Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Kultūra ir žmonėsGamta ir augintiniaiŠeima ir sveikataMokslas ir ITSportasŠvietimasTrasaĮdomybėsRinkimų maratonas
EKONOMIKA

Išrankiajai Y kartai netinka įprasta motyvacija 

2018 rugpjūčio 28 d. 06:00
Į rinką plūstelėjus Y kartos specialistams, įmonėms teko sukti galvą ne tik kaip juos prisitraukti, bet ir kaip išlaikyti, motyvuoti.
Į rinką plūstelėjus Y kartos specialistams, įmonėms teko sukti galvą ne tik kaip juos prisitraukti, bet ir kaip išlaikyti, motyvuoti.
"Lietuvos žinių" archyvo nuotrauka

Laikai, kai darbdavys rinkosi darbuotoją, – jau praeityje. Dabar dažnai ne tik įmonė ieško nepriekaištingo kandidato, bet ir šis matuojasi, ar įmonė jam tinka.

Personalo specialistai bando atsakyti, kas motyvuoja išrankiuosius Y kartos atstovus? Pagal Vakaruose demografų išplėtotą kartų teoriją, vadinamajai tūkstantmečio kartai (angl. millennials; Y karta) priklauso asmenys, gimusieji 1980–2004 metais.

Aistė Dargytė, „Kesko Senukai Lithuania“ personalo projektų vadovė, tikina, kad į rinką plūstelėjus Y kartos specialistams, įmonėms teko sukti galvą ne tik kaip juos prisitraukti, bet ir kaip išlaikyti, motyvuoti. Šie jaunieji specialistai savo darbo vietą mato kaip integralią gyvenimo dalį, tai yra nebrėžia ryškios skirties tarp darbo ir laisvalaikio, tačiau nori, kad vienas netrukdytų kitam.

„Reikia suprasti, kad Y karta ateina ne tik mokytis, bet ir mokyti. Bendraudami su jais, personalo specialistai ėmė suvokti, kad įprasti darbuotojų motyvavimo būdai jiems neįdomūs. Jie ieško naujų patirčių, nori darbo aplinkos, kuri leistų jų talentui augti“, – sako A. Dargytė.

Anot jos, Y kartai reikia ne tik motyvuojančio atlygio už darbą, bet ir jausmo, kad jie yra bendruomenės, kurioje dirba, dalis. Jaunieji specialistai nori jaustis įsitraukę ir būti atsakingi už įmonėje vykstančius procesus.

„Naujoji karta ieško darbdavių, kurie siūlytų ne tik kanonines įmonės šventes, pavyzdžiui, Kalėdas. Nors tai ir puiki tradicija, Y kartai to negana. Pastebime, kad vis dažniau darbuotojai nori dalyvauti mūsų rengiamuose saviugdos renginiuose, paskaitose ar seminaruose. Tai jiems leidžia ne tik išmokti naujų dalykų, bet ir bendrauti su bendradarbiais neformalioje aplinkoje“, – teigia personalo projektų vadovė.

Kaip vienas svarbiausių pasitenkinimo darbo vieta elementų dažnai nurodomas santykis su kolegomis. Vis dažniau kylant poreikiui dirbti komandoje, žmonės nori jaustis gerai, patogiai, draugiškai bendrauti tarpusavyje. Šiam tikslui pasiekti įmonės taip pat deda dideles pastangas.

„Jei darbdavys reikalauja gerų komandinio darbo įgūdžių, jis pirmiausia turi į tai investuoti pats. Mūsų patirtis rodo, kad tai atsiperka – žmonės jaučiasi ne tik vertinami, bet ir patys vertina darbo vietą, kuri padeda ugdyti jų talentą ar tiesiog skatina tarpusavio bendravimą“, – tvirtina A. Dargytė.

Specialistė pataria atkreipti dėmesį į savo įmonės tradicijas ir jas puoselėti, tačiau kartu kurti naujas, įtraukiant darbuotojus.

GOOGLE rekomenduojaStraipsnio tęsinys – žemiau

Burtis ir puoselėti darbo bendruomenę, pasak jos, žmones skatina bendri renginiai, tokie kaip Vaikų diena biure, Protų mūšis ir net įmonės kalėdiniai renginiai. Šiuolaikiško personalo skyriaus užduotis yra gebėjimas įtraukti ir nustebinti. Pavyzdžiui, vasaros uždarymo proga darbuotojus pakviesti į kelionę po egzotiškų šalių virtuves su žinomais keliautojais ar šefais.

Y kartos atstovams taip pat svarbu, kad darbovietė būtų socialiai atsakinga, o jos vertybės atitiktų darbuotojų vertybių sistemą. A. Dargytė pataria savo darbuotojus įtraukti į veklą, kuri susijusi ne tik su darbu, bet ir su labdara.

„Skirti dėmesį labdarai, socialinės atsakomybės projektams yra kiekvienos įmonės garbės reikalas. Ir tam tikrai nereikia didelių investicijų. Kartais paprasti dalykai, pavyzdžiui, kraujo donorystė, yra daug reikšmingesni“, – mano personalo specialistė.

Žmonių kartos pagal gimimo metus

Kartos pavadinimasGimimo metaiDabartinis amžius*
Prarastoji, arba 1914-ųjų karta1890–1915103–128
Didžioji karta1910–192494–108
Tylioji karta1925–194573–93
Kūdikių bumo karta1946–196454–72
Karta X1965–197939–53
Karta Y (Tūkstantmečio)1980–199424–38
Karta Z1995–20126–23
Karta Alfa2013–20251–5

* Šiuo metu gyvenančių žmonių amžius

„Lietuvos žinių“ inf.

DALINTIS
ŽYMĖS
_
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
Trasa#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNRPrivatumo politika
#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"