5 patarimai tiems, kurie nusprendė žygiuoti, bet nežino, nuo ko pradėti
Dauguma lietuvių (75%) mėgsta aktyvų poilsį. Be to, reikia pastebėti, kad tarp skirtingų amžiaus grupių ir skirtingų šalies regionų gyventojų skirtumai yra minimalūs - tokius rezultatus parodė „4F“ sporto prekių ženklo apklausa. Tiems, kurie šią vasarą planuoja mėgautis ne tik dviračių sportu ar fitnesu, bet ir žygiavimu,Edgars Zagarins, kuris žinių apie žygiavimą sėmėsi Suomijoje, pateikia keletą patarimų pradedantiesiems, kur eiti ir ką apsvarstyti prieš pradedant kelionę.

Ekspertas tvirtina, kad visi, kurie nori aktyvaus laisvalaikio, gali keliauti į žygį po Lietuvos miškus ir takelius: „Daugelis žmonių mano, kad jie jau pernelyg seni žygiams pėsčiomis, o iš tiesų amžius visiškai nesvarbus. Galite žygiuoti 3 valandas ar 3 dienas - tai priklauso nuo jūsų fizinės formos ir pageidavimų“.

1 patarimas: per kelias valandas sunki kuprinė taps keletą kartų sunkesnė.Pradedantiesiems reikėtų atsižvelgti į tai, kad po kelių valandų vaikščiojimo netgi lengviausia kuprinė bus daug kartų sunkesnė. „Kuprinės dydis, žinoma, priklauso tik nuo mūsų pačių nuogąstavimų: jeigu mes bijome sušalti, tai imsime šiltus rūbus, jei mes bijome drėgmės - lietpaltį ir skalbinių virvę, jei bado - maisto atsargų, susižeisti - pirmosios pagalbos vaistinėlė ir t.t. Optimalus kuprinės dydis - 20 litrų, pageidautina su dirželiu, kuris padės patogiai pritvirtinti kuprinę ant nugaros. Trumpam žygiui rekomenduočiau pasiimti šiuos daiktus: šiltą megztinį, keletą batonėlių ir vandens buteliuką. Tuomet neatrodys, kad vietoj kuprinės ant nugaros nešiojate drabužių spintą“, - aiškina žygių bendrovės steigėjas E. Zagarins. Jis taip pat primena, kad prieš išvykstant patartina ištyrinėti kelionės maršrutą: nereikia pasiimti visos dienos maisto ir vandens atsargų, nes, greičiausiai, pakeliui rasite parduotuvę, kurioje galėsite papildyti savo atsargas. „Tai padarys jūsų kuprinę lengvesnę pora kilogramų“, - sako Edgars.

2 patarimas: profesionali įranga nėra būtina, bet būtinas komfortas. Prisižiūrėję nuotykių filmų mes visi manome, kad turistiniai batai, specialūs švarkai ir striukės bei įvairūs komplektai yra būtini žygiams pėsčiomis, tačiau ekspertas įsitikinęs, kad Lietuvoje tai nėra svarbu, nes čia nėra kalnų ar audringų upių. „Lietuvos miškai ir pėsčiųjų takai nėra kalvoti, taigi viskas, ko jums reikia, tai patogūs sportiniai bateliai, orui laidūs marškiniai ar megztinis, o jei žygis suplanuotas vėjuotą dieną, tada reikėtų pagalvoti apie pūkinę striukę“, - aiškina ekspertas. „Žygio apranga vadovaujasi svogūnų principu: jei karšta - nuimkite vieną megztinį, o tada antrą. Taip būsite pasirengę bet kokioms oro sąlygoms. Jei šalta, tada su savimi pasiimkite kepurę , o jei karšta - praverstų kepuraitė, kuri apsisaugos nuo saulės. Pirmenybę teikite kelnėms, o ne šortams, nes jos jus apsaugos nuo įbrėžimų ir erkių.“

3 patarimas: pasigaminti vakarienę pakanka peilio, prikaistuvio ir mažos nešiojamos dujinės viryklės. Žygiuodami nepamirškite, kad maisto produktus galite nusipirkti pakeliui. Pati vakarienė gali būti lengvai paruošta naudojant peilį, šaukštą, nedidelį prikaistuvį ir nešiojamą dujinę viryklę, sveriančia tik pusę kilogramo, kurią, jūsų patogumui, galima išsinuomoti. Be to, pietus galite gaminti ir ant atviros ugnies, specialiai tam įrengtose vietose.

4 patarimas: atsisiųskite keletą programėlių ir įjunkite „lėktuvo režimą“. „Aš naudoju programėlę „Baltijos žemėlapiai“ (Baltic maps), kurioje galite planuoti maršrutą, nurodydami sustojimo vietas. Taip pat joje bus matomas bendras atstumas. Lietuvoje yra visiškai saugu suplanuoti maršrutą savarankiškai, nes čia beveik neįmanoma pasimesti, lengvai rasite gyvenvietę ar artimiausią kelią, be to, beveik visur yra mobilusis ryšys, todėl visada galėsite paskambinti gelbėtojams. Trumpai tariant: nebijokite ir tiesiog keliaukite!“, - sako E. Zagarins. Ir nepamirškite savo telefone įjungti „lėktuvo režimo“, nes tik taip iš tiesų atsipalaiduosite gamtoje.Patirtis rodo, kad tie, kurie išbandė žygiuoti kelias valandas, kitą kartą jau rinkosi keleto dienų žygį, atrasdami vis naujas vietas.

5patarimas: minimalus būtinų daiktų rinkinys - žemėlapis, pleistrai, peilis ir vanduo.„Nepaisant technologijų plėtros, visada turėtumėte pasiimti seną gerą žemėlapį, peilį ir buteliuką vandens. Pilna pirmosios pagalbos vaistinėlė tikrai nereikalinga vienai dienai, pakanka turėti pleistrą, jei netyčia susižeistumėte. „Žinoma, jeigu žmogus rimtai susižalojo, tada geriau jo nejudinti, kad neapsunkinti nukentėjusiojo būklės. Patartina iš karto kreiptis pagalbos, išskyrus tuos atvejus, kai asmuo gavo saulės smūgį ar prarado sąmonę. Tokiu atveju turėtumėte jį perkelti į šešėlį bei duoti išgerti vandens, o tik tada ieškoti pagalbos.“