Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Kultūra ir žmonėsGamta ir augintiniaiŠeima ir sveikataMokslas ir ITSportasŠvietimasTrasaĮdomybėsRinkimų maratonas
EKONOMIKA

Draudikai pjauna šventinių krovinių derlių 

2018 gruodžio 17 d. 06:00
Daugiausiai krovinių apdraudžiama prieš šventes ir pavasarį
Daugiausiai krovinių apdraudžiama prieš šventes ir pavasarį
Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Draudimo bendrovėse apdraudžiami ne tik įprasti kroviniai, bet ir transportuojami netradiciniai daiktai – nuo šaldytų graužikų, įvairių gyvūnų iki itin sudėtingos technikos, o kai kuriuos itin brangius krovinius tenka ir perdrausti.

Draudikų duomenimis, dažniausiai draudžiami kroviniai yra įvairūs gamybos įrengimai, buitinė technika ir elektronikos prekės, baldai, langai, vaistai, optikos prekės bei maisto produktai.

„Verslininkai juos apdraudžia, nes kroviniai paprastai būna didelės vertės, nesunkiai pažeidžiami, gabenami per kelių valstybių teritorijas skirtingomis transporto rūšimis. Pasitaiko, kad krovinio pervežimas užtrunka ir 2–3 mėnesius, o per tokį laiką gali nutikti įvairių nenumatytų aplinkybių“, – kalbėjo draudimo bendrovės „Gjensidige“ Specialiųjų rizikų draudimo produktų vadovė Baltijos šalims Miglė Rudinskė.

„Gjensidige“ duomenimis, per pirmuosius dešimt šių metų mėnesių, palyginti su atitinkamu praėjusių metų laikotarpiu, krovinių draudimas išaugo 27 procentais.

Į visas pasaulio šalis

„Dauguma apdraustų krovinių yra gabenami tarp Europos ir NVS šalių, nemažai jų vežama iš Azijos. Galime apdrausti krovinį, transportuojamą į bet kurią šalį, įskaitant ir karinių neramumų zonas. Yra tekę pasirūpinti krovinių, vežamų į Naująją Zelandiją, Ganos Respubliką ir Argentiną, saugumu“, – pasakojo M. Rudinskė.

Ji atkreipė dėmesį, kad mažiau draudžiami kroviniai, gabenami Lietuvos teritorijoje. „Tokia praktika nėra teisinga. Atstumai mažesni, tačiau avarijų ar krovinių pažeidimų mūsų šalyje tikrai nėra mažiau nei kitose šalyse“, –– kalbėjo draudimo bendrovės atstovė.

Pasak M. Rudinskės, daugiausia apdraudžiama autotransportu ir laivais gabenamų krovinių, tačiau sparčiai auga ir krovinių, vežamų traukiniais bei lėktuvais, draudimas.

Jos teigimu, kroviniai kartais kelia nuostabą ir yra išskirtiniai draudikų praktikoje. „Pastaraisiais metais esame apdraudę nemažai gabenamų gyvūnų – audinių, galvijų, vištų. Bet yra pasitaikęs ir ypatingas atvejis, kuomet reikėjo pasirūpinti delfinų kelionės saugumu“, – pasakojo M. Rudinskė.

Tarp išskirtinių draudimo atvejų draudikė mini ir vertingus meno kūrinius, kuomet transportuojami paveikslai, skulptūros, nuotraukų ekspozicijos, pašto ženklų kolekcijos, istorinės relikvijos. „Dažniausiai draudžiant tokius krovinius kartu yra apdraudžiamas ir jų eksponavimas parodoje ar muziejuje. Kita ypatinga krovinių rūšis – antikvariniai, senoviniai daiktai. Pavyzdžiui, yra tekę pasirūpinti antrojo tūkstantmečio prieš mūsų erą akmeninio kirvio transportavimo iš Lietuvos saugumu“, – patirtimi dalijosi draudimo bendrovės atstovė.

Sumos gali stulbinti

„Ši draudimo rūšis išsiskiria skirtingo dydžio draudimo sumomis. Jos gali būti palyginti nedidelės, iki 50 tūkst. eurų, bet gali siekti ir kelis milijonus eurų, o kartais viršyti ir 15 mln. eurų. Tokia pati situacija ir atlyginant žalą. Jei krovinys vertingas, išmoka perkopia ir pusės milijono eurų ribą. Praėjusiais metais buvo atlygintos kelios stambios krovinių vagystės, už kurias išmokos siekė pusę milijono eurų“, – pasakojo M. Rudinskė.

Kai krovinys itin brangus, didesnę jo draudimo rizikos dalį draudimo bendrovė perduoda perdraudikui, nes atlyginti keliasdešimčia ar keliais šimtais milijonų eurų įvertinto krovinio sugadinimą ar netektį vienai draudimo bendrovei būtų sunku.

M. Rudinskės teigimu, krovinių žalos neretai atsitinka tolimuose kraštuose, kur yra skirtinga teisinė sistema, kita kalba, dažnai nebūna krovinio savininko atstovo, kuris galėtų tinkamai atstovauti jo interesams.

Aktyviausiai kroviniai yra apdraudžiami prieš šventes ir pavasarį.

GOOGLE rekomenduoja
DALINTIS
ŽYMĖS
_
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
TrasaPrivatumo politika
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"