Susisgribo: akreditavo 6 pedagogų rengimo studijų programas
Stu­di­jų ko­ky­bės ver­ti­ni­mo cen­tras (SKVC) akre­di­ta­vo še­šias nau­jas pe­da­go­gų ren­gi­mo stu­di­jų prog­ra­mas.

„Mes jas akredituojame, tai suteikia galimybę vykdyti priėmimą“, – BNS ketvirtadienį sakė SKVC direktorė Nora Skaburskienė.

Bendrasis priėmimas į aukštąsias mokyklas prasidėjo jau prieš dvi savaites, tačiau naujos programos stojantiesiems gali būti pasiūlytos ne tik nuo priėmimo pradžios.

Vertintojai išsakė ir pastabų – identifikavo trūkumus, kuriuos programų rengėjai turės ištaisyti. Visgi priėmimas jau gali būti pradėtas.

Maksimalus galimas studijų programos įvertinimas yra 24 balai, tiek nesurinko nė viena nauja pedagogikos studijų programa.

Pradinio ugdymo pedagogika Klaipėdos valstybinėje kolegijoje įvertinta 13 balų, vaikystės pedagogika Vilniaus universitete – 14 balų, mokomojo dalyko pedagogika Vytauto Didžiojo universitete – 15 balų, pradinio ugdymo pedagogika ir ankstyvasis užsienio kalbos mokymas Vytauto Didžiojo universitete – 16 balų, gamtamokslinis ugdymas Vilniaus universitete – 17 balų, ikimokyklinė ir priešmokyklinė pedagogika Vytauto Didžiojo universitete – 19 balų.

Kol kas akredituotos šešios iš vertintų septynių naujų pedagogų rengimo programų, dar dėl vienos programos sprendimas žadamas artimiausiu metu (ją nori vykdyti Vilniaus kolegija).

„Geriausiai buvo įvertinti studijų programų vykdymui numatomas pasitelkti personalas ir materialieji ištekliai, prasčiausiai – studijų programų tikslai ir numatomi studijų rezultatai, programų sandara bei numatoma studijų eiga. Ekspertai identifikavo studijų programų turinio nuoseklumo ir integralumo trūkumų, pasigedo modernaus požiūrio į studentų pasiekimų vertinimą, mentorių vaidmens ir jų dalyvavimo studijų kokybės užtikinimo procesuose išryškinimo, rekomendavo stiprinti studijų programų vientisumą akcentuojant bendrųjų kompetencijų ugdymą“, – sakoma SKVC pranešime.

Anot jo, naujai telkiami pedagogų rengimo centrai turės įdėti dar daug pastangų, kad pasiektų pedagogų rengimo pertvarkos tikslus ir pradėtų rengti aukštos kompetencijos mokytojus.

Bendrasis priėmimas į aukštąsias mokyklas prasidėjo jau prieš dvi savaites, tačiau naujos programos stojantiesiems gali būti pasiūlytos ne tik nuo priėmimo pradžios. Visgi Lietuvos aukštųjų mokyklų asociacijos bendrajam priėmimui organizuoti prezidentas Pranas Žiliukas BNS praėjusią savaitę sakė, kad vėliau į sistemą įtrauktos programos gali būti mažiau populiarios.

Šiemet priėmimui į pirmos pakopos pedagogines studijas skiriama 315 valstybės finansuojamų vietų, tai 20 proc. daugiau nei pernai.