Suomijoje pradinukus užsienio kalbų moko robotas
Elia­sas – nau­jas kal­bų mo­ky­to­jas vie­no­je Tam­pe­rės mies­to (Suo­mi­ja) pra­di­nių mo­kyk­lų – tu­ri ne­iš­sen­ka­mą kan­try­bę, nie­ka­da ne­gė­di­na mo­ki­nių dėl už­duo­da­mų klau­si­mų ir net ga­li at­lik­ti po­pu­lia­rų šo­kį „Gang­nam Sty­le“. Tie­sa, Elia­sas taip pat yra ro­bo­tas.

Pietiniame Suomijos mieste Tamperėje keliose pradinėse mokyklose įgyvendinamas bandomasis projektas: keturi robotai vaikus moko kalbų ir matematikos.

Eliasas supranta ir kalba 23 kalbomis, o programinė įranga jam leidžia suprasti mokinių prašymus ir padeda juos skatinti mokytis. Tiesa, per bandomąjį projektą robotas bendrauja tik anglų, suomių ir vokiečių kalbomis.

Robotas gali įvertinti mokinių įgūdžių lygį ir pagal jį pritaikyti užduotis. Taip pat jis gali teikti informaciją mokytojams apie problemas, kurias mokydamiesi galbūt patiria mokiniai.

Kai kurie su šia technologija dirbę mokytojai žmonės tai vertina kaip naują būdą sudominti mokinius.

„Manau, kad pagal naują mokymo planą pagrindinis tikslas yra sudominti vaikus, skatinti jų motyvaciją ir aktyvumą. Į Eliasą žiūriu kaip vieną iš įrankių į mokymo procesą įtraukti skirtingo pobūdžio užsiėmimų“, – naujienų agentūrai „Reuters“ pasakojo kalbų mokytoja Riika Kolunsarka.

Kalbų roboto Eliaso programinę įrangą sukūrė bendrovė „Utelias“. O štai matematikos robotas, vadinamas „OVObot“, buvo sukurtas suomių įmonės „AI Robots“.

Robotas gali įvertinti mokinių tam tikros kalbos įgūdžių lygį ir pagal jį pritaikyti užduotis.Reuters/Scanpix nuotrauka

Projekto tikslas – nustatyti, ar šie robotai gali pagerinti mokymo kokybę. Projekto metu mokyklose naudojamas vienas Eliasas ir trys „OVObot“ robotai. Matematikos mokantys robotai bus bandomi vienus metus, o štai Eliasą mokykla įsigijo, tad jis bus naudojamas ilgiau.

Mokyklos klasėse naudojami robotai nėra naujiena. Švietimo tikslais robotai pastaraisiais metais pradėti naudoti Vidurio Rytų regione, Azijoje ir JAV, tačiau tokios modernios technologijos kaip nuotolinių kompiuterinių išteklių paslaugos ir 3D spausdinimas leidžia ir mažesnėms įmonėms vystyti šiuos edukacinius produktus.

Nepaisant jų kalbų ir matematikos gebėjimų, robotai vis dar nesugeba užtikrinti disciplinos tarp pradinukų. O tai reiškia, kad, bent jau kol kas, robotai neatstos tikrų mokytojų.