Dakaro lyderio planus sužlugdė avarija
At­ro­dė, kad nie­kas ne­su­truk­dys pra­ncū­zui Step­ha­ne'ui Pe­ter­han­se­liui 14 kar­tą per kar­je­rą lai­mė­ti Da­ka­ro ra­lio. Ta­čiau jo ir „Peu­geot“ ko­man­dos pla­nus su­jau­kė sa­vait­ga­lį vy­kęs ma­ra­to­ni­nis ra­lio eta­pas Bo­li­vi­jo­je.

Po poilsio dienos lenktynininkai šeštadienį išvažiavo į dviejų dienų etapą, kuriame buvo draudžiama bet kokia mechanikų pagalba – visus gedimus jie privalėjo taisyti patys.

S. Peterhanselis turėjo solidų 27 minučių pranašumą prieš kitą „Peugeot“ vairuotoją ispaną Carlosą Sainzą, tačiau sužlugdė savo lenktynes po apmaudžios klaidos. Prityręs prancūzas trenkėsi į akmenis bei sulaužė automobilio galinę pakabą. Savotišku donoru jam sutiko būti dar vienas „Peugeot“ narys prancūzas Cyrilas Despres, nekovojęs dėl aukštų pozicijų. Jis buvusiam ralio lyderiui atidavė reikiamas dalis. Bet remontas dykynėje truko beveik dvi valandas ir S. Peterhanselis po maratoninio etapo lyderio poziciją užleido C. Sainzui.

„Lėkėme šlapiu ir duobėtu ruožu, kai pamatėme stabtelėjusį keturratį. Vengdamas susidūrimo, pasukau vairą į šoną ir tuomet išgirdau smūgio garsą. Nežinau, ar trenkėmės į akmenis, ar į kelmą, bet sugadinome mašinos pakabą, transmisiją ir amortizatorius. Tikriausiai važiavome per greitai. Kol sumontavome C. Despres mašinos detales, užtrukome 1 val. 50 min. Morališkai tai labai sunki diena“, – sielojosi 52-ejų S. Peterhanselis.

Vargu, ar jam pavyks susigrąžinti lyderio poziciją. Ketvirtasis „Peugeot“ narys prancūzas Sebastienas Loebas iš varžybų pasitraukė praėjusią savaitę, tad prancūzų komanda patiria nemenkus nuostolius. Vis tik užsiminus apie tai, S. Peterhanselis atšovė: „Patys susikuriame problemų. Atvykome čia laimėti, o ne pasivažinėti. Kai važiuoji greitai – rizika didėja. Jei „Peugeot“ turėtų tikslą būti trejetuke ar penketuke, nuostolių būtų mažiau.“

C. Sainzas yra laimėjęs Dakaro ralį 2010 metais. Jis taip pat du kartus tapo klasikinio ralio (WRC) pasaulio čempionu, o jo sūnus Carlosas Sainzas jaunesnysis varžosi „Formulės-1“ lenktynėse.

Dabar viskas prityrusio 55-erių ispano rankose. Ir C. Sainzas žada būti atsargus: „Šiemetinis Dakaras primena išgyvenimo lenktynes, kur kiekvieną dieną gali nutikti kažkas neprognozuojamo. Todėl nė minutei negali atsipalaiduoti ir privalai saugoti automobilį.“

Po 8 etapų C. Sainzo pranašumas prieš katarietį Nasserą Al-Attiyah („Toyota“) siekia 1 val. 6 min. 37 sek. S. Peterhanselis kol kas trečias ir atsilieka 1 val. 13 min. 42 sek.

Pietų Amerikoje toliau sėkmingai varžosi Lietuvos lenktynininkai. Po maratoninio etapo, kurio greičio ruožas vietomis driekėsi net 4 km virš jūros lygio, Vaidotas Žala su Sauliumi Jurgelėnu (+8:12:01) sugebėjo pakilti jau iki 13-osios pozicijos bendroje įskaitoje.

„Buvo ilgas ir dideliu greičiu pasižymėjęs etapas. Mums jis prailgo, netgi skaičiavome iki finišo likusius kilometrus. Tiesa, vienu metu stojome keisti prakirsto rato. Jis buvo labai įkaitęs, teko panaudoti nemažai vandens, kad jį atvėsintume“, – įspūdžiais dalinosi V. Žala.

17-ąją vietą užima Antano Juknevičiaus ir Dariaus Vaičiulio ekipažas (+8:57:02), kurių „arkliukas“ yra kopos ir bekelės. Tuo metu daug laiko nuobaudų gavę Benediktas Vanagas ir Sebastianas Rozwadowskis žengia 38-i (+39:19:31).

Ralyje išlieka ir motociklininkas Balys Bardauskas. Finišuoti siekiantis lietuvis yra 91-as tarp 98 varžybas tęsiančių motociklų įskaitos dalyvių. Tuo metu viršūnėje vyksta arši kova dėl pirmosios vietos. Lyderis prancūzas Adrienas van Beverenas („Yamaha“) vos 22 sek. lenkia argentinietį Keviną Benavidesą („Honda“).

O pirmadienį Dakaro ralio dalyviams varžytis neteks. Dėl audrų ir potvynių organizatoriai atšaukė 9-ąjį etapą. Todėl sportininkai iš Tupicos (Bolivija) į Saltą (Argentina) vyksta bendrojo naudojimo keliais. Antradienį jų laukia 795 km (greičo ruožas – 372 km) etapas iš Saltos į Beleną.

Tokį teisėjų sprendimą lenktynininkai priėmė nevienareikšmiškai. V. Žala džiaugėsi atsiradusia papildoma poilsio diena. Tuo metu B. Vanagas ir A. Juknevičius pareiškė, kad į Dakarą atvykstama lenktyniauti, o ne simuliuoti.