„Kantar TNS“ tyrimas: kas ketvirtas gyventojas laisvalaikį leidžia lysvėse
Daugiau nei ketvirtadalis šalies gyventojų (27,7 proc. arba beveik 600 tūkst.) pailsi darže ir sode – tokius duomenis atskleidė šviežias rinkos tyrimų bendrovės „Kantar TNS Atlas“ tyrimas, be kitų aspektų tiriantis gyventojų hobius.

Sodininkystę ir daržininkystę kaip savo hobi ar veiklą dažniau linkusios įvardyti moterys –  tuo užsiima kas trečia moteris (34,6 proc.), tačiau ir vyrai nenumoja į šį hobį ranka – domisi maždaug kas penktas (20 proc.).

„Posakis, kad subrendus traukia prie žemės, turi akivaizdžios tiesos – iš demografinių duomenų matome, kad kuo vyresni žmonės, tuo dažniau jie linkę užsiimti sodu ar daržu. Pavyzdžiui, tarp vyresnių nei 40 metų žmonių 37,6 procento užsiima šia veikla ar hobiu, tuo tarpu iki trisdešimties – tokių yra vos 9 procentai“, – sakė „Kantar TNS“ Media tyrimų vadovė Sigita Berenė.

Kuo mažesnis miestas, tuo jame santykinai yra daugiau žmonių, užsiimančiu daržu ar sodu. Mažiausiose, iki 2 tūkst., gyvenvietėse pusė žmonių tai įvardija kaip veiklą, kuria užsiima arba hobi (45,5 proc.). Tuo tarpu Vilniuje tokių žmonių yra 15,3 proc., Kaune 17,4 proc., o Klaipėdoje 14,6 proc.

Potraukį turėti nuosavą žemės lopinėlį liudija ir žoliapjovių turėtojų kiekis: „Kantar TNS Atlas“ duomenimis, maždaug trečdalis šalies gyventojų (32,3 proc.), t.y. beveik 700 tūkst., turi žoliapjoves. Norą turėti lysvių ne iš būtinybės, o dėl grožio ir malonumo, pastebi ir sėklų pardavėjai.  

Populiarėja vieno kvadratinio metro lysvės

„Daržus žmonės sodina dabar ne tik dėl naudos ar noro užsiauginti nuosavo derliaus, bet ir dėl laisvalaikio. Ypač populiarios tapo 1 kv. m. lysvės arba daržovių auginimas balkonuose. Juose auginami ne tik prieskoniniai augalai, bet ir pomidorai, agurkai ir kitos daržovės. O daržo lysvės tampa kiemo puošmena, dekoratyvumu neretai lenkiančia gėlynus“, – sakė „Žalios stotelės“ sėklų skyriaus vadovė Liucija Kunigiškytė.

Nors per pastaruosius trejus metus potraukis sodininkauti ar daržininkauti santykinai šiek tiek apmalšo (apie 3 proc. punktais nuo 30,8 proc.), sodas ir daržas išlieka viena populiariausių veiklų. Ją lenkia tik knygų skaitymas (beveik 40 proc.), aktyvus poilsis bei iškylavimas gamtoje (30,3 proc.) ir  įvairūs savęs tobulinimo mokymai bei naminių gyvūnų priežiūra (po maždaug 29 proc.).

Kantar TNS Atlas™ tyrimas analizuoja įvairius žmonių pirkimo ir vartojimo įpročius. Tyrimą sudaro klausimai apie daugiau nei 90 produktų grupių vartojimą, prekės ženklų žinomumą ir polinkį rinktis tam tikrus dalykus. Klausimai apima respondentų požiūrį į reklamą žiniasklaidoje, laisvalaikį, vertybines nuostatas.

Apie „Kantar TNS“

„Kantar TNS“ yra viena didžiausių pasaulyje tyrimų bendrovių, kurios ekspertai dirba daugiau nei 80 šalių. „Kantar TNS“ yra ekspertai inovacijų, prekės ženklų, komunikacijos, vartotojų elgsenos ir kitose srityse. Savo klientams bendrovė padeda identifikuoti svarbiausius jų veiklos aspektus, atskleisti dar neišnaudotą potencialą ar pastebėti kritinius momentus bei tinkamai į juos reaguoti.

Bendrovė priklauso vienai pasaulyje pirmaujančių duomenų, tyrimų ir konsultacijų kompanijų „Kantar“.

Grupė veikia 100 šalių ir vienija 30 tūkst. tyrimų specialistų, teikiančių prasmingas įžvalgas ir verslo strategijas „Kantar“ įmonių klientams. „Kantar“ yra WPP dalis. Tarptautinės „Kantar“ grupės paslaugomis naudojasi daugiau nei pusė „Fortune Top 500“ kompanijų.

Prisegtoje nuorodoje: pranešimas žiniasklaidai word formatu.