Mokykliniuose autobusuose diržų nesegi 22 proc. moksleivių
Į mo­kyk­las vyks­tan­tiems moks­lei­viams trūks­ta sau­gaus ir at­sa­kin­go el­ge­sio įgū­džių ke­ly­je – ro­do pa­sta­ro­sio­mis die­no­mis vyk­dy­to moks­lei­vius ve­žan­čių ke­lei­vi­nių trans­por­to prie­mo­nių pa­ti­kri­ni­mo re­zul­ta­tai – net 22 proc. į mo­kyk­lą vyks­tan­čių moks­lei­vių ne­se­gi sau­gos dir­žų.

Lietuvos transporto saugos administracijos pareigūnai savaitę tikrino moksleivius vežančių keleivinių transporto priemonių padangų būklę ir saugos diržų įrengimą bei jų segėjimą. Reidų metu iš viso patikrinti 102 moksleivius vežantys autobusai, kuriais vyko 896 mokiniai, rašoma pranešime spaudai.

„Nors saugi kelionė į mokyklą turėtų būti tiek pačių mokymo įstaigų, tiek moksleivių tėvų rūpestis, patikrinimo rezultatai rodo, kad deramam vaikų elgesiui kelyje vis dar neskiriamas pakankamas dėmesys. Dabar, kai keliai ypač slidūs ir eismo sąlygos būna itin sudėtingos, tiek pedagogai, tiek moksleivių tėvai turėtų atkreipti vaikų dėmesį į saugų elgesį kelyje. Taip pat tai, kad įsėdus į autobusą reikia užsisegti saugos diržą, turėtų priminti ir moksleivius vežančių autobusų vairuotojai“, – pedagogų, tėvų ir moksleivius vežančių autobusų vairuotojų dėmesį atkreipia Lietuvos transporto saugos administracijos direktorius Genius Lukošius.

Net 15 autobusų (253 sėdimosios vietos) saugos diržai apskritai neįrengti gamyklos, o seniausi iš patikrintų autobusų yra pagaminti net 1988-aisiais.

Pasak jo, žiemos laikotarpiu, kai keliuose slidu ir dažnai susidaro sudėtingos eismo sąlygos, saugiam elgesiui eisme turėtų būti skiriama daugiau dėmesio. Neabejotinai įpročių formavimas turėtų prasidėti namuose (šeimose), nes tam didžiulę įtaką turi tėvai, tačiau saugiam elgesiui kelyje žiemos laikotarpiu daug dėmesio turėtų skirti ir mokytojai bei mokyklų vadovybė.

Atkreiptinas dėmesys ir į mokinių vežimui naudojamų autobusų amžių. Net 15 autobusų (253 sėdimosios vietos) saugos diržai apskritai neįrengti gamyklos, o seniausi iš patikrintų autobusų yra pagaminti net 1988-aisiais. Nors tokius autobusus teisės aktai leidžia eksploatuoti, mokyklos, sudarinėdamos sutartis dėl autobusų nuomos, turėtų pagalvoti apie keleivių saugumą ir numatyti sąlygą, kad mokinių vežimui būtų naudojamos tik tokios transporto priemonės, kuriose yra įrengti saugos diržai.

LTSA direktorius Genius Lukošius džiaugėsi augančio sąmoningumo faktu, kadangi praktiškai visų tikrintų autobusų padangos atitiko nustatytus reikalavimus ir tik vieno iš jų padangų protektoriaus gylis neatitiko normos, t. y apie 3 mm. Vairuotojas apie tai buvo įspėtas ir jau kitą dieną pakartotinai tikrinant minėtą autobusą jame naudotos nusidėvėjusios padangos buvo pakeistos naujomis.

Reidų metu LTSA pareigūnai surašė tris protokolus vairuotojams už tai, kad autobusuose saugos diržai buvo įrengti, tačiau neveikė. Šie autobusai buvo nukreipti į techninės apžiūros stotis išsamaus techninio patikrinimo. Taip pat džiugina faktas, kad tuose autobusuose, kuriuose pirmo patikrinimo metu vaikai važiavo neprisisegę saugos diržų, pakartotinio tikrinimo metu tokių atvejų jau nepasitaikė.