Mados namai „Gucci“ atidarė restoraną
Pa­sta­ruo­ju me­tu pra­ban­gos pre­kių ženk­lai ver­žia­si ir į mais­to rin­ką. Šią sa­vai­tę Flo­ren­ci­jo­je, Ita­li­jo­je, du­ris at­vė­rė 50 vie­tų res­to­ra­nas „Guc­ci Os­te­ria“, ku­ria­me bus ga­li­ma pa­si­mė­gau­ti 3 „Mi­che­lin“ žvaigž­dė­mis įver­tin­to še­fo Mas­si­mo Bot­tu­ros pa­tie­ka­lais.

Praeitais metais prabangos prekių grupė LVMH paskelbė, kad Paryžiuje atidaro jau antrą gurmaniško maisto parduotuvės „Le Grande Epicerie“ filialą. O panašiu metu „Tiffany’s & Co“ pristatė savo kavinę „Blue Box Cafe“ Niujorke.

„Didieji prekių ženklai seka paskui savo daug išleidžiančių klientų pinigus“, – teigė tarptautinės verslo mokyklos Milane „MIP Politecnico“ profesorius Fabrizio Pini.

Restoranas įsikūrė XIV amžiaus Pallazzo della Mercanzia pastate. / thespaces.com nuotrauka

„Gucci“ ir jų konkurentai nesitiki, kad tokios investicijos greitu metu smarkiai atsipirks, tačiau jie tai mato kaip galimybę dar labiau padidinti savo prekės ženklo prestižą. Kai kuriais atvejais restoranai ir kavinės yra vienas iš būdų panaudoti didžiules miesto centruose turimas erdves, kai klientai vis dažniau apsiperka internetu.

„Gucci“ restoranas įsikūrė XIV amžiaus Pallazzo della Mercanzia pastate, kurio langai atsiveria į pagrindinę Florencijos miesto Sinjorijos aikštę (Piazza della Signoria). Vienas patiekalas ten kainuoja vidutiniškai 20–30 eurų.

Kita vertus, kaip rašo „Reuters“, tokia mados namų strategija gali būti gana rizikinga.

Investicijų valdymo ir tyrimų bendrovės „Bernstein“ analitikas Mario Ortelli teigia, kad jei prabangos prekių bendrovių teikiama kulinarinė patirtis neatitiks lūkesčių, įsiveržimas į maisto rinką net gali pakenkti jų prekės ženklo vertei. „Patirtis turi būti išskirtinė“, – sako tyrėjas.

Nors prabangos prekių įmonės imasi tokių iniciatyvų daugiau dėl reklamos, ateityje tai gali duoti nemažai pelno.

2017 metais pasaulinė prabangos prekių rinkos vertė buvo 1,2 trln. eurų. Prabangaus vyno, spirituotų gėrimų ir maisto pardavimas sudarė kiek mažiau nei 120 mlrd. eurų, tačiau praeitais metais jis išaugo 6 proc. – daugiau nei tokių prabangos prekių kaip rankinės, batai ar drabužiai pardavimas.

„Maistas dabar yra tokia pat prabanga kaip ir mada“, – teigė mados namų „Prada“ strateginės rinkodaros vadovas Stefano Cantino. „Prada“ Milane turi kepyklėlę „Marchesi“.

"Gucci Osteria" virtuvės šefas - garsusis Massimo Bottura. / pinterest.com nuotrauka

Restoranas „Gucci Osteria“ yra dalis „Gucci Garden“, kuriame taip pat yra parodų ir kino salės, boutique stiliaus parduotuvė bei suvenyrų parduotuvė-knygynas. „Aukštoji mada ir aukštoji virtuvė yra daunguje sukurtas receptas“, – per restorano pristatymą žurnalistams teigė M. Bottura.