ŠMM skelbia visos dienos mokyklos bandomojo projekto startą
Švie­ti­mo ir moks­lo mi­nis­te­ri­ja pa­skel­bė sa­vi­val­dy­bių, ku­rio­se nuo rug­sė­jo du­ris at­vers vi­sos die­nos mo­kyk­los, at­ran­ką. Ban­do­ma­ja­me me­tus truk­sian­čia­me pro­jek­te ga­lės da­ly­vau­ti 40 bend­ro­jo ug­dy­mo mo­kyk­lų iš įvai­rių ša­lies sa­vi­val­dy­bių. Mo­kyk­los ne­mo­ka­mai užims ir ug­dys prieš­mo­kyk­li­nu­kus ir pra­di­nu­kus vi­są dar­bo die­ną, vai­kai mo­kyk­lo­je mo­ky­sis, žais ir il­sė­sis.

Atrenkant savivaldybes, atsižvelgiama į tai, kiek tėvų pritaria, kad jų vaikai mokytųsi visos dienos mokykloje, ar mokyklos turi socialinių partnerių tinklą, pavyzdžiui, vaikų dienos centrus, daugiafunkcius centrus, kurie talkintų mokykloms.

„Šis mokykloms siūlomas projektas suteikia naujas galimybes ir pagalbą tėvams. Svarbu, kad sprendimą jungtis prie projekto priimtų visa mokyklos bendruomenė ir šeimos. Šį projektą išbandysime, įvertinsime, kaip jis veikia, ar pasiteisino, ieškosime, kaip tobulinti, sutelkdami Švietimo ir mokslo ministerijos, Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Sveikatos apsaugos ministerijos, savivaldybių pajėgas. Visos dienos mokyklos modelis yra sėkmingai pasiteisinęs daugelyje šalių. Visos dienos mokyklos tikslas – gerinti mokinių pasiekimus, mažinti socialinę atskirtį, stiprinti formaliojo ugdymo ir neformaliojo švietimo dermę“, – sako švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė.

Po pamokų mokiniai galės dalyvauti neformaliojo švietimo užsiėmimuose, projektuose, paruošti namų darbus, lankytis kultūriniuose renginiuose, gauti švietimo pagalbos specialistų konsultacijas ir kitą pagalbą. Taip pat vaikams bus sudaromos sąlygos pailsėti.

Pasak ministrės, visos dienos mokykla yra viena iš priemonių, pagerinsianti prastus mokinių rezultatus regionuose, ji būtų kuriama kaip unikali, vietos bendruomenės poreikius atitinkanti švietimo įstaiga. Regionų „skauduliai“: užimtumo trūkumas, menka neformaliojo švietimo pasiūla, stinga laiko individualizuotam ugdymui, mokymosi pagalbai, nesaugi vaikų iš socialinės rizikos šeimų aplinka.

Visa mokyklos veikla iki 17 val. būtų finansuojama iš valstybės ar savivaldybių biudžetų. Tėvų prašymu, vaikų priežiūros paslaugas mokykla galėtų organizuoti ir iki 18–19 val., tačiau ši valanda būtų finansuojama tėvų.

Visos dienos mokyklos veikia užsienio šalyse, yra keletas ir Lietuvoje. Pvz., viena iš jų – Kauno Simono Daukanto progimnazija, prieš ketverius metus tapusi visos dienos mokykla ir pakvietusi mokinius, kurie to nori, praleisti laiką mokykloje nuo 7 ryto iki 18 val. vakaro. Per trejus pastaruosius metus mokinių čia padaugėjo beveik dvigubai, ėmė gerėti jų pasiekimai. Mokiniai namų darbus paruošia mokykloje, padedami vyresnių mokinių ar mokytojų. Čia jie gali rinktis kelias neformaliojo švietimo programas: sveikos gyvensenos įgūdžių formavimo, jaunųjų inovatorių, mokslininkų užsiėmimus, gali dalyvauti ir tarptautiniuose mokomuosiuose projektuose.

Savivaldybių, kurios norės išbandyti visos dienos mokyklos modelius, atranka vyks iki gegužės 28 d.