Kinija pasaulį nustebino dar vienu statiniu
An­tra­die­nį Ki­ni­jo­je ati­da­ry­tas il­giau­sias pa­sau­ly­je jū­ros til­tas. Įspū­din­gas 55 km il­gio sta­ti­nys jun­gia spe­cia­lius ad­mi­nis­tra­ci­nius Hon­kon­go ir Ma­kao re­gio­nus su Ki­ni­jos Džu­ha­jaus mies­tu.

Antradienį tiltą per oficialią ceremoniją Džuhajuje atidarė šalies prezidentas Xi Jinpingas. Milžiniško projekto statyba prasidėjo dar 2009 metais, tačiau ją lydėjo kaltinimai korupcija ir darbininkų mirtys. Teigiama, kad žuvo net 18 asmenų. Tilto atidarymas buvo nukeltas, o jo statybos sąnaudos smarkiai išaugo. Skaičiuojama, kad galutinė statinio kaina gali siekti net 20 mlrd. JAV dolerių (17,5 mlrd. eurų).

Tiltas driekiasi 55 kilometrus.AFP/Scanpix nuotrauka

Tiltui, kuris buvo statomas taip, kad atsilaikytų prieš žemės drebėjimus ir taifūnus, buvo panaudota 400 tūkst. tonų metalo. To pakaktų pastatyti 60 Eifelio bokštų.

Teigiama, kad tilto statyba atsiėjo apie 20 mlrd. JAV dolerių.SIPA/Scanpix nuotrauka

Vienoje vietoje šis statinys „panyra“ į 6,7 km ilgio povandeninį tunelį, kad virš jo galėtų netrukdomi plaukti laivai. Tunelis savo ruožtu jungia dvi dirbtines salas.

Tiltas kerta Perlų upės deltą ir teigiama, kad laiką, kurio reikėdavo perkirsti šį regioną, sutrumpina nuo kelių valandų iki 30 minučių. Tačiau tiltu galės naudotis ne visi, o tik tie vairuotojai, kurie turi specialius leidimus. Jie tiltu galės važinėti jau nuo šiandien. Viešasis transportas juo nekursuos.

Kinija tikisi, kad tiltas paskatins ekonomikos augimą šioje vietovėje ir prisidės prie didesnės pusiau autonominių regionų integracijos su pagrindine Kinijos teritorija.

Honkongą ir žemyninę Kiniją nuo rugsėjo taip pat jungia greitkelis.

Jungtinė Karalystė 1997 metais Honkongo valdymą perdavė Kinijai pagal susitarimą, kad miestas iki 2047 metų išlaikys dalinę nepriklausomybę nuo Pekino. O Portugalija savo buvusią koloniją Makao Kinijai perleido 1999 metais.