Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Kultūra ir žmonėsGamta ir augintiniaiŠeima ir sveikataMokslas ir ITSportasŠvietimasTrasaĮdomybėsRinkimų maratonas
EKONOMIKA

„Regitra“ atremia kaltinimus lupikaujant 

2018 rugsėjo 18 d. 09:40
Pirmuoju bandymu teisę vairuoti gauna 4 iš 10 būsimųjų vairuotojų. / 
Pirmuoju bandymu teisę vairuoti gauna 4 iš 10 būsimųjų vairuotojų. / 
Lietuvos žinių archyvo nuotrauka

Neseniai skelbta, kad didžiausią indėlį į šalies biudžetą iš smulkių valstybės įmonių skyrė „Regitra“ – ji valstybei išmokėjo 4,8 mln. eurų pelno įmoką. Šiai įmonei deleguotos šalies eismo saugumui svarbios funkcijos. Tačiau jos klientai užsimena pastebintys, kad įmonės pagrindiniu uždaviniu tampa ir kiti tikslai – susižerti pelno. Idėją mokestį imti tik už pirmąjį egzaminą valstybės tarnai nuleidžia negirdomis.

Kaip žinoma, šiuo metu asmenys, norintys gauti vairuotojo pažymėjimą, „Regitroje“ laiko tiek teorinį, tiek praktinį egzaminą ir už kiekvieną egzaminą moka. Jei egzamino iš pirmo karto neišlaiko, klientas priverstas mokėti tiek pat už kiekvieną papildomą egzamino perlaikymą.

Nuo 2017 metų rugsėjo praktinio vairavimo egzamino metu B kategorijos vairuotojo pažymėjimui gauti atsisakyta pratimų aikštelėje, o įgūdžiai tikrinami realiame eisme.

Ministras teigė, kad dalis „Regitros“ pelno nuolat skiriama jos pačios reikmėms – įrangai modernizuoti, paslaugoms gerinti, taip pat darbuotojams skatinti.

Pasitaiko, kad praktinio egzamino žmogus ne tik kad neišlaiko iš pirmo karto, bet jam neužtenka ir antro bandymo, o pavyksta išlaikyti tik iš penkto, aštunto ar tik iš dešimto karto. Socialiniuose tinkluose dalijamasi pastebėjimais, kad 5–8 kartus grįžti į egzaminą tenka ne tik būsimiesiems vairuotojams, bet ir 10-ies metų vairavimo stažą sukaupusiems ir dėl įvairių priežasčių teises perlaikantiems „Regitros“ klientams.

Pirmuoju bandymu teisę vairuoti gauna 4 iš 10 būsimųjų vairuotojų. „Regitra“ tai pateikia tarsi savo nuopelną eismo saugumui.

Oficiali „Regitros“ statistika skelbia, kad B kategorijos egzaminus pirmuoju bandymu išlaikiusių gyventojų dalis nuo viso šį egzaminą laikiusių gyventojų skaičiaus 2017 metais buvo tokia: teorija – 57,08 proc.; praktika (automatinė pavarų dėžė) – 40,93 proc.; praktika (mechaninė pavarų dėžė) – 38,46 procento.

Praktinio egzamino B kategorijai kaina su VĮ „Regitra“ transporto priemone – 31 euras, A – 48,90 euro, C,CE kategorijoms – 44,60 euro.

Tiesa, kai kurios „Regitros“ paslaugos pinga Vidaus reikalų ministerijos sprendimu. Vasarą daugiau nei perpus atpigo bendrieji valstybinio numerio ženklai. Antai lengviesiems automobiliams skirti valstybinio registracijos numerio ženklai atpigo – nuo 15,06 iki 7,20 euro už plokštelių komplektą.

Norėtų pigesnės tvarkos

GOOGLE rekomenduojaStraipsnio tęsinys – žemiau

Paskelbus duomenis apie didelį įmonės generuojamą pelną pasigirdo svarstymų, kad „Regitra“ galėtų sumažinti finansinę naštą gyventojams įgyjant vairuotojo pažymėjimą, nes jos funkcijos ir tikslai turi būti eismo saugumas, o ne pasipelnymas.

Gyventojai socialiniuose tinkluose svarsto, kad jeigu tikslas yra tinkamai parengti vairuotoją saugiai dalyvauti eisme, tai mokėti reikėtų tik už pirmąjį egzamino bandymą – kiti kartai, kad ir kiek jų prireiktų, būtų nemokami. Tada esą nekiltų minčių ir viešų kalbų, kad egzaminuotojas galėjo tyčia sukirsti klientą, siekdamas papildyti „Regitros“ biudžetą.

Be to, teorinis egzaminas esą galėtų būti privalomas visų bendrojo lavinimo mokyklų moksleiviams, šitaip iš tikrųjų didinant visų eismo dalyvių saugumą – ne tik vairuotojų, bet ir pėsčiųjų, kurių žūtys būna dažnos dėl jų pačių kaltės.

Paslaugos pigo ir pigs

Tačiau Vidaus reikalų ministerija, kuriai pavaldi „Regitra“, dienraščiui „Lietuvos žinios“ teigė, kad tokių siūlymų jos darbotvarkėje nėra – įmonės teikiamų paslaugų prieinamumas didinamas kitomis priemonėmis. Ministerija dienraščiui pažymėjo, kad ši valstybės įmonė teikia monopolines paslaugas, tačiau jos paslaugų kainos yra reguliuojamos. Įmonei uždirbant pelną, dalis šio pelno išmokama kaip dividendai valstybei. Tačiau ministerija atkreipė dėmesį, kad įmonės pelnas per pastaruosius dvejus metus mažėja – taip yra dėl vidaus reikalų ministro Eimučio Misiūno įsakymų patvirtintų naujų kainynų, pagal kuriuos keliskart pigo valstybinio numerio ženklai ir kitos „Regitros“ paslaugos.

Ministro E. Misiūno nuomone, įmonė „Regitra“ turėtų būti orientuota į greitas ir kokybiškas paslaugas, o ne pelno siekimą bet kokia kaina. Anot jo, svarstytini įvairūs jos veiklos variantai, bet klausimas dėl privalomo teorijos egzamino mokyklose nebuvo nagrinėtas.

„Sistemingai nuolat peržiūrimos įmonės paslaugos, dalis jų pigo pernai, dalis – šiemet. Šiuo metu aktyviai svarstome galimybę atpiginti dar dalį paslaugų, buvo iškelta idėja kai kurias paslaugas teikti nemokamai – pavyzdžiui, veltui išduoti vairuotojo pažymėjimą pradedantiems vairuotojams. Tačiau tokios nuolaidos turi nepažeisti lygiateisiškumo principų, todėl apie tai dar diskutuojama ir sprendimų nėra. Svarstytinos įvairios galimybės, kur galėtų būti panaudojamas įmonės pelnas. Valdyboje bus keliamas klausimas, kaip įmonė galėtų daugiau prisidėti prie prevencinės veiklos užtikrinant eismo saugumą. Dividendai valstybei taip pat nėra blogai – šie pinigai bus perskirstomi kitoms valstybės reikmėms“, – sakė jis.

Praktinio egzamino B kategorijai kaina su VĮ „Regitra“ transporto priemone - 31 euras, A - 48,90 euro, C,CE kategorijoms - 44,60 euro. / "Lietuvos žinių" archyvo nuotrauka
Praktinio egzamino B kategorijai kaina su VĮ „Regitra“ transporto priemone - 31 euras, A - 48,90 euro, C,CE kategorijoms - 44,60 euro. / "Lietuvos žinių" archyvo nuotrauka

Ministras teigė, kad dalis „Regitros“ pelno nuolat skiriama jos pačios reikmėms – įrangai modernizuoti, paslaugoms gerinti, taip pat darbuotojams skatinti.

Dėmesį kreipia į elektronines paslaugas

„Regitros“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas „Lietuvos žinioms“ pabrėžė, kad pagrindinis įmonės tikslas – teikti kokybiškas ir patogias įmonės kompetencijai priskirtas viešąsias paslaugas, o gautą pelną grąžinti į valstybės biudžetą. „Regitra“ kiekvienais metais į valstybės biudžetą sumoka nuo 60 iki 85 proc. gauto pelno, o likusias lėšas naudoja savo veiklai.

„Atkreiptinas dėmesys, jog šiemet, pasikeitus Valstybės ir savivaldybių įstatymui, „Regitra“ valstybei išmokėjo pelno įmoką nuo paskirstytinojo pelno, o ne tik uždirbto 2017 metais, kaip buvo iki šiol“, – sakė jis.

Kadangi įmonės pelnas patenka į bendrą valstybės biudžetą, jis, kaip aiškino pašnekovas, yra paskirstomas toms sritims, kurios tuo metu yra aktualiausios visuomenei.

Asmenys, norintys gauti vairuotojo pažymėjimą, „Regitroje“ laiko tiek teorinį, tiek praktinį egzaminą ir už kiekvieną egzaminą moka.

„Regitra“ nekomentavo siūlymų teorinį eismo dalyvių egzaminą perkelti į privalomas bendrojo lavinimo mokyklų programas, taip pat taikyti vienkartinį egzamino laikymo mokestį.

S. Šuminas aiškino, kad įmonė aktyviai rūpinasi vairuotojų švietimu: „Regitros“ specialistai nuolat dalyvauja įvairiuose projektuose ar edukacinėse programose, susijusiose su saugiu vairavimu ir vairuotojų sąmoningumo didinimu. Siekdami prisidėti prie saugesnės situacijos šalies keliuose esame parengę vairuotojo kompetencijų knygą arba, kitaip tariant, patarimų rinkinį, kaip saugiai dalyvauti viešajame eisme. Patarimai yra adaptuoti ir visuomenei patrauklesne forma – vaizdo klipų pavidalu, kuriuos galima rasti „Regitros“ „Youtube“ paskyroje“.

S. Šumino teigimu, įmonė esą kuria viešąją vertę ir valstybės funkcijų administravimo srityje, pavyzdžiui, nuo praėjusių metų gruodžio „Regitra“ padeda valstybei surinkti mokesčius. „Asmenims, pažeidusiems Kelių eismo taisyklių reikalavimus ir nesumokėjusiems visų paskirtų baudų per nustatytą laikotarpį, „Regitroje“ neišduodami ir nekeičiami vairuotojo pažymėjimai. Taip pat praėjusių metų pradžioje buvo prisiimta papildoma funkcija – vairuotojo pažymėjimų grąžinimas jų netekusiems“, – paaiškino pašnekovas.

Asignavimų iš valstybės negauna

Finansų ministerija informavo, kad „Regitra“ iš valstybės negauna jokių lėšų. Pagal Valstybės ir savivaldybių įmonių įstatymo nuostatas, valstybės įmonės turi mokėti tam tikrą dalį pelno. Nuo 2018 metų sausio 1 dienos, įsigaliojus naujai tvarkai, valstybės ir savivaldybių įmonės turi sumokėti ne 50 proc. paskirstytinojo pelno, kaip buvo galiojant senajai tvarkai, bet, priklausomai nuo nuosavo kapitalo grąžos, nuo 85 proc., jei nuosavo kapitalo grąža neviršija 1 proc., iki 60 proc., jei nuosavo kapitalo grąža yra daugiau nei 15 procentų. Tai „Lietuvos žinioms“ išaiškino Finansų ministerijos Finansų politikos departamento direktorės pavaduotoja Audronė Miknevičienė.

Atsižvelgiant į „Regitros“ 2017 metų pirmo pusmečio veiklos rezultatus ir pasikeitusią minėtą apmokestinimo tvarką, 2018 metais prognozuojama „Regitros“ pelno įmoka buvo 6,9 mln. eurų. Faktiškai „Regitra“ išmokėjo 4,8 mln. eurų pelno įmoką.

SKAIČIAI

VĮ „Regitra“ finansiniai rodikliai, eurais

2018 m. I pusm.2017 m.
Pardavimo pajamos13,3 mln.26,4 mln.
Pardavimo savikaina–9 mln.–19,2 mln.
Bendrasis pelnas (nuostoliai)4,2 mln.7,2 mln.
Bendrosios ir administracinės sąnaudos–1,9 mln.–3,9 mln.
Kitos veiklos rezultatai51,9 tūkst.87,2 tūkst.
Kitos palūkanų ir panašios pajamos50,9 tūkst.6 tūkst.
Pelnas (nuostoliai) prieš apmokestinimą2,4 mln.3,3 mln.
Pelno mokestis–368,9 tūkst.–522,2 tūkst.
Grynasis pelnas (nuostoliai)2 mln.2,8 mln.

Šaltinis: „Regitros“ bendrųjų pajamų ataskaita (2018 m. birželio 30 d.).

DALINTIS
ŽYMĖS
_
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
Trasa#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNRPrivatumo politika
#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"