Kailiniuotas ir plunksnuotas skulptoriaus Calvino Nichollso žvėrinčius
Ka­na­die­tis me­ni­nin­kas Cal­vi­nas Ni­choll­sas jau ke­lias de­šim­tis me­tų ku­ria ori­gi­na­lias gy­vū­nų skulp­tū­ras iš biu­ro po­pie­riaus – im­preg­nuo­to spe­cia­liu šar­mi­niu tir­pa­lu. Ši tech­no­lo­gi­ja rei­ka­lin­ga tam, kad fi­gū­ros iš­lai­ky­tų lai­ko iš­ban­dy­mus.

Skrupulingai atlikti kūriniai dvelkia gyvybe, – regis, tuoj tuoj atgis ir įsiverš į tikrovės pasaulį. Skulptūrų realistiškumas ir detalumas tiesiog pakeri. Šio autoriaus darbai paplito po pasaulį, užpildydami privačias kolekcijas, universitetų lentynas, puošia meno žurnalų puslapius.

Juvelyriškai kruopščiai kuriama kailio ar plunksnų imitacija.

Manipuliuoja šviesa ir šešėliais

Vienos tokios popierinės skulptūros sukūrimas trunka nuo keturių savaičių iki dviejų metų. Prieš pradėdamas kurti gyvūno figūrą C. Nichollsas kruopščiai išstudijuoja būsimo modelio kūno sandarą, kad galėtų kuo tiksliau jį anatomiškai atvaizduoti.

Gimsta specialus piešinys, o jame – skalpeliu ar žirklėmis plonais ašmenimis išpjaustomos atskiros dalys ir fragmentai. Visos detalės surenkamos į vieną visumą – kūrėjas bando išgauti erdvinį vaizdą, vadinamąjį 3D efektą.

Kūrinių išpildymo maniera – unikali. Juvelyriškai kruopščiai kuriama kailio ar plunksnų imitacija. Jis meistriškai manipuliuoja šviesa ir šešėliais, tai bene pats įdomiausias menininko naudojamas triukas.

C. Nichollsas dažniausiai naudoja baltą popierių, esą tik jis labiausiai pabrėžia tekstūrą, formą ir gylį, suteikia apimties.

Popierinio zooparko gyventojai daugiausia laukiniai žvėrys, tokie kaip: meškos, liūtai, pelėdos, lūšys ir kt.

Sėkmė – laiko klausimas

Grafinio dizaino specialybę talentingas kanadietis įgijo valstybiniame universitete (Sheridan College) Oukvilyje (Kanada). 1979-aisiais baigęs studijas C. Nichollsas dirbo dizaino studijoje, tačiau netrukus pakeitė veiklos sritį – pasirinko popierinių dirbinių meną.

Kaip skulptorius C. Nichollsas pasireiškė 1980-ųjų pabaigoje – pirmu jo darbu tapo autobusų parko iškaba, kurią jis pagamino paprašytas savo dėdės.

1981-aisiais atidarė savo dizaino studiją šiaurės Toronte. C. Nichollso eksperimentai su popieriumi prasidėję 1984-aisiais – netruko užkariauti dominuojantį vaidmenį daugelyje jo kurtų dizaino projektų. Tai tebuvo tik laiko klausimas, kada pomėgis menui ir meilė gamtai susijungs į vieną.

Pirmoji darbų serija parodyta 1989-aisiais, Buckhorno laukinės gamtos festivalyje Ontarijo mieste. Saugomų teritorijų valdymo organizacija „National Trust“ tuomet įsigijo penkiolika C. Nichollso skulptūrų – nacionalinei kampanijai vykdyti.

Pasisekimas parodose ir augantis susidomėjimas turėjo įtakos menininko tolimesnei karjerai. Apdovanojimai ir pripažinimas skulptoriui plačiai atvėre duris.

Pasaulis apie menininko talentą sužinojo 1994-aisiais, kai jo popierinių gyvūnų skulptūrų fotografijos pasirodė žurnale „National Geographic“. Nuo to laiko menininkas kuria popierinius meno kūrinius, iliustruoja knygas, dalyvauja įvairiuose reklamos projektuose, parodose.

Pasiruošęs naujiems nuotykiams

C. Nichollso kolekciją „Popierinis zooparkas“ galima pamatyti Čikagos bibliotekoje (Follett Library Resources), čia eksponuojamos net 75 popierinės skulptūros.

Menininkas, sukūręs šimtus popierinių skulptūrų – penkiolika jų skyrė vaikų rašytojo Rafe Martino knygai „The World Before This One“ iliustruoti.

Autoriaus darbai per laiką nepakito, išliko monochromatiški (ne tik spalviniu požiūriu, bet ir savo stilistiniu braižu). C. Nichollsas tikino siekiantis, kad žiūrovai į jo darbus žiūrėtų susikoncentravę, įsitraukę. Jis tebetęsia savo eksperimentus su šviesotamsos efektais. Daugiapakopiu metodu atliktas ir vienas naujausių jo darbų „Moonridge“.

Meno muziejus „Woodson Art Museum“ įtraukė C. Nichollso popierinę skultūrą „Fligt“ („Skrydis“) į 2013-ųjų ekspoziciją „Birds in Art“ („Paukščiai mene“) – tai, anot autoriaus, yra didelė garbė bei sėkmingas karjeros posūkis. „Žiūriu pirmyn, esu pasiruošęs naujiems nuotykiams, kurie manęs laukia ateityje. Mėgaujuosi laiku, kurį galiu praleisti studijoje kurdamas naujas skulptūras. Kartu su žmona sekame savo tris atžalas – jie taip pat jau atrado savo vietą meno pasaulyje“, – pasigyrė meninkas savo prisistatyme „The Signature gallery“.