Ateina nauja automobilių era
Jau ga­li­me ruo­štis au­to­mo­bi­liams su sau­lės ele­men­tais ant sto­go. „Hyun­dai Mo­tor Group“ pa­skel­bė apie sa­vo nau­jau­sius pla­nus įreng­ti elek­tros ener­gi­ją ga­mi­nan­čius sau­lės ele­men­tus ant jų ga­mi­na­mų trans­por­to prie­mo­nių ir tai pra­dės da­ry­ti jau ki­tais me­tais.

Remiantis paviešintu pranešimu spaudai, bendrovės planuoja saulės elementus įrengti ant transporto priemonių stogų ir variklių gaubtų.

Taip pat teigiama, kad toks sprendimas nepakeis automobilių turimos galios sistemos, tiesiog ją papildys.

Įmonės teigia, kad laikui bėgant iš viso planuoja pristatyti net tris skirtingas saulės elementų sistemas. Pirmoji jų sistema bus skirta hibridiniams automobiliams, antroji – tradiciniais degalais varomiems automobiliams, o trečioji – visiškai elektra varomiems automobiliams.

Ir kaip teigia automobilių gamintojai, „saulės stogai tėra tik pati pradžia, siekiant kad mūsų automobiliai taptų ekologiškesni“.

„Ateityje mes tikimės, kad mūsų transporto priemonėse bus integruotos įvairios elektros energiją gaminančios technologijos“, – teigė „Hyundai Motor Group“ vadovas Jeong-Gil Park’as. „Saulės stogas tėra tik pirmoji technologija ir tai reiškia, kad nuo šiol automobiliai nebus vien tik energiją naudojantys, bet ir pradės ją aktyviai gaminti.“

O kaip veiks ši „Hyundai Motor Group“ saulės elementų technologija?

Pačią sistemą sudaro saulės elementai, valdiklis ir baterija. Saulės elementai gamina elektros energiją ir ji yra kaupiama baterijoje. Teigiama, kad įrengta 100 W galios saulės elementų sistema gali pagaminti iki 100 Wh elektros energijos. Žinoma, esant idealioms sąlygoms: vasaros metu ir esant 1000 W/m2 saulės spinduliuotės intensyvumui.

Valdiklis užtikrina vadinamą maksimalų galios taško sekimą (Maximum Power Point Tracking), kuris valdo įtampą bei srovę ir taip padidina saulės elementų efektyvumą bei gaunamos elektros energijos kiekį.

Ši elektros energija yra saugoma baterijoje arba panaudojama, siekiant sumažinti transporto priemonės kintamosios srovės (AC) generatoriaus apkrovą, tuo pačiu padidinant nuvažiuojamą atstumą.

„Hyundai Motor Group“ planuoja jau kitais metais šią technologiją pritaikyti savo automobiliuose ir pirmasis jų turėtų būti „Kia“ modelis.

Tokia „Hyundai Motor Group“ idėja yra tikrai įdomi, tačiau reikia pripažinti, kad saulės elementai ant automobilio stogo nėra pats efektyviausias būdas aprūpinti automobilį energija.

Tiesiog automobilio stogas nėra pakankamai didelis, kad ant jo išdėstyti saulės elementai sugeneruotų reikšmingą kiekį energijos. Jie žymiai efektyviau veikia sumontuoti ant namų stogų.

Bet reikia pripažinti, kad tokia „Hyundai Motor Group“ idėja yra tikrai idomi. Jau vien tai, kad automobilis pats gali pasigaminti energijos yra smagu. O kadangi elektromobilių baterijos tampa vis efektyvesnės, saulės elementų naudingumo koeficientas auga ir iš mažesnio saulės elementų ploto pavyksta gauti daugiau energijos, ateityje galime pamatyti ir daugiau tokių automobilių gamintojų bandymų ant automobilio stogo įrengti saulės elementus. Bent jau, kaip alternatyvą įprastiems energijos aprūpinimo būdams.