Prasidės važiuoklės laužymo sezonas
Pra­ėju­sią sa­vai­tę pra­dė­jęs tirp­ti snie­gas jau spė­jo pri­da­ry­ti ne­ma­žai ža­los au­to­mo­bi­lių sa­vi­nin­kams dėl duo­bė­se ap­ga­din­tų trans­por­to prie­mo­nių. Kaip ro­do dau­gia­me­tė sta­tis­ti­ka, di­džiau­sia ti­ki­my­bė pa­tir­ti nuo­sto­lių įva­žia­vus į duo­bę ke­ly­je yra bū­tent at­ly­džio pra­džio­je.

„Nors duobių keliuose sezonas Lietuvoje tik prasideda, formuotis jos pradeda sulig pirmaisiais šalčiais, kai kritulių patenka į asfalto įtrūkius. Šaldamas vanduo plečiasi ir suardo kelio dangą, o aktyviai lopyti duobes pradedama tik atšilus orams. Tad jau galime prognozuoti, kad šiais metais daugiausiai įvykių keliuose dėl duobių bus vasario-balandžio mėnesiais“, – pranešime spaudai teigia draudimo bendrovės „If“ Transporto žalų grupės vadovas Dominykas Trimonis.

Dažniausiai dėl duobių keliuose nukenčia automobilio padangos ir ratlankiai, lūžta pakabos dalys. Kiek rečiau apgadinami buferiai, dugno apsaugos detalės, degalų bakai, išsiskleidžia oro pagalvės. Priklausomai nuo aplinkybių, vidutiniškai žala gali siekti nuo 100 iki 2 tūkst. eurų. Didžiausių nuostolių dėl duobių kyla, kai po smūgio prireikia remontuoti kėbulą.

Apgadinus automobilį duobėje labiausiai gelbsti kasko draudimas – tokiu atveju reikia kreiptis tiesiai į draudimo bendrovę. Jeigu skiriamaisiais ženklais nepažymėtos duobės išvengti vis dėlto nepavyksta ir automobilis apgadinamas, rekomenduojama kreiptis į policiją, kad būtų nustatytos įvykio aplinkybės, nubraižyta įvykio schema, duobės vieta, jos skersmuo ir gylis. Jeigu konstatuojama, kad vairuotojas negalėjo išvengti kliūties, kaltė dėl tokio įvykio tenka savivaldybei ar kelią administruojančiai įmonei. Tačiau pagal teismų praktiką kartais dalis kaltės dėl įvažiavimo į duobę gali tekti ir vairuotojui, todėl vairuotojams reikia būti ypač atidiems.