Mokytojai dalykininkai galės mokyti kelių dalykų
Švie­ti­mo ir moks­lo mi­nis­te­ri­ja pa­kei­tė rei­ka­la­vi­mus ug­dy­mo įstai­go­se dir­ban­tiems mo­ky­to­jams, ku­rie tu­rė­da­mi kom­pe­ten­ci­jų ga­lės mo­ky­ti ir ki­to ug­dy­mo sri­ties da­ly­ko. Tai įtei­si­na šią sa­vai­tę mi­nis­trės pa­si­ra­šy­tas įsa­ky­mas dėl mi­ni­ma­lių kva­li­fi­ka­ci­nių rei­ka­la­vi­mų mo­ky­to­jams.

Pagal siūlomą tvarką, pvz., chemikas galės mokyti biologijos, jei studijuodamas ar neformaliu būdu yra įgijęs bent 40 proc. konkrečios dalykinės specializacijos modulio kreditų. Tai itin aktualu mokykloms, kuriose trūksta dalykų mokytojų, taip pat tai yra galimybė mažą krūvį turintiems specialistams turėti jo daugiau, rašoma pranešime spaudai.

„Ministerija keičia kvalifikacinius reikalavimus, kurie buvo pertekliniai ir varžė mokytojus, norinčius mokyti dviejų gretimų dalykų. Mes girdime savivaldybių, mokyklų vadovų prašymus, taip pat esame dėl tokio pokyčio susitarę ir su profesinėmis sąjungomis. Tai leis tose mokyklose, kuriose yra konkrečių dalykų mokytojų trūkumas, spręsti šią problemą jau nuo rudens. Ilgalaikėje perspektyvoje naujieji pedagogų rengimo centrai turėtų paruošti naujus mokytojus, kurie iškart bus pasirengę mokyti kelių mokomųjų dalykų, nes dviejų ar daugiau dalykų mokytojai pastaraisiais metais nebuvo rengiami“, – akcentuoja švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė.

Pasak ministrės, tai bus pagalba mokyklų vadovams, kurie dažnai neranda, neprisikviečia konkretaus mokomojo dalyko ir pedagogo kvalifikaciją turinčių specialistų.

Reikalavimuose nustatyta, kad, jei mokykloje nėra reikiamos kvalifikacijos mokytojo, mokinius 3 metus gali mokyti mokytojai, turintys atitinkamą išsilavinimą ir pedagogo kvalifikaciją, jeigu jie studijuodami yra išklausę ne mažiau kaip 40 proc. atitinkamo dalyko ugdymo specializacijos modulio studijų kreditų. Arba jų šios kompetencijos įgytos neformaliojo švietimo, savišvietos būdu ir yra pripažintos teisės aktų nustatyta tvarka.

Šios pataisos suteiks didesnes galimybes mokytojams tų sričių, kuriose labiausiai trūksta mokytojų – gamtos mokslų (fizikos, chemijos, biologijos) ir ankstyvojo ugdymo (ikimokyklinio, priešmokyklinio ir pradinio ugdymo) mokytojai.

Ateinančiais metais didžiausias bus ikimokyklinio ir pradinio ugdymo, taip pat fizikos, chemijos, matematikos, informatikos specialistų poreikis. Būtent šių sričių specialistams skirtos naujų pedagogų rengimo centrų, steigiamų Šiauliuose, Kaune ir Vilniuje, kuriamos programos.