Ar verta prekiniam ženklui bandyti laimę socialiniuose tinkluose be biudžeto?
Ar verta prekiniam ženklui bandyti laimę socialiniuose tinkluose be biudžeto?

Socialinių tinklų milžinas „Facebook“ su 1,4 milijono vartotojų Lietuvoje ir 2,2 milijardų visame pasaulyje neabejotinai tapo neatsiejama mūsų kasdienybės dalimi. „Facebook” beveik pakeitė trumpąsias SMS žinutes, skambučius,  el.paštą, iš dalies – atstoja interneto naujienų portalus, interneto svetaines ir neabejotinai, – turėdama tokį platų vartotojų ratą tapo patrauklia reklamos platforma, sudarydama rimtą konkurenciją tradiciniams media kanalams. Tačiau pastaruoju metu vis dažniau kalbama apie didėjantį informacijos srautą, dienomis mažėjantį „Facebook” matomumą (angl. „reach”) ir augančius reklamos kaštus, norint pasiekti tą pačią auditoriją. Vis dažniau pasigirsta diskusijų: „ar vis dar verta būti „Facebook“, jeigu į jį neinvestuoji tūkstančių ar bent jau šimtų eurų? Ar verta kurti turinį ir publikuoti žinutes, neinvestuojant į reklamą, jeigu žinutes pamato keli šimtai ištikimiausių vartotojų?“

Pati su „Facebook“ paskyrų administravimu dirbu nuo 2012 metų ir manau, kad sprendimą „komunikuoti ar nekomunikuoti“ priimti reiktų atsižvelgiant ne tik į auditorijos pasiekiamumą ir konversijas, tačiau ir į Jūsų verslo specifiką.

 

„Facebook“ paskyra gali pakeisti interneto svetainę

„Facebook“ – tai mini paieškos sistema. Ar pastebėjote, kad susipažinus su nauju žmogumi, tikrindami mėgstamos parduotuvės darbo laiką, asortimentą, arba tiesiog norėdami pažiūrėti, ką aplinkiniai restoranai siūlo dienos pietums, rezervuoti staliuką mėgstamame restorane – ieškoti informacijos dažnai pirmiausiai lendate į socialinius tinklus. Galimybės matyti informaciją apie prekinį ženklą tiems, kurie jos ieško tikslingai – „Facebook“ neapriboja, todėl prekinio ženklo paskyra gali atstoti interneto svetainę ir joje galite greitai, patogiai pasidalinti informacija su vartotojais, kuriems tai aktualu.

 

Betarpiškas ryšys su galutiniu vartotoju

„Facebook“ – puiki platforma tiesiogiai bendrauti su galutiniu Jūsų klientu ir suprasti, ką iš tiesų vartotojai mano apie paslaugas, produktus, kas jiems patinka, o kas ne.

Nepatenkinti, pagrįstai arba nepagrįstai nusivylę vartotojai – problema, su kuria neišvengiamai, deja, kartais tenka susidurti kiekvienam verslui. Kuo arčiau galutinio vartotojo esate – tuo daugiau problemų ir nusiskundimų: nekokybiškas gaminys, nemandagus ir nekompetetingas aptarnaujantis personalas, per didelės kainos ir kitos problemos. Nepamirškite, kad įširdęs ir nusivylęs vartotojas vis tiek ieškos būdų išlieti savo nusivylimui, todėl geriausia, jeigu jis pirmiausiai dėl kilusios konfliktinės situacijos susisieks tiesiogiai su Jumis ir turėsite galimybę išsiaiškinti ir „numalšinti kilusį gaisrą“.

 

Nežinomas prekinis ženklas su 100 sekėjų

Mano anksčiau įvardinti argumentai, kodėl verta kurti turinį „Facebook“ net ir neinvestuojant didelių sumų į reklamą, veikia tuo atveju, jeigu Jūsų verslas jau yra bent kažkiek įsitvirtinęs rinkoje, o prekinis ženklas žinomas arba girdėtas tikslinei auditorijai.

Tačiau įsivaizduokime priešingą situaciją: esate visiškai naujai veiklą pradėjusi parduotuvė, kurios pavadinimas niekam nėra girdėtas, apie tai, kuo prekiaujate – niekas nieko nežino, kitų reklamos formų nenaudojate... Susikūrėte „Facebook“ puslapį, kasdien kelis mėnesius aktyviai komunikuojate, tačiau turite tuos pačius 100 sekėjų (šeimos narius ir artimiausius draugus, kurie apie Jūsų veiklą ir taip žino), o reklamos galimybių nenaudojate. Jeigu prieš tai nesukūrėte jokio prekinio ženklo žinomumo - turbūt naivu būtų tikėtis, kad vartotojai tikslingai ieškos informacijos apie Jus.

 

Kaip apsispręsti: taip ar ne?

Vienareikšmiško, visiems tinkančio atsakymo, į šį klausimą nėra. Prieš priimant sprendimą  - pirmiausia reiktų atsakyti į klausimus, kokie yra Jūsų socialiniams tinklams keliami tikslai ir kokio rezultato tikitės. Sėkmės istorijų, kai nereklamuojamas puslapis per mėnesį sugeba pritraukti po 5 000 - 10 000 organinių sekėjų vis dar pasitaiko, tačiau tai labai retos išimtys iš taisyklių. Vartotojai tampa vis labiau pavargę nuo informacijos srauto, pasiilgę kokybiškos ir koncentruotos informacijos, o „Facebook“ ir toliau didins reklaminius įkainius ir mažins komercinio turinio organinį matomumą, todėl belieka susitaikyti su didesnėmis išlaidomis, nebesitikint to paties rezultato, kaip ir prieš 5 metus. Kita vertus - „Facebook“ ir toliau vis dar yra viena pigiausių ir lengviausiai išmatuojamo efektyvumo reklamos platformų.

 

Lina Bliudžiūtė

Komunikacijos agentūros SPICY įkūrėja

Šis pranešimas spaudai nėra parengtas „Lietuvos žinių“ ar lzinios.lt kolektyvo. Atsakomybė už šio pranešimo spaudai turinį tenka pranešimo autoriams ir jį išplatinusiai „ZenPR“ komandai.