Atskleis dalelę Europos muzikos paslapties
Ba­lan­džio 6 ir 7 d. Lie­tu­vo­je kon­cer­tuos pra­ncū­zų – vo­kie­čių kil­mės gi­ta­ris­tas ir dai­nų au­to­rius Mat­his Haug – šių die­nų mu­zi­kos bas­tū­nas ir in­te­li­gen­tas, įkvė­pi­mo sė­mę­sis iš Bo­bo Dy­la­no, Ro­ber­to John­so­no ir To­mo Wait­so. Į su­bti­lų mi­ši­nį jis ap­jun­gia gar­sus, poe­zi­ją ir sa­vo įžval­gas, gi­liai bei pra­smin­gai dai­nuo­da­mas apie ti­krus, gy­ve­ni­miš­kus da­ly­kus.

Šio trubadūro gyvenimo filosofija: mes egzistuojame kitų akimis ir, atvirkščiai – kiti egzistuoja mūsų akyse. Kreolizacija ir susitikimai su skirtingų kultūrų atlikėjais jam yra tapę muzikos bei gyvenimo pagrindu.

Mathis Haug tarptautinei publikai yra žinomas ir kaip prodiuseris, dirbęs su žinomos Šiaurės Amerikos indėnų dainininkų giminės pažibos Pura Fe albumu „Sacred Seed“ bei Maroko muzikos ambasadorės Oum įrašu „Zarabi“.

Ak, ta močiutė

1976 m. Vokietijos miškingame ir kalnuotame Švarcvaldo regione gimęs atlikėjas užaugo klausydamasis savo močiutės atliekamų liaudies dainų. Ši šauni moterytė suorganizavo anūkui pirmąją gitarą, parodydama ką pati buvo išmokusi groti iš Amerikos kareivių.

Bliuzas iš didžiosios B. 1982 m. Mathis Haug šeima persikėlė į Ardės regioną Prancūzijoje, kur berniukas klausydamasis radijo atrado bliuzą kartu su Billie Holiday, Tomo Waitso, Bobo Dylano, Chriso Whitley, Janis Joplin, Prince, Beck, Gainsbourg, Higelin. Kiek vėliau savo įtaką pareiškė ir rokenrolas, world muzika, Louis Prima laukiniai ritmai bei netgi Brazilijos samba.

Spalvingas laikotarpis. Ko tik nedarė Mathis Haug grįžęs į gimtąją Vokietiją: bendradarbiavo su „Fanda Boom Boom“ (perkusijos, gitarų ir net nuogų šokėjų kolektyvu...), Mat Robert ir roko trio „Space Foxes“, palaikė hip-hop ritmo sekciją Italijos reperių grupėje. Vėliau Prancūzijoje grojo bliuzą „Spoonfull trio“, svingą su Claudio della Corte ir roką su gitaros legenda Tedu Tunnicliffe. O susidūrimas su mokyklos draugu gitaristu anglu Seamus Taylor tapo lūžiu – su juo Mathis Haug išmoko vertinti funk ir ritmenbliuzą bei 2003 m. išleido albumą „Mathis and the Mathematiks“.

Rootstronica. Mathis Haug giliai paveikė afroamerikietiška muzikos kultūra, kurią panaudojo savo pirmajame komerciniame įraše „5“ (2003 m.). Šis įrašas atvedė atlikėją į Barseloną, kur prasidėjo jo sėkmės istorija – Ispanijos žurnalistai netgi sukūrė naują žodį, norėdami apibrėžti neįprastą albumo stilių – rootstronica.

Įvertinimai. Mathis Haug pelnė „Talent Jazz“ apdovanojimą garsiame „Vienne Jazz Festival“ Prancūzijoje ir pasirodė įvairiose kompiliacijose. 2005 m. Prancūzijoje išleistas albumas buvo pripažintas kritikų ir muzikos profesionalų, transliuojamas prancūziškose radijo stotyse ir televizijose, plačiai aptariamas spaudoje. Šiuo metu atlikėjas yra išleidęs penkis solinius albumus.

Kur šio atlikėjo paslaptis?

Magnetizmas. Visur kur pasirodydamas Mathis Haug atlieka savo misiją – kone apverčia klubus ir festivalius aukštyn kojomis, priversdamas auditoriją pajudėti ir palikdamas ją šaukiančią, jog nori dar. Jo magnetizmas, žavingas ir stiprus scenoje kuriamas personažas kiekvieną koncertą paverčia ryškia sėkme. Dažnai pasirodydamas tik su perkusininku ir būgnininku Stephanu Notari, Mathis Haug užvaldo sceną tarsi žmogus-griaustinis. Nepaaiškinamai gera dueto energija ir gebėjimas išreikšti save yra unikalūs, todėl jie skamba kaip tikra grupė.

Bliuzo meistrų technika. Dar daugiau patrauklumo prideda iš senųjų bliuzo meistrų išmokta pirštų technika, leidžianti gitara tuo pat metu atlikti tiek boso linijas, tiek melodijas – nesvarbu ar Mathis Haug brazdina akustine gitara meilės baladę ar uždegančias energingas dainas su elektrine šešiastyge.

Aktualūs tekstai. Mathis Haug dainos yra tarsi asmeniniai himnai, įkvėpti jo savito pasaulio suvokimo. Jos kalba apie aplinkosaugos problemas, Vakarų visuomenės raidą, migraciją globalizacijos rėmuose, kylančią robotų diktatūrą. Iš esmės jis klausia, kokią planetą mes norime palikti savo vaikams, pabrėždamas nerimą keliančius žmonių godumą ir aklumą bei bandydamas pažadinti sąmonę.