Sutarė: etatinio modelio pataisymai – per 2 savaites
Švie­ti­mo ir moks­lo mi­nis­te­ri­jo­je ket­vir­ta­die­nį po­sė­džia­vu­si dar­bo gru­pė su­ta­rė per dvi sa­vai­tes pa­teik­ti pa­siū­ly­mus, kaip tai­sy­ti rug­sė­jį įves­tą eta­ti­nį mo­ky­to­jų dar­bo ap­mo­kė­ji­mo mo­de­lį.

„Sutarėme, kad per dvi savaites visos šalys pateiksime siūlymus esamiems teisės aktams, kaip galėtume tobulinti esamą sistemą“, – žurnalistams po posėdžio sakė švietimo ministrė Jurgita Petrauskienė.

Derybos dėl naujo mokytojų algų skaičiavimo modėlio vyksta, kai kuriose šalies mokyklose tęsiantis streikams dėl šios tvarkos.

Ketvirtadienį protestuoja maždaug 30-ies mokyklų pedagogai.

Ministrė tvirtino, jog daugiausiai reformos pataisymų tikriausiai bus susiję ne su pačių įstatymų keitimu, o aiškinimais, kaip juos interpretuoti.

„Ne teisės aktai yra kalti, jei nėra teisingai įvertinami, jeigu nėra visiško aiškumo, kaip juos įgyvendinti“, – kalbėjo J. Petrauskienė.

Streiką organizuojančios Lietuvos švietimo darbuotojų profesinės sąjungos vadovas Andrius Navickas teigė pagrindo atšaukti protestą kol kas nematantis, tačiau sveikina dialogą pradėjusią ministeriją.

„Džiaugiamės, kad ir ministerija nebe užsispyrusiai kalba, kad nespręs, bet kad spręs tas problemas, klaidas taisys“, – tvirtino A. Navickas.

„Dabar reikia sprendimų. (...) Jeigu atsiras sprendimai, tada svarstysime dėl streiko nutraukimo“, – pridūrė jis.

Į pasitarimą ministerijoje buvo atvykę ir kitų, nestreikuojančių profsąjungų atstovai.

Lietuvos švietimo profesinės sąjungos pirmininkas Audrius Jurgelevičius teigė, kad „besąlygiškai“ palaiko tai, jog mokytojų apmokėjimo tvarkos reformą „reikėjo daryti būtinai ir neatidėliojant“.

Jis tvirtino turintis daug pastabų pertvarkos įgyvendinimui, tačiau teigė pasitikintis ministerija ir Seimu, kai šios institucijos imsis reformos taisymo.

„Manau, kad musių gaudyti iš karto su kūju negalima. Reikia eiti žingsnis po žingsnio“, – sakė A. Jurgelevičius.

Protestuojantys pedagogai teigia, kad nauja apmokėjimo sistema yra neskaidri ir neteisinga, nes Švietimo ir mokslo ministerija tinkamai nepasirūpino pertvarkos įgyvendinimu, o mokytojai visoje Lietuvoje už tą patį darbą uždirba skirtingai dėl galimybės subjektyviai interpretuoti tvarką.

Ministerija sako, kad nauja tvarka leido padidinti pedagogų algas ir tolygiau paskirstyti jų krūvį.