Protestų sukėlusi „Nike“ reklama atsipirko
JAV spor­to pre­kių gi­gan­tė „Ni­ke“ pra­ėju­sią sa­vai­tę fik­sa­vo įspū­din­gą e. pre­ky­bos au­gi­mą, kai įmo­nė pra­dė­jo rek­la­mos kam­pa­ni­ją jos vei­du ta­pus prieš­ta­rin­gai ver­ti­na­mam ame­ri­kie­tiš­ko­jo fut­bo­lo žai­dė­jui Co­li­nui Kae­per­nic­kui.

Prekyba bendrovės internetinėje parduotuvėje rugsėjo 2–6 dienomis, palyginti su ta pačia praėjusių metų savaite, išaugo 31 procentu. Apie tai rašo agentūra „MarketWatch“, remdamasi tyrimų įmonės „Edison Trends“ duomenimis.

„Buvo manančiųjų, kad C. Kaepernicko prisiviliojimas lems kritusį pardavimą, bet mūsų duomenys rodo priešingą tendenciją“, – sako Hetal Pandya, viena iš „Edison Trends“ įkūrėjų.

Pasak vieno iš bendrovės rinkodaros direktorių Aarono Goldmano, „Nike“ veikė ryžtingai – garsiojo šūkio „Just Do It“ (Tiesiog padaryk tai) kampanijos veidu pasirinko C. Kaepernicką. Anot direktoriaus, „Nike“ tokį sprendimą priėmė turėdama omenyje savo tikslinę auditoriją, kuriai rasinės lygybės problemos yra labai svarbios.

C. Kaepernickas išgarsėjo 2016-aisiais, kai protestuodamas prieš rasinę neteisybę šalyje ir ypač kriminalinio teisingumo sistemoje, ėmė priklaupti giedant Jungtinių Valstijų himną. Toks jo tylus protestas sukėlė konservatyvių amerikiečių pasipiktinimą, o jam tai kainavo sportininko karjerą. C. Kaepernickas amerikietiškojo futbolo lygoje NFL nežaidžia nuo praėjusių metų pradžios, kai jo paslaugų atsisakė San Fransisko ekipa „49ers“, o kitos komandos pabijojo pasirašyti sutartį su juo.

Nepaisydami to, kiti lygos žaidėjai taip pat įsitraukė į C. Kaepernicko pradėtą judėjimą, kurio vienas aršiausių kritikų yra JAV prezidentas Donaldas Trumpas. Jis taip pat nepagailėjo kritikos ir „Nike“ už sprendimą pasirinkti C. Kaepernicką naujuoju įmonės reklamos veidu.

Kai „Nike“ paskelbė apie reklamą, socialinėje žiniasklaidoje pasirodė nuotraukų ir vaizdo klipų, kur matyti, kaip žmonės, protestuodami prieš tokį sprendimą, degina „Nike“ produktus.

Tviteryje pradėjo sklisti saitažodis #JustBurnIt (Tiesiog sudegink tai) – tai žodžių žaismas, perfrazuojant garsųjį šūkį, ir raginimai boikotuoti „Nike“.

Praėjusią savaitę šiek tiek kritusios „Nike“ akcijos pirmadienį vėl kilo 2,2 procento.