Buffalo – didžiausias ugniagesių gelbėtojų automobilis
Vie­ną di­džiau­sių pa­sau­ly­je rea­liai dir­ban­čių ug­nia­ge­sių au­to­mo­bi­lių su­kū­rė bend­ra vo­kie­čių ir aus­trų įmo­nė. Au­to­mo­bi­lio pa­va­di­ni­mas į lie­tu­vių kal­bą ver­čia­mas kaip „Bui­vo­las“.

Buffalo – tikras, kovai su ugnimi sukurtas, gigantas. Bendras automobilio svoris – 68 tonos, iš kurių 30 tonų sudaro pervežamas vanduo. Tokie kiekiai leidžia „Buivolui“ įveikti net pačius smarkiausius gaisrus. Automobilio privalumas yra tame, kad gesinimo kokybė nepriklauso nuo gaisravietės vietos ar papildomų vandens telkinių artumo. Būtent todėl jis dažnai naudojamas anglies karjerų ar naftos telkinių gesinimui.

Automobilis turi tris ašis ir visus šešis varančiuosius ratus. Tradicinis dyzelinis aštuonių cilindrų variklis leidžia pasiekti 60 km/val. greitį. Ratų sandara tokia, kad sukimo momentų skersmuo siekia beveik du metrus. Priklausomai nuo diferencialo blokatoriaus, pavarų dėžė gali būti tiek automatinė, tiek su paskirstymo dėžute. Kiekvienas varantis tiltas turi planetarinį reduktorių ir diferencialo blokatorių. Tai gerokai padidina automobilio pravažumą.

Stabilumą didina ir linginė pakaba, esanti automobilio gale, greta svirčių ir traukių. Vairo sistema – dviejų kontūrų. Būgniniai stabdžiai nuo seno garsėja patikimumu, jiems padeda pneumatinis prievadas ir antiblokavimo sistema. Dar labiau pagerinti pravažumą galima taikant padangų slėgio reguliavimo sistemą.

Kabinos struktūra „pasiskolinta“ iš vokiečių Mercedes Benz. Efektyvią kovą su ugnimi užtikrina kruopščiai apgalvotos sistemos. Vienas siurblys, turintis prievadus iš jėgos ir galios paėmimo vietų, labai greitai gali išpurkšti ypatingai didelį kiekį vandens.

Efektyviai veikia ir specialių putų gaminimo sistema, o ant stogo sumontuotas lafetinis vamzdis gali suktis 360 laipsnių kampu.

trucker.lt