Nealkoholinio alaus era: pripažintas aktyvaus laisvalaikio mėgėjų
Keičiantis žmonių gyvenimo būdui akivaizdu, kad ir produktai turi prisitaikyti prie kintančių vartotojų poreikių. Tačiau kartais poreikį paskatina patys produktai, įrodantys savo vertę to dar neįtariantiems vartotojams. Pastaruosius kelis metus didžiausios sėkmės sulaukė sveiką gyvenimo būdą palaikyti padedantys ar skatinantys produktai, o apie vieno iš tokių – nealkoholinio alaus – sėkmės istoriją Lietuvoje pasakoja Andrius Bagdzevičius, „Švyturys-Utenos alus“ marketingo vadovas.

Šių metų „Verslo žinių“ rinkodaros efektyvumo konferencijoje „Password 2018“ reklamos ir komunikacijos ekspertai išrinko „Švyturys GO“ nealkoholinio alaus rinkodaros kampaniją „Laisvalaikio čempionai“ kaip efektyviausią didelio biudžeto produkto įvedimo į rinką kampaniją. Tai didelis įvertinimas ne tik įmonei, bet ir visai nealkoholinio alaus produkto kategorijai.

Nealkoholinis alus Lietuvoje išpopuliarėjo visai neseniai – vos prieš kelis metus. Tačiau jau spėjo užsitikrinti aukštą vietą ne tik aktyvų laisvalaikio praleidimo būdą propaguojančių žmonių, bet ir tradicinio alaus gerbėjų tarpe. Kaip teigia „Švyturys-Utenos alus“ marketingo vadovas Andrius Bagdzevičius, nealkoholinis alus turi tokį pat sodrų skonį kaip ir paprastas, o dėl sugebėjimų pagaminti kokybišką, skanų ir įdomų nealkoholinį alų Lietuvos aludariai net konsultuoja kolegas Europoje.

- Andriau, ar tikėjotės būti pripažintais efektyviausiai įvedusiais produktą į rinką?

„Už šio laimėjimo slypi labai daug pastangų – didelė komanda nuėjo ne vieną ekstra mylią ir plaukė prieš vėją tam, kad įtikintų žmones, jog atėjo nauji nealkoholinio alaus laikai. Aišku patys tikėjome, kad tai sėkmingas projektas, tačiau kai tai įvertina kiti – komanda tampa dar stipresnė ir labiau pasitiki savo jėgomis. Manau, kad šis įvertinimas dar labiau sustiprino mūsų komandos lyderystės geną ir įrodė, kad tikrai prisidėjome prie nealkoholinio alaus aukso amžiaus.“

- Kaip gimė idėja vystyti nealkoholinio alaus kategoriją?

„Dar prieš 4 metus stebėdami, kad vis daugiau žmonių kritiškiau renkasi, ką vartoja ir kaip gyvena, taip pat matydami pasaulines alaus tendencijas nusprendėme, kad nealkoholinis alus gali būti aktualus daug platesniam ratui žmonių. Kasmet atliekame keletą drąsesnių eksperimentų, taip įvyko ir nusprendus pabandyti technologiškai sudėtingą procesą – pagaminti nealkoholinį kvietinį alų ir įrodyti, kad jo skonis toks pat geras. Jautėme, kad nealkoholinio alaus kategorija turėjo prieštaringą ir klaidingą įvaizdį, neva tai alus su mažiau skonio ar skirtas situacijoms, kai aplinkybės riboja nuo įprasto alaus. Bet mes pagalvojome priešingai – norėjome parodyti, kad nealkoholinis alus gali būti pirmas pasirinkimas, o ne aplinkybių nulemtas variantas.“

- Ar sunku buvo pakeisti vartotojų požiūrį ir sukurti realų poreikį?

„Reikėjo pasistengti įrodyti, kad nealkoholinis alus niekuo ne prastesnis už įprastą, bet akivaizdu, kad priešinga nuomonė tampa praeities idėja ir nealkoholinio alaus mėgėjų ratas sparčiai plečiasi. Vis daugiau žmonių įvertina nealkoholinį alų ir supranta, kad tai natūralus gėrimas, kaip ir įprastas alus daromas iš keturių ingredientų – vandens, salyklo, apynių ir mielių. Todėl su „Švyturio GO“ nealkoholiniu alumi jaučiamės stipriai prisidėję prie poreikio sukūrimo ir katalizavimo. Sugriovėme skonio barjerą, šalia nealkoholinio lagerio pasiūlėme ir kitus skonius, iš esmės pakeitėme žmonių požiūrį į nealkoholinį alų. Mums tai – alaus evoliucija, o per paskutinius kelis metus nealkoholinio alaus kategorijos dydis spėjo padvigubėti. Esame šios kategorijos pionieriai ir akivaizdžiais lyderiais nealkoholinio alaus segmente, o tik dabar matome konkurentus bandant rasti kelią į nealkoholinio alaus mėgėjų taures.“

- Kokiai auditorijai skirtas nealkoholinis alus?

„Jį kurdami pirmiausiai galvojome apie šiuolaikiškus, aktyviai gyvenančius žmones. Nealkoholinis alus nesukuria barjerų ir neapriboja laisvalaikio. Kryptingai dirbome norėdami parodyti, kad nealkoholinis alus yra pasirinkimas tų žmonių, kurie nori atsigaivinti alumi ir sudaužti bokalais su gera kompanija, tačiau nenori alkoholio. Mums jie – laisvalaikio čempionai, todėl ir tikime, kad mūsų produktas puikiai tinka jų mažoms ar didelėms dienos pergalėms pažymėti. Būtent apie tai ir kalbame savo komunikacijoje.“

- Kokią prognozuojate ateitį savo pozicijoms kategorijoje ir apskritai nealkoholiniam alui?

„Yra keli galimi nealkoholinio alaus gaminimo būdai. Mes pirmiausia sufermentuojame ir subrandiname alų, o tuomet specialaus įrengimo pagalba jį dealkoholizuojame – tai brangi technologija, tačiau sau taikome aukščiausius standartus ir tai mūsų aludariams leidžia pasiekti geriausią nealkoholinio alaus kokybę, išlaikyti alaus savybes. Spėju, kad ši priežastis, gerų skonių įvairovė, teisingas šiuolaikiškas įvaizdis ir drąsūs sprendimai padės mums išlaikyti lyderių poziciją šioje kategorijoje, o paties nealkoholinio alaus gerbėjų ratas tik dar labiau didės.“