Ar pusryčiauti visuomet gerai
Pus­ry­čiai ga­li bū­ti svar­biau­sias die­nos val­gis, bet jie ne­pa­dės nu­mes­ti svo­rio. Kaip ro­do anks­tes­nių ty­ri­mų apž­val­ga, tie as­me­nys, ku­rie val­gė pus­ry­čius, kas­dien su­var­to­jo 260 ka­lo­ri­jų dau­giau ir pri­au­go vie­nu sva­ru, be­veik pu­se ki­log­ra­mo, dau­giau nei tie, ku­rie ne­pus­ry­čia­vo.

Tačiau ekspertai teigia, kad sveiki pusryčiai gali būti puikus kalcio ir skaidulų šaltinis. Taip pat įrodyta, kad jie gerina koncentraciją ir dėmesį, ypač vaikams.

Kaip rašo „BBC News“, pusryčiai suteikia energijos, sulaiko nuo užkandžiavimo vėlesniu laiku ir aprūpina svarbiausiomis maisto medžiagomis, – taip mums buvo sakoma. Gera pusryčių, kaip visos dienos mitybos pagrindo, reputacija kilo iš stebimųjų tyrimų, atskleidusių teigiamas sąsajas tarp pusryčiavimo ir sveiko svorio.

Tačiau naujasis Australijos mokslininkų tyrimas, paskelbtas leidinyje BMJ, pateikė mažai tokių įrodymų. Buvo apžvelgta 13 atskirų tyrimų, skirtų pusryčiavimo, svorio pokyčių ir suvartotos energijos sąsajoms. Nustatyta, kad pusryčiaujantys asmenys suvartojo iš viso daugiau kalorijų, o nepusryčiaujantys neturėjo didesnio apetito popiet.

Mokslininkų teigimu, reikia atsargiai rekomenduoti svorį metantiems suaugusiems asmenims valgyti pusryčius, nes jie gali turėti priešingą poveikį.

Mokslininkų teigimu, reikia atsargiai rekomenduoti svorį metantiems suaugusiems asmenims valgyti pusryčius, nes jie gali turėti priešingą poveikį. Tačiau mokslininkai taip pat pridūrė, kad jų tyrimas turėjo trūkumų.

Tyrimų dalyviai buvo stebimi tik trumpais laikotarpiais – nuo dviejų iki 16 savaičių – ir suvartojamų kalorijų skirtumas tarp pusryčiaujančių ir nepusryčiaujančių asmenų buvo mažas. Mokslininkai padarė išvadą, kad ilgalaikiam pusryčiavimo ar nepusryčiavimo poveikiui nustatyti reikia daugiau tyrimų.

Dietologijos ekspertas prof. Kevinas Whelanas iš Londono karališkojo koledžo sakė, kad nereikėtų pernelyg smarkiai akcentuoti suvartotų kalorijų kaip svarbiausio dalyko iš ryto. Naujasis tyrimas nenustatė, kad pusryčiai yra blogai sveikatai. Jie yra svarbūs dėl gaunamų maisto medžiagų. Pavyzdžiui, grūdai ir pienas yra naudingi dėl kalcio ir skaidulų. Tačiau BMJ paskelbtas tyrimas neatsižvelgė į šį pusryčių aspektą.

„Mes nekalbame apie tokius pusryčius, kurie yra nutukimo priežastis“, – pabrėžė prof. K. Whelanas.