Nemiga
Dau­gu­ma ka­da nors esa­me ken­tę nuo ne­mi­gos. Be­veik pu­sė su­au­gu­sių JAV gy­ven­to­jų tei­gia per me­tus pa­ty­rę ne­mi­gą. 

Šį sutrikimą gali lemti daug fizinių priežasčių, kaip antai bandymas miegoti prie knarkiančio partnerio, kofeino vartojimas prieš miegą, pernelyg dažni snūstelėjimai dieną, nejudrumas, kai kurie vaistai, pavyzdžiui, nuo peršalimo, miego apnėja.

Vis dėlto daugelis viską dar labiau apsunkina pernelyg stengdamiesi užmigti. Kaip tai nutinka?

Pasistenkite prisiminti pastarąjį kartą, kai ryte buvo numatytas svarbus susitikimas, o jūs gulėjote lovoje ir iki išnaktų negalėjote užmigti. Galbūt jūsų laukė pokalbis dėl darbo, o gal projekto pristatymas. Gulėdami niekaip negalėjote atsikratyti minties, kad dėl kiekvienos bemiegės valandos ryte būsite dar labiau išsiblaškę, o protas dirbs vangiau.

Kas valandą vis labiau irzote ant savęs, gal net padarėte išvadą, kad visiškai praradote gebėjimą miegoti. Kaskart pasižiūrėję į laikrodį pajusdavote, kaip į krutinę ar pilvą nemaloniai plūsteli adrenalinas.

Tokia problema kyla, mat stengiantis užmigti nervų sistemoje įsijungia „kovok arba bėk“ mechanizmas. Tai užburtas ratas: mėgindami užmigti kūne sukeliame įtampą, kuri mus žvalina. Turime liautis kovoję ir ištrūkti iš užburto rato. Štai keli patarimai kaip visgi užmigti:

1. Prisiminkite, kad net ir trumpai miegoję galite našiai dirbti – dauguma tai geba. Galbūt tada atlėgs įtampa.

2. Žinokite, kad ramus gulėjimas lovoje yra vertingas poilsis net jei ir nemiegate.

3. Atminkite: kūnas pareikalaus miego, kai jo tikrai reikės. Vadinasi, šią akimirką jo nereikia.

4. Stenkitės 30 minučių išlikti budrūs. Galbūt tiek laiko užteks psichikai išsijungti ir užmigti.

5. Stiprinkite savo ketinimą susitaikyti su nemiga jausmingai kartodami: „Man tas pats!“ Tai darykite kaskart, kai suvokiate, kad nemiegate.

6. Skaičiuokite įkvėpimus.

Vis dėlto, taip tvirtins dauguma nemigos kamuojamų žmonių, neretai tokios gudrybės visgi nepadeda. Kodėl? Psichikos neapgausi – ji žino, kad visa tai darote norėdami užmigti. „“Skaičiuoti įkvėpimus“ yra toli gražu ne tas pats, kas „skaičiuoti įkvėpimus, kad užmigčiau“. Jei jūsų tikslas yra užmigti, suvokę, kad nemiegate, nenorom subjursite.

Ilgainiui apima vis didesnė neviltis, galvoje vis labiau pinasi mintys. Norint išspręsti šį rūpestį, turi pasikeisti jūsų požiūris į nemigą. Kai iš tikrųjų, nuoširdžiaisusitaikysite su tuo, kad nemiegate, kūnas pagaliau gaus progą pailsėti.