoje. Ją gali įvaldyti labai greitai, tobulėti jai vystantis, o po kelių metų gali tapti pasauliniu ekspertu.“ Tokiu būdu prasidėjusi pačių Andriaus ir Tomo Šlimų kelionė atvedė juos prie lyderių pozicijų pasaulinėje e-komercijos srityje.

GOOGLE rekomenduoja
DALINTIS
ŽYMĖS
_
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
TrasaPrivatumo politika
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"