Konservatorių „žiurkių“ reklama – šūvis sau į koją
Į sa­vi­val­dos rin­ki­mus ei­nan­tys Vil­niaus kon­ser­va­to­riai džiū­ga­vę, ko­kią šmaikš­čią po­li­ti­nę rek­la­mą pa­vie­ši­no apie žiur­kių nai­ki­ni­mą, stai­ga su­si­vo­kė šo­vę pa­tys sau į ko­ją. Rek­la­ma grei­tai bu­vo iš­trin­ta iš so­cia­li­nių tink­lų, vie­to­je jos iš­pla­tin­tas laiš­kas „žur­na­lis­tai mus ne taip su­pra­to“.

Žiurkės „tarytum iš skęstančio liberalų laivo“

Po LŽ straipsnio apie į Vilniaus miesto tarybą kandidatuojančios Godos Karazijaitės sukurtą „politinę reklamą“ autorė išplatino pranešimą spaudai, kuriuo ji tikina buvusi neteisingai interpretuota.

„Atsiriboju nuo bet kokių interpretacijų, kuriomis bandoma įteigti, jog šio video tikslas ar užslėpta mintis yra prilyginti Vilniaus miesto valdžią su graužikais. Tokios interpretacijos yra nekorektiškos ir nepateisinamos, dar labiau gilina patyčių kultūrą viešajame diskurse. Šiuo video siekiu, kad būtų atsakingai žiūrima į problemą, kuri neramina gyventojus. Jei šis tragikomiškas video padės atkreipti valdžios dėmesį į žiurkių antplūdžio problemą ir bus imtasi priemonių, būsiu patenkinta, kaip, neabejoju, ir daugelis vilniečių,“ – video tikslus komentuoja G. Karazijaitė.

Būti geru politiku – reiškia suvokti visas iš sprendimo išplaukiančias pasekmes ir galimas veiksmo interpretacijas. Ši situacija tik įrodo, kad politikai Jums dar per anksti.

Po kilusio politinės reklamos ažiotažo autoriai video įrašą ištrynė, tačiau LŽ redakcija turi jo kopiją. Paliekame spręsti skaitytojams, ką turėjo omenyje G. Karazijaitė, kalbėdama apie žiurkes. Štai taip skamba politinės reklamos pradžia

„Vilnių puola žiurkės. Tarytum iš skęstančio liberalų politinio laivo. Ir bėga jos visai ne į laukus, o pas miestiečius (rodo į Vilniaus miesto savivaldybės pastatą – aut. past.), kuriems tai visiškai nepatinka“, – kalba kandidatė į Vilniaus miesto tarybą.

Ir vėliau seka detali instrukcija, kaip elgtis su žiurkėmis: gyvį primenančią iškamšą kandidatė apipurškia dezinfekuojančiu skysčiu, įdeda į šiukšlių maišą, įmeta į ką tik iškastą duobę, padega ir užkasa.

Kaip rašė LŽ, šiuo vaizdo įrašų socialiniame tinkle „Facebook“ sparčiai dalinosi patys konservatoriai. Viena iš Tėvynės sąjungos steigėjų Vilija Aleknaitė Abramikienė šią politinę reklamą įvertino ypač palankiai – „Jėga!“, parašė ji.

Komentatoriai leipsta juokais – konservatoriams nebejuokinga

Vilniaus konservatorių paviešinta politine reklama ypač apsidžiaugė humoristinių laidų kūrėjai. Štai „Dviračio žinių“ prodiuseris Haroldas Mackevičius asmeninėje „Facebook“ paskyroje Vilniaus konservatoriams jau siūlo įsigyti ir kitų gyvių iškamšų.

„Nuomoju negyvą bebrą. Nekondicinis, tinkamas tik konservatorių politinei reklamai. Po poros savaičių turėsim suvažinėtą jenotą“, – rašo H. Mackevičius, „skelbimą“ papildydamas žvėrių nuotraukomis. Ir vėliau susimąsto:

„Ir kankina mane toks paprastas žmogiškas smalsumas – ar panelė konservatorė iš pradžių rado žiurkę ir tada sugalvojo reklamą, ar pirma sugalvojo reklamą ir tada su visu skyrium ėjo paco negyvo ieškoti“, – svarsto humoro laidos prodiuseris

Po šiuo komentaru atsirado ir daugiau „savanorių“, siūlančių konservatoriams politinės reklamos tęsinį: negyvų gandrų, kurie būtų aliuzija į Valstiečių ir žaliųjų sąjungos kandidatus, bebrų, balandžių. Komentatorius, akivaizdžiai neplanuojantis rinkimuose remti konservatorių, politinei reklamai pasiūlė įsigyti šaldytų kregždučių ketvirčių.

Pati G. Karazijaitė detalią instrukciją-paneigimą, ką ji norėjo ir ko nenorėjo pasakyti savo skandalinga „politine reklama“, išplatino savo asmeninėje „Facebook“ paskyroje. Tačiau šis įrašas, skirtingai nuo pašalintos „žiurkių“ reklamos, didelio sekėjų palaikymo nesulaukė. Štai tokį patarimą jaunai politikei davė vienas komentatorių:

„Būti geru politiku – reiškia suvokti visas iš sprendimo išplaukiančias pasekmes ir galimas veiksmo interpretacijas. Ši situacija tik įrodo, kad politikai Jums dar per anksti.“